Gå til innhold

Jeg trenger et enkelt forum (ikke som man kan

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

forts: laste ned som phpBB for der er alle kodene klint inntil hverandre.

Jeg er på jakt etter et gratis forum (PHP og MySQL).

Jeg har prøvd å laste ned phpBB og en anna en som ligger under den ene tråden på diskusjon.no, men der er alle kodene bare presse inntil hverandre. Som om jeg gidder å skille de.

Så hvis det er noen som har noen lette (gjerne bare gi kodene ut:)).

F. eks legg ut sånn her:

- register.php PHP koden jeg trenger for registreringskjema som legges i MySQL basen også MySQL create table koden.

- login.php Logg inn side som man kan logge inn på ved at brukernavn og passord blir hentet ut fra MySQL basen

- legg_til_ny_tråd.php PHP kode så man kan legge til ny tråd (+ at en ny side blir generert (sånn som her, som nå når jeg legger ut denne tråden)

Ja, alt jeg trenger hvis noen har noe forholdsvis lett tilgjengelig :)

Endret av Andy-Pandy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leter etter et simpelt forum ja. Har mulighet for MySQL.

For de forumene jeg har prøvd å laste ned, som phpBB og Vikingboard, kommer alle kodene bare pressa inn etter hverandre så det er umulig å skjønne.

Skrevet

Om et slikt forum akkurat har blitt hacket, så beviser vel det at det er dårlig sikkerhet, og at du muligens burde satse på noe annet? :D

Skrevet
Jeg tror ikke jeg forstår... leter du etter et veldig simpelt forum? Eller endring av phpBB designet? Integrerer phpBB desginet på en webside?

7616101[/snapback]

Han er ute etter et forum der det er delt opp i flere filer, og ikke bare index.php.

På IPB er det f.eks delt slik:

Se på forum: index.php?showforum=200

Se på tråd: index.php?showthread=1000212

Post innlegg: index.php?act=post

Søk innlegg: index.php?act=Search

Søk brukere: index.php?act=Members

Registrere seg: index.php?act=Reg

osv...

Vi ser at alle sidene finnes i filen index.php. Det vil han ikke ha. Han vil heller ha noe ala dette:

Se på forum: forum.php?id=23

Se på tråd: show.php?id=1929323

Post innlegg: post.php?id=123012&user=2012

Søk innlegg: search.php?q=lskdfjsc

Søk brukere: users.php?q=sdlkfjsd

Registrere seg: register.php

Skrevet
Jeg tror ikke jeg forstår... leter du etter et veldig simpelt forum? Eller endring av phpBB designet? Integrerer phpBB desginet på en webside?

7616101[/snapback]

Han er ute etter et forum der det er delt opp i flere filer, og ikke bare index.php.

På IPB er det f.eks delt slik:

Se på forum: index.php?showforum=200

Se på tråd: index.php?showthread=1000212

Post innlegg: index.php?act=post

Søk innlegg: index.php?act=Search

Søk brukere: index.php?act=Members

Registrere seg: index.php?act=Reg

osv...

Vi ser at alle sidene finnes i filen index.php. Det vil han ikke ha. Han vil heller ha noe ala dette:

Se på forum: forum.php?id=23

Se på tråd: show.php?id=1929323

Post innlegg: post.php?id=123012&user=2012

Søk innlegg: search.php?q=lskdfjsc

Søk brukere: users.php?q=sdlkfjsd

Registrere seg: register.php

7625332[/snapback]

Er jeg det? Jeg tenkte bare på et sted hvor alle kodene ikke er pressa opp mot hverandre, så det er umulig å skjønne hva som står der. Og gjerne med så få sider som mulig.

Skrevet

ok, tror det ikke det er så mange som har klart å få med seg hva du er ute etter. Hva mener du med "kodene pressa sammen"?

anyway, prøv lussumo sitt Vanilla board som er oop og har ganske oversiktlig kode.

