Gå til innhold

South Park - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7953767[/snapback]

 

Ja, du mener at religion er tull, men en verden full av ateister blir ikke bedre. Det kan du selv se på "Go God Go" og "Go God Go XII".

7957944[/snapback]

Ja seff, to South Park episoder som skisserer et ekstremt usansynlig scenario burde jo være mer enn nok bevis for hvordan verden ville blitt uten religion. Det er ikke noe som er logisk med at forskningen skulle blitt delt opp i to slike grupper, hvis det ikke eksisterte religioner. Jeg mener det er ingen ting som hindrer forskningen i å gjøre det allerede nå. Hvorfor skulle dette skje hvis ingen trodde på noen religion lengre? Konseptet er morsomt, men totalt håpløst usansynlig.

 

 

... og bare for å komme noen i forkjøpet; ikke kom å si at Creationism/ Intelligent design vs. evolusjonslære allerede har splittet forskningen på denne måten. Det er kun en liten religiøs minoritet av forskere som støtter ID og de er en gjeng som ikke vet hva forskning er.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Evolusjon kan gjerne være sannheten for kristne også. Så vidt vi vet så vet vi ikke hva som satt igang alt sammen, og det kan gjerne være Gud for min del.

 

Poenget med episoden var ikke at ateismen kom til å bli del inn i to grupper som i den episoden, men at det fortsatt kom til å eksistere krig og elendighet uansett. Det er bare slik menneskenes idiotiske adferd er.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Evolusjon kan gjerne være sannheten for kristne også. Så vidt vi vet så vet vi ikke hva som satt igang alt sammen, og det kan gjerne være Gud for min del.

 

Poenget med episoden var ikke at ateismen kom til å bli del inn i to grupper som i den episoden, men at det fortsatt kom til å eksistere krig og elendighet uansett. Det er bare slik menneskenes idiotiske adferd er.

7962821[/snapback]

Det har du rett i. Det blir ikke slutt på kriging selv uten religioner. Men det ville nok redusert krigingen en del. Krigshisserne ville fått en unskyldning mindre for å gå til krig. Konfliktene der religionen faktisk er hovedårsaken til stridighetene, ville jo også selvsagt ikke vært til stede. Og ingen forskere hadde begynt å sprenge seg i filler fordi andre forskere støttet kontroversielle teorier. Så jeg tror ting ville vært bedre. Men det blir selvsagt med tanken, da en verden uten religion er en utopi.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Det er jo religion som har skapt det meste her i verden. Ikke i form av Gud, men alt kirken og andre religioner har tilpasset verden til. Hele verden har jo vært religiøs i tusenvis av år. Det er først nå ting begynner å endre seg..

 

Uansett, den God Go episoden er ganske bra.

 

"I will crush you like a clam on my tummy!!"

Lenke til kommentar
Evolusjon kan gjerne være sannheten for kristne også. Så vidt vi vet så vet vi ikke hva som satt igang alt sammen, og det kan gjerne være Gud for min del.

 

Poenget med episoden var ikke at ateismen kom til å bli del inn i to grupper som i den episoden, men at det fortsatt kom til å eksistere krig og elendighet uansett. Det er bare slik menneskenes idiotiske adferd er.

7962821[/snapback]

Det har du rett i. Det blir ikke slutt på kriging selv uten religioner. Men det ville nok redusert krigingen en del. Krigshisserne ville fått en unskyldning mindre for å gå til krig. Konfliktene der religionen faktisk er hovedårsaken til stridighetene, ville jo også selvsagt ikke vært til stede. Og ingen forskere hadde begynt å sprenge seg i filler fordi andre forskere støttet kontroversielle teorier. Så jeg tror ting ville vært bedre. Men det blir selvsagt med tanken, da en verden uten religion er en utopi.

8027114[/snapback]

Vi vil alltid finne nye grunner til å krige. En grunn mindre, hundre nye grunner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...