Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

For de som har noe bra å si om Honda MT5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en MT-5 med følgende trim:

45mm sylinder

21mm gasser

Potte

 

Problemet mitt er; når jeg setter på powerfilteret begynner sykkelen å hoste og harke... Hva er grunnen til dette?

 

PS: sykkelen går kjempebra uten luftfilter :w00t:

8781535[/snapback]

 

Jepp, får for mye luft iforhold til Bensin.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
MT5 er gode mopeder, helt klart. motorene tåler alt. Men jeg klarer ikke girene på de ! enten så var girene på den jeg prøvde helt fucka eller så er gira på sykkelen fucka. synst derimot den ikke er så pen. men god og holdbar motor harn :thumbup:

 

 

Er litt enig med deg der at den ikke er så pen men viss du får skjifta forskjermen og tar av blinkerne så blir konge... Mener jeg

 

Det du sa om girene trur jeg ikke helt på... Jeg syntes girene på mt-5 er drit fine litt stor mellomrom fra 1->2 men digg med stor plass til fri og :p

Endret av HondaMt-500
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
:) har en mt5 men den vil ikke starte,lyset ser ut til å tenne men motoren tenner ikke..det kommer ikkke noe gnist og forstår ikke helt va den kan være som er galt.prøvde å bytte tennplugg men det funka ikke :(skjekka alt mulige slags ledninger for skader men fant ikke noe. skjønner bare ikke va som er galt :hmm: den funka helt hundre helt til nå.

 

Ein venn av mæ hadde samme problem:S Vi fant ut at det var dysa som var tett, sjekk den du!

Lenke til kommentar

Hei, jeg har også en honda mt5. helt original vel å merke, men motoren har begynt å tulle seg. For å si det sånn så starter den lett og går greit til å begynne med. men etter at motoren har fått litt varme er det tikking, surkling, spraking og gnissing. jeg mistenker alt fra coil,stempelringer,toppen OSV. Det jeg lurer på er om noen vet sånn ca hva jeg bør sjekke?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Historie:

da jeg først merket dette selv tok jeg av sylinder og alt for å sjekke om sylideren var på vei til å skjæres, men alt var i den sjønneste orden, derfor satte jeg bare alt i sammen med nye pakninger.

-------------------

Nå er det bare blitt verre og verre. men det som kansje er enda rarere er at når jeg kjører går alt som smurt helt til jeg nærmer meg 50 kmt. da er det som noen har tømt metallspon inni sylinderen. men viss jeg gir mer på og passerer 55 kmt ( nedoverbakke) med litt høyere turtall går den igjen som smurt uten ulyder.

 

Til å begynne med var dette problemet en liten bagatell, men nå er det blitt verre enn verst og det har begynt å gå utover motorytelsen. går i 30 oppover bakkene....

 

derfor har jeg tenkt å skifte stempelringer, tennplugg og eventuelt borre opp sylinderen på nytt.

 

beklager all teksten men følte for å forklare så godt jeg kunne. :whistle:

 

 

 

har dere noen tips eller råd... takker jeg for det. :) Ellers synes jeg mt5 er nydelige sykler. :cool:

Endret av Raines
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
:) har en mt5 men den vil ikke starte,lyset ser ut til å tenne men motoren tenner ikke..det kommer ikkke noe gnist og forstår ikke helt va den kan være som er galt.prøvde å bytte tennplugg men det funka ikke :(skjekka alt mulige slags ledninger for skader men fant ikke noe. skjønner bare ikke va som er galt :hmm: den funka helt hundre helt til nå.

 

Ein venn av mæ hadde samme problem:S Vi fant ut at det var dysa som var tett, sjekk den du!

det har ikke noe med at dysa er tett viss han ikke får gnist på pluggen fetthue. trur heller du er litt tett

Endret av HondaMt-500
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har en mt5. for noen dager siden fikk den problemer å starte.den starter men den dør med noe som helst speeding eller choken på.. noen ganger sviver den på tomgang en liten stund men dør ganske fort igjen..

 

Vi sjekka forgasseren renska den, sylinderen funker helt fint god komprosjon osv..

 

En venn av meg sa det antaglivis var en tenningsfeil når han så på den.

 

Så mitt spørsmål er hva er i så fall galt? virker som mopeden ikke får nok mengde gnist til å ruse/kjøre mopeden, men nok til å holde den såvidt igang.

Tror enten det har noe med svinghjulet eller spenningsregulatoren noen som hvet om jeg er helt på jordet eller om noe det kan være årsaken?

 

Den fuska litt rett før dette skjedde, tenkte det var forgasseren som tetta seg igjen men prøvde skifte til orginal forgasser samme prob. så antar det er noe elektrisk feil.

 

Det kommer ganske god gnist på pluggen, men tror kansje den ikke får god nok siden den ikke antenner skikkelig men bare sånn at den såvdidt sviver på tomgang.,,

 

 

takker for all hjelp;)

Lenke til kommentar

Har 2 MT5'er nå.. ( http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=13607817 kjøpe noen?? :) )

 

Fatter'n kjørte den (den som er i annonsen) opp til en som ville kjøpe den, så var det tid for å prøvekjøre sykkelen.. Starta på første tråkket, men etter ca. 100 meter stoppet den, så på grunn av det ble den ikke solgt...

 

Grunnen var; Han hadde glemt å skru på bensinkrana... :ph34r: Så derfor kjøpte han den ikke.. :shrug:

 

Surt...! :thumbdown:

 

Ellers - Gode mopeder! Bare går og går og går :p Veldig lette foran!

Eneste som er minus er at hvis du hopper mye, slår det sprekker i potta og den detter av og til av..

Endret av HondaOlav
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...
Hei, jeg har også en honda mt5. helt original vel å merke, men motoren har begynt å tulle seg. For å si det sånn så starter den lett og går greit til å begynne med. men etter at motoren har fått litt varme er det tikking, surkling, spraking og gnissing. jeg mistenker alt fra coil,stempelringer,toppen OSV. Det jeg lurer på er om noen vet sånn ca hva jeg bør sjekke?

...

Dette høres veldig likt ut som symptomene jeg hadde på min sykkel. Til slutt virka det som om motoren var skjært, men jeg gikk over den uten at det hjalp. Viser seg at det er noe i girkasse som har låst eller skjært seg.

 

Fikk lyst til å hive meg igang med å skru etter å ha lest denne tråden! :)

 

Bilde av min:

post-77434-1240615046_thumb.jpg

 

Har skiftet hendler + sandblåst og lakkert sylinder og topp etter at dette bildet ble tatt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Hei jeg har en honda mt5 som ikke vil starte om vinteren men om sommeren =S har prøvd og rense forgasser, rense luftfilter, sjekke etter kondens i plugghetta, og med kondensfjerner i tanken, men den vill ikke gå verken med kick eller trill start. lurer på om det kan vere noen dårlige koblinger noe sted? Tenningslåsen er ødelakt så den starter både med og uten nøkkel, men ikke om vinteren da. =S ikke det at det blir så mye kjøring om vinteren men skulle ønske den ville starte uansett årstid. blir veldig glad for alle tips. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...