Gå til innhold

Kjøp av vista?


Mirror

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk, skal nå snart bestille meg en ny PC, basert på core 2 duo, med et 8800 GTX grafikkort og 2gb ram og litt snadder..

Det jeg lurte på da var hvilken vista versjon jeg burde velge?

 

Og er vista egentlig gitt ut slik at man mottar det fra netbutikken?

 

Skal bestille alt til pc'n inkl. software i slutten av Januar, er da den norske 64 bit versjonen gitt ut?

 

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg regner med det blir litt høl i hue å legge inn XP 64 bit på en ny maskin om dagen..

 

Og en liten sak til, blir vista vanskligere og legge inn eller konfigurere, med tanke på installasjon av drivere og bioskonfigurering etter selvbygg?

 

På forhånd takk, mvh. Martin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høl i hue å legge in XP? Langt ifra. Personlig skal jeg ikke en gang prøve viste før om *minst* et halvt år. Vista kommer til å slite med bugs, manglende driverstøtte osv. - Jeg har XP nå og alt funker som det skal. Hvorfor styre med et helt nytt, og i mine øyne uferdig OS, når XP funker perfekt? DX10-spillene er ikke kommet en gang. Når disse kommer, da skal jeg vurdere det. (Såfremt jeg har skaffet meg et DX10 kort)

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

hvilken versjon du vil ha, kommer vel litt ann på hva du skal bruke den til.

Vil du ha den frakkeste versjonen, gå for ultimate. den har alt.

release datoen til vista er vel 30 januar.

 

Vista har 19.000 drivere på lager på dvd-en hvis jeg ikke husker feil, og enda flere på nett.

Men foreløpig så fant ikke vista noen driver til lydkortet mitt, men der funker det med en win xp driver.

 

Og ellers så er vista ganske enkel å bruke.

Lenke til kommentar

Greit, tenkte widows hadde planerom å melke oss forburkere for penger og hadde funnet opp noen sær form for HW man måtte bruke for å få vista til å fungere. Som sagt, jeg har ikke følgt med på vista i det hele tatt, før sånn ca for 5 min siden.

 

Beklager mine amatørmessige tankegang angående Vista.

Endret av speed91
Lenke til kommentar

Tenk deg om to ganger før du går for 64-bit versjonen av Vista.

 

Selv om den er mer kompatibel enn XP x64 er, er det fremdeles en mengde programmer og spill som ikke funker. Dette pga av nye sikkerhets-tiltak som kun er implementert i 64-bit versjonen.

 

Flere som ser det slik ang. Vista:

 

Mest kompatibel: 32-bit

Mest sikker (pga av nye tiltak som kun finnes på denne): 64-bit

 

Ler mer på Supersite for Windows.

Lenke til kommentar
Bortkasta kjøp av 8800 kort om du ikke kjøper Vista da, xp støtter ikke dx10.

7605286[/snapback]

 

Og hvor mange DX10 spill er ute? La meg regne ..

Langt i fra bortkasta da 8800-kort også støtter DX9.

 

Ingen

Ingen

Ingen

------

Totalt = 0

 

Skulle da tro at støtte for det kommer? De skal vel foresette å satse på windows xp når de slipper SP3 i 2008 :/

7606774[/snapback]

 

Nope, tviler på at det kommer. Leste noe offisielle greier om at det ikke skulle komme, men man vet jo aldri ..

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Bortkasta kjøp av 8800 kort om du ikke kjøper Vista da, xp støtter ikke dx10.

7605286[/snapback]

 

Og hvor mange DX10 spill er ute? La meg regne ..

Langt i fra bortkasta da 8800-kort også støtter DX9.

 

Ingen

Ingen

Ingen

------

Totalt = 0

 

Skulle da tro at støtte for det kommer? De skal vel foresette å satse på windows xp når de slipper SP3 i 2008 :/

7606774[/snapback]

 

Nope, tviler på at det kommer. Leste noe offisielle greier om at det ikke skulle komme, men man vet jo aldri ..

7606792[/snapback]

Bortkasta var kanskje litt overdrevet, men jeg har uansett kommet til å skaffa meg Vista med en gang om jeg hadde hatt et DX 10 kort. Eller i allefall lagt inn linux så jeg har sluppet å betale for et operativssystem jeg bare skal bruke i et halvt år eller mindre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...