Gå til innhold

Kjøpt meg ny harddisk, sliter med tilkobling


sexyback

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har kjøpt meg en ny western digital sata harddisk.

 

Jeg skal koble den til, jeg skal ha den som en ekstra harddisk til å ha bilder/musikk å slikt på, men jeg klarer rett å slett ikke å koble den til, jeg har fått strøm til harddisken men etter det vet jeg ikke helt hvordan jeg skal koble den. Jeg har prøvd å koble den til på samme måte som den harddisken jeg har stående inni kabinettet fra før av, men der har jeg ikke mange muligheter så den eneste muligheten jeg har er en likedan kontakt som er under den som blir brukt av den første harddiisk bare at den er i hvit farge, den som blir brukt er svart.

 

Jeg tenkte kansje jeg skulle skjøyte en kobling fra den nåværende harddiskken til den "nye" jeg skal bruke nå.

 

Kan noen hjelpe meg hvordan jeg kan enkelt koble på min nye harddisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Datt litt av midtveis i innlegget der men for å klargjøre;

- SATA disker kan ikke kobles på rekke slik som P-ATA

 

Du trenger en SATA ledning, som oftest må disse kjøpes separat.

Er den første disken din P-ATA eller SATA?

 

Sikkert idiot som spør, men du har sjekket at du har SATA kontakter på hovedkortet ditt? :)

 

edit: ATA -> PATA for å være korrekt

Endret av Star
Lenke til kommentar

Disken jeg bruker fra før av er Sata disk ja. Jeg har også Sata ledninger. Jeg prøvde å bruke den hvite men fungerer ikke, får den ikke fram på pc'en, jeg har kun strøm i den.

 

Det jeg også merket når jeg hadde harddisken i, er at maskinen min ble ustabil å stoppet opp til tid og utider. :S

Lenke til kommentar

Hvis du har bare strøm koblet til hardisken, er det ikke så rart at du ikke finner den.

At pc'en blir ustabil av at det er koblet til, hørtes veldig rart ut.

Hvis du kunne spessifisere steg for steg hva du har gjort og hva slaks maskivare du hadde, kunne det vært litt lettere å hjelpe deg.

 

Mvh

 

Kuffe

Lenke til kommentar

Jeg er ikke heeelt sikker på om jeg skjønner verken hva du har gjort eller hva som skjer, men jeg tror det som skjer er følgende:

 

Enten: Maskinen leverer ikke nok strøm til den ekstra disken, og får også for lite strøm til å fungere stabilt selv. Det kan være nok strøm til at harddisken spinner og durer, men ikke nok til at den klarer å levere data eller info om seg selv.

 

Eller: Det er noe feil med den nye disken, som gjør at alt annet raser litt også.

 

Prøv å koble fra den gamle disken din og se om pcen finner den nye i bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...