Gå til innhold

Fanta over laptop tastatur, hvordan fikse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

overlevde selve maskinvaren på pcen da? du må nokk levere maskinen din til en forhandler og be de hjelpe deg :)

 

nesten like kløne som en venn av me du....venn a sin laptop stod på en stol atmed bordet så komm venn b gående traff bordet med hoften. oppe på bordet stod det et digert ølglass ala 1liter fullt av cola detta landa rett på laptopen...15000 off heldigvis hadde venn a forsikra maskina.. :)

Lenke til kommentar

Ikke bare slå av maskina, men også ta ut batteriet og strømforsyningen! Så lenge det er en strømkilde tilkoblet, er det stor fare for at flere ting går i stykker.

 

Se på nettet om du finner en guide for å ta av tastaturet, eller kost på deg å sende maskinen inn til rens / service.

 

Forhåpentligvis kjøpte du med forsikring når du kjøpte den? ;-)

(Nei, stemmer det... forbrukerrådet og TV2 hjelper deg sier jo at slikt er tull... glemte det. ;-))

Lenke til kommentar

skru ut tastaturet, ta ut batteri (burde du ha gjort med en gang) se om det er fuktig eller klissete under tastaturet. er det det har du sikkert driti på leggen...

Men du kan prøve å få det tørket av, men husk at du ikke må ha noe strøm på laptoppen.

la laptoppen stå et døgn, og prøv så...

 

Siden det er dell kan det være vanskelig å få den fikset.

En der jeg jobber (vgs, elever måtte kjøpe laptop), og en greier å søle julebrus i tastaturet, og den funket ikke.

Han fikk beskjed av dell, om at han like greit kunne kaste maskinen.

Lenke til kommentar

Altså.. dette gjelder kun , ja la oss si maks 10 taster, dvs alle tastene lengst til venstre... skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal skru av tastaturet?

 

EDIT: Så ille at jeg må kaste pcen er det vel ikke, det verste utfallet her må vel bli at jeg må kjøpe usb tastatur..

Endret av banansplitt
Lenke til kommentar

Tok ut tastaturet i natt, vasket det, dermed tørke med håndkler, riste en fra alle sider en god stund, trykke på alle knapper så vann sprutet ut for å så sette til tørk ca. 10 timer, dermed har den nå stått foran varmeovn i 15 min...

 

er den klar for å returnere?

Lenke til kommentar
Ok venter et par timer til og kjører litt varmluftsovn intervaller innimellom.

 

Operasjonen ble utført i fylla though.. ^^

7618493[/snapback]

Altså sitte i fylla med masse drekke og en dyr laptop er aldri noe lurt og håper du har lært noe :thumbup:

7618529[/snapback]

Nei, sølte i forigårs edru med brus over, mens i natt utførte jeg operasjonen :!:

Lenke til kommentar
Ok venter et par timer til og kjører litt varmluftsovn intervaller innimellom.

 

Operasjonen ble utført i fylla though.. ^^

7618493[/snapback]

Altså sitte i fylla med masse drekke og en dyr laptop er aldri noe lurt og håper du har lært noe :thumbup:

7618529[/snapback]

Nei, sølte i forigårs edru med brus over, mens i natt utførte jeg operasjonen :!:

7618542[/snapback]

ok, men håper du lærer fordi ;)

Godt nyttår foresten :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...