Gå til innhold

Har Elkjøp fremdeles 100% prisgaranti?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoi!

Kjøpte ett snertent tv til 9000 kr på elkjøp. Ser idag at siba har denne tven til 7995 nå... Kan jeg gå og kreve tilbake de 1000 kronene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lille julaften, men kommer uansett ikke til å levere den inn for å kjøpe hos siba... Så ingen sjangs for å få pressa litt penger ut av dem?

Skrevet
lille julaften, men kommer uansett ikke til å levere den inn for å kjøpe hos siba... Så ingen sjangs for å få pressa litt penger ut av dem?

7594704[/snapback]

 

Tviler, men det er jo ingenting som stopper deg fra å prøve ;)

Skrevet

Elkjøp utbetaler vel mellomlegget? Hvis ikke de reklamerer for det, viser de nok goodwill hvis du ikke bare buser inn der piss forbanna siden de "lurte" deg.

 

Ellers er det bare å bruke åpent kjøp og kjøpe den på Siba. Timeslønn på 1000? Ja, takk.

Skrevet
Elkjøp utbetaler vel mellomlegget? Hvis ikke de reklamerer for det, viser de nok goodwill hvis du ikke bare buser inn der piss forbanna siden de "lurte" deg.

 

Ellers er det bare å bruke åpent kjøp og kjøpe den på Siba. Timeslønn på 1000? Ja, takk.

7595089[/snapback]

 

Sist jeg kjøpte TV ba jeg om mellomlegget hos Elkjøp. Jeg måtte forklare selgeren at han ellers ville få en TV i retur rett før 30 dagers fristen utløp, og han innså at jeg mente det jeg sa. Likevel tok han seg en tur for å "snakke med sjefen", noe jeg bestemt mener var "spill for galleriet". I andre sammenhenger har jeg vært i kontakt med daglig leder av samme Elkjøp-butikk og i følge ham har alle selgerne fullmakt til å "gjøre kunden fornøyd".

Skrevet

Som ex-elkjøpselger kan jeg bekrefte at det er sånn som fishlake sier. Det er ikke noen prisgaranti, men siden det er 30 dagers åpent kjøp, så får du alltid tilbake mellomlegget innenfor 30 dager. Man gir heller ut litt penger enn å bli sittende med en b-vare, og tro det eller ei, så er pri. 1 for en elkjøpselger å gjøre kunden fornøyd. (innenfor rimelighetens grenser) Det er bedre for Elkjøp å ta et tap på et enkeltsalg og beholde deg som kunde, enn å sende deg til Siba.

 

Forutsetningene for å gi tilbake mellomlegget er at

a) det er nøyaktig samme produkt og

b) konkurrenten faktisk har produktet på lager.

 

Det siste er fordi konkurrentene naturligvis liker å gi hverandre noen små "giftpiller" og annonsere luretilbud som de bare har i begrenset antall, til syke priser. Hvis det var slik at det sved skikkelig å matche prisen til en konkurrent pleide jeg å gå og ringe konkurrentens kundetelefon for å sjekke at de faktisk hadde produktet på lager. Om de hadde det, så var det grei skuring - mellomlegget tilbake uten å krangle.

Skrevet

Jaja, var innom elkjøp i morges og hørte hva dem hadde og si til saken.... og vips, jeg går ut av butikken med to stk femhundrelapper i lomma. De brukte ordet prisgaranti når de snakket hverandre seg imellom i butikken, så virker som det er det likavel :D

Litt synd for selgeren though, BF`en hans sank til 1.0% la jeg merke til :) jaja, 8 kroner fortjeneste er bedre enn ingen ;D

Skrevet

Hehehe. Jeg tror det viktigste for elkjøp i denne saken var at du kjøpte tven hos de og ikke hos siba :). Kunder som kommer tilbake etter kjøp må man alltid ta vare på.

 

Fint det ordnet seg!

Skrevet
Litt synd for selgeren though, BF`en hans sank til 1.0% la jeg merke til :) jaja, 8 kroner fortjeneste er bedre enn ingen ;D

For å ikke snakke om verdien av at du trolig kommer til å velge Elkjøp igjen en annen gang, siden du tydeligvis var fornøyd med handelen/servicen... Alle butikker foretrekker trofaste kunder (selv om trofast ikke betyr at du handler der hver gang).
Skrevet

Ser forresten at Expert har denne tven til 6999 nå.

Burde jeg gå og kassere inn en høvding til? Vet ikke om jeg har samvittigheten til det, samtidig som jeg har full rett til det....?

Skrevet

Vær glad du slapp å kjøpe hos Siba.

Når mange mener at Elkjøp har dårlig kundeservice, så kan jeg love at jeg har sett MYE dårligere service hos Siba.

De solgte en "ny" mobiltelefon som ikke virket, og den var ikke ny engang. For på skjermen var det beskyttelselaget tatt vekk. Telefonen var helt uten liv. Og tror dere at man bare kunne gå til Siba for å få byttet telefon da? Neida, de måtte ta inn telefonen på verksted, og mente at den var ny. Og at om de ikke fikk fikset den, så hadde man heller ikke rett på å få en ny mobil. Men alt ordnet seg til slutt. Men det tok en uke og.

 

Siba bør dere holde dere langt vekk ifra. Men det kommer sikkert ann på hvilken selger man snakker med sikkert.

 

Jeg føler meg faktisk mye tryggere hos Elkjøp.

Skrevet

!fikk 1000 kroner til når jeg var på elkjøp, prisgaranti er fine greier!

nå skal jeg heller bruke de 2000 kronene på wii :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...