Skrevet

Okay, skal prøve laste det nå. Så kanskje jeg får prøvd det i morra, så sier jeg i fra om koden er pressa sammen eller ikke. Det jeg mener er at hver gang det er trykka på enter, så funker ikke det, så det blir en boks og alt fortsetter på samme linja. Eksempel: (bruker # i stedet for boksen, vet ikke hvordan jeg får den)

<html>#<head>#<title>tittel</title>#<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />#</head>#<body>#<?php#include("top_menu.php");#?>#<some>#<html>#<codes>#masse tekst kommer her#</codes>#</html>#</some>##</body>#</html>

Sånn mener jeg. Har ikke tid til å fjerne firkantene og legge til enter. Det har jeg rett og slett ikke tid til. I tillegg er det veldig mange sider på de fleste downloads.

Skrevet (endret)
Okay, skal prøve laste det nå. Så kanskje jeg får prøvd det i morra, så sier jeg i fra om koden er pressa sammen eller ikke. Det jeg mener er at hver gang det er trykka på enter, så funker ikke det, så det blir en boks og alt fortsetter på samme linja. Eksempel: (bruker # i stedet for boksen, vet ikke hvordan jeg får den)

<html>#<head>#<title>tittel</title>#<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />#</head>#<body>#<?php#include("top_menu.php");#?>#<some>#<html>#<codes>#masse tekst kommer her#</codes>#</html>#</some>##</body>#</html>

Sånn mener jeg. Har ikke tid til å fjerne firkantene og legge til enter. Det har jeg rett og slett ikke tid til. I tillegg er det veldig mange sider på de fleste downloads.

7653075[/snapback]

Skal du ha noe bra så må du som regel ha litt tid, men man trenger ikke ha god tid :D

*TRØTT*

Endret av The_Lozer
Skrevet

7653075[/snapback]

Det kan virke som at det er noe tull med charset, eller editoren din.

Hos meg ser begynnelsen av index.php på phpBB slik ut:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
<?php
/***************************************************************************
*                                index.php
*                            -------------------
*   begin                : Saturday, Feb 13, 2001
*   copyright            : (C) 2001 The phpBB Group
*   email                : [email protected]
*
*   $Id: index.php,v 1.99.2.6 2005/10/30 15:17:13 acydburn Exp $
*
*
***************************************************************************/

/***************************************************************************
*
*   This program is free software; you can redistribute it and/or modify
*   it under the terms of the GNU General Public License as published by
*   the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
*   (at your option) any later version.
*
***************************************************************************/

define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = './';
include($phpbb_root_path . 'extension.inc');
include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx);

//
// Start session management
//
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX);
init_userprefs($userdata);
//
// End session management
//

$viewcat = ( !empty($HTTP_GET_VARS[POST_CAT_URL]) ) ? $HTTP_GET_VARS[POST_CAT_URL] : -1;

if( isset($HTTP_GET_VARS['mark']) || isset($HTTP_POST_VARS['mark']) )
{
$mark_read = ( isset($HTTP_POST_VARS['mark']) ) ? $HTTP_POST_VARS['mark'] : $HTTP_GET_VARS['mark'];
}
else
{
$mark_read = '';
}

//
// Handle marking posts
//
if( $mark_read == 'forums' )
{
if( $userdata['session_logged_in'] )
{
 setcookie($board_config['cookie_name'] . '_f_all', time(), 0, $board_config['cookie_path'], $board_config['cookie_domain'], $board_config['cookie_secure']);
}

$template->assign_vars(array(
 "META" => '<meta http-equiv="refresh" content="3;url='  .append_sid("index.$phpEx") . '">')
);

