Gå til innhold

top 5 ganster movies


Danielzu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med Foregangsmannen her altså...

 

Det er med mafia\gangster i begge filmene, men den er muligens litt far fetch å kalle filmene gangsterfilm... Og siden det er så amnge KLARE gangsterfilmer der ute,så kan man nesten ikke bruke disse to på noen top 5 liste over GANGSTERfilmer.

 

 

vil ikke kalle sister act for en gangsterfilm heller da :p

Lenke til kommentar

Gangster er i utgangspunktet en person som er knyttet til organisert kriminalitet, om det så er Snoop 'Fo Shizzle Mah Dizzle' Dogg eller Al Capone. Snakker vi derimot om mafiafilmer blir det feil å dra opp Scarface f.eks. Gangster er i større grad et samlebegrep. Boyz n da hood er forøvrig en god film!

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Lær deg å skrive rett selv før du pirker på andre, du.

 

Et spørsmål: Kan "Léon" regnes som gangsterfilm?  :hmm:

7595503[/snapback]

å hva hadde jeg skrivd feil?

7595516[/snapback]

 

Kan begynne med at det heter skrevet.

7595965[/snapback]

du sa jeg hadde SKREVET noe feil før det også...hva var det da?

Endret av Narkan
Lenke til kommentar

Dropp å kverruler i en så fet tråd, da.

 

Jeg klarer rett og slett ikke å lage en rangert liste over de. Grunnen til det er at jeg for det første ikke har sett halvparten av det jeg mener bør være et minimum, og for det andre er de jeg har sett såpass gode at jeg gidder ikke vurdere frem og tilbake hvilke som er best. En foreløpig, urangert, liste over fem gode gangster-movies vil derfor se nogenlunde slik ut:

  • Goodfellas
  • León
  • Reservoir Dogs
  • Gudfaren
  • The Departed

Nå skal det virkelig nevnes at jeg har flere klassikere jeg enda ikke har sett. Scarface, The Untouchables, Pulp Fiction, Once Upon a Time in America, Millers crossing, Internal Affairs osv osv. :)

 

Med andre ord har jeg flere filmer til å se frem til og sannsynligheten for at listen da er forandret er svært stor. ;)

Lenke til kommentar

Jeg presiserte ikke at det var i akkurat dét innlegget du hadde skrivefeil, selv om du skulle hatt stor bokstav. Ved å se på bl.a. emnetitlene til trådene dine, ser jeg du har drøssevis av skrivefeil (orddelingsfeil, dårlig bruk av tegnsetting, you name it). Derfor mener jeg du bør feie under egen dør før du begynner å hakke på andre. EOD!

 

Og for at denne posten ikke skal bli totalt meningsløs, har jeg et spørsmål til dere som har "Gudfaren" på topplista deres: Hva er så fantastisk bra med den filmen (evt trilogien)? Det jeg tenker om "Gudfaren", er uinspirerende og langdryge dialoger, tamme action-scener (i den grad de kan kalles det), og kjedelige karakterer (med unntak av Michael og Don Vito). Hvorfor har den fått den statusen den har fått?

Lenke til kommentar
Jeg presiserte ikke at det var i akkurat dét innlegget du hadde skrivefeil, selv om du skulