Gå til innhold

Hva skriver du? Hade eller Ha det?


Fanta4free

Hvordan skriver du det?  

314 stemmer

  1. 1. Hvordan skriver du det?

    • Ha det
      57
    • Hade
      126
    • Hadet
      73
    • Litt av hvert
      37
    • Bryr meg ikke
      19


Anbefalte innlegg

jeg har lurt å dette mange ganger, selv trur jeg det skrives ha det, siden jeg ser det i filmer hele tiden når de sier hadde til folk sånn sett osv, mens alle folka jeg skriver med på msn sier hade. jeg skriver dette selv også men trur kanskje det er feil og si det sånn...

 

hva mener dere?? skal prøve og få til en pol..

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

husker ikke hvordan man lagde pol

:blush: FLAU :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri det du ser på MSN som lærdom! Helst ikke forum heller. Du kan stole det du lærer på skolen, leser i bøker og til dels aviser. Å se hvordan andre skriver på MSN, IRC og sms er tullball.

 

Der korter de ned tida for å spare tid og tegn. Derfor slurver folk og kutter ut bokstaver. Derfor blir ting som f.eks "ha det" til bare "hade". Hade er heller ikke noe ord. Ikke som jeg kommer på.

Lenke til kommentar
Aldri det du ser på MSN som lærdom! Helst ikke forum heller. Du kan stole det du lærer på skolen, leser i bøker og til dels aviser. Å se hvordan andre skriver på MSN, IRC og sms er tullball.

 

Der korter de ned tida for å spare tid og tegn. Derfor slurver folk og kutter ut bokstaver. Derfor blir ting som f.eks "ha det" til bare "hade". Hade er heller ikke noe ord. Ikke som jeg kommer på.

7603834[/snapback]

 

jaja men kan jo hende folka ikke vet det også da. mange av kameratene mine bruker hade i stiler ogsånn på skolen også liksom.

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

så kan hende det kommer til og ble de vanlig og overta det etter vert akurat samme som det blir mer og mer engelsk i det norske språket liksom

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

bare en teori det er det jeg mener med denne posten liksom

Lenke til kommentar
Trykk på rapporter knappen og spør om poll.

7603926[/snapback]

 

"Denne funksjonen skal utelukkende brukes for å rapportere uønskede poster, poster som bryter med retningslinjene osv., ikke som en måte å kommunisere med moderatorer på for andre ting." ;)

 

Skriver hade selv, hadet eller "ha det" høres jo helt feil ut..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...