$message = $lang['Forums_marked_read'] . '<br /><br />' . sprintf($lang['Click_return_index'], '<a href="' . append_sid("index.$phpEx") . '">', '</a> ');

message_die(GENERAL_MESSAGE, $message);
}
//
// End handle marking posts
//

$tracking_topics = ( isset($HTTP_COOKIE_VARS[$board_config['cookie_name'] . '_t']) ) ? unserialize($HTTP_COOKIE_VARS[$board_config['cookie_name'] . "_t"]) : array();
$tracking_forums = ( isset($HTTP_COOKIE_VARS[$board_config['cookie_name'] . '_f']) ) ? unserialize($HTTP_COOKIE_VARS[$board_config['cookie_name'] . "_f"]) : array();

//
// If you don't use these stats on your index you may want to consider
// removing them
//
$total_posts = get_db_stat('postcount');
$total_users = get_db_stat('usercount');
$newest_userdata = get_db_stat('newestuser');
$newest_user = $newest_userdata['username'];
$newest_uid = $newest_userdata['user_id'];

if( $total_posts == 0 )
{
$l_total_post_s = $lang['Posted_articles_zero_total'];
}
else if( $total_posts == 1 )
{
$l_total_post_s = $lang['Posted_article_total'];
}
else
{
$l_total_post_s = $lang['Posted_articles_total'];
}

if( $total_users == 0 )
{
$l_total_user_s = $lang['Registered_users_zero_total'];
}
else if( $total_users == 1 )
{
$l_total_user_s = $lang['Registered_user_total'];
}
else
{
$l_total_user_s = $lang['Registered_users_total'];
}

Skrevet

Ok, kanskje det. Men jeg lasta ned phpBB2 og nå fikk jeg installert det. Siden jeg nå har en MySQL database :)

Og fortsatt er alt pressa sammen, så jeg vet ikke hvor jeg forandrer ting og tang til f. eks koden til bildet (utenom å kalle min egen logo for "logo_phpBB.gif". Skulle gjerne hatt bort det at det står at det er deres board (selv om det er ulovlig å gjøre det ;P)

Skrevet

Det har jeg vært ute for også, det er noe gale med charset ja. Men jeg husker ikke hva jeg gjorde for å fikse det. Åpner du filene i Notepad? Prøv wordpad eller Notepad2.

"boksene" er tegn som ikke blir forstått av leseren.

Skrevet (endret)

Hm, okay. Mener du at jeg skal kopiere f. eks index.php i et annet program enn notisblokk? For det tar sin tid å sitte å ta bort å trykke enter selv. Har sitti med det i 5 timer nå. Har fått gjort det med snart 1 fil, lol.

Edit: prøvde å kopiere fra index.php (til Wordpad), også tilbake til den vanlige index.php , det funka briljant bra ;D

Endret av Andy-Pandy
Skrevet (endret)

Drit i Notepad, bruk heller Notepad2, Notepad++ eller noe lignende.

Boksene du ser er ganske enkelt bare linjeskift som MS Notepad ikke forstår.

Vil forøvrig påstå at Vikingboard har ganske så ryddig kode, med unntak av der godeste Ueland bestemmer seg for å droppe kodestandardene våre :p

Endret av PT
Skrevet

Detta her var veldig forvirrende.

Sammentrøt kode? Det høres veldig merkelig ut.

Jeg personlig er en stor fan av punbb, det kan integreres nesten overalt, fordi kun er brukt css til stylingen.

Og bruk notepad2 eller notepad++ som PT sier, vanlig notepad/wordpad suger ;)

Ha en fin dag

Skrevet
Detta her var veldig forvirrende.

Sammentrøt kode? Det høres veldig merkelig ut.

Jeg personlig er en stor fan av punbb, det kan integreres nesten overalt, fordi kun er brukt css til stylingen.

Og bruk notepad2 eller notepad++ som PT sier, vanlig notepad/wordpad suger ;)

Ha en fin dag

7664954[/snapback]

Hehe, jeg prøvde å kopiere all kodinga over til Wordpad, og da fungerte det helt fint så nå har jeg fått installert phpBB2 forum på sida mi.

Men da skal jeg prøve det punbb, nå som jeg vet hva jeg kan gjøre. Høres forresten mye lettere ut å redigere utseende på punbb forumet, eller hva?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...