V-by Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 hoy Jeg har en mappe med div filer jeg skulle ha hatt skiftet filetternavn på. eller bare lagt til det på slutten av navnet... Men gidder ikke å gjøre det på et par hundre filer... Noen som veit om en program elns som kan gjøre dette?
JohndoeMAKT Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Som en siste utvei vil jeg si at språket PERL eller et Bash-script vil kunne gjøre dette lett. Vi har kategorier for dette her på forumet hvor du sikkert kan få hjelp til problemet ditt.
V-by Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Skrevet 29. desember 2006 steike... høres avansert ut Men får prøve
Thor. Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Batch er ikke vanskelig. Det er ikke noe språk egentlig, bare tekstkommandoer windows forstår. Hvordan ser filrotet ut nå?
JohndoeMAKT Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 La svarene som gjelder programmer komme i denne tråden og de som gjelder programmering komme i denne. --------- Thor. : Om det var til meg skrev jeg Bash, ikke batch.
Pingla Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Jeg har en mappe med div filer jeg skulle ha hatt skiftet filetternavn på. eller bare lagt til det på slutten av navnet...Men gidder ikke å gjøre det på et par hundre filer... Noen som veit om en program elns som kan gjøre dette? Kan anbefale denne fra 'Den rullende Superprogramlisten'.
Thor. Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Thor. : Om det var til meg skrev jeg Bash, ikke batch. 7598821[/snapback] Ok. Jeg trodde du mente Batch. Aldri hørt om bash så...
KS Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 hoy Jeg har en mappe med div filer jeg skulle ha hatt skiftet filetternavn på. eller bare lagt til det på slutten av navnet... Men gidder ikke å gjøre det på et par hundre filer... Noen som veit om en program elns som kan gjøre dette? 7598675[/snapback] Du trenger Total Commander! Glimrende program, blant de mange funksjonene er søk og erstat deler av filnavn (inkl. filendelse). En eller maaaange filer samtidige, kan også kjøres på undermapper. http://www.ghisler.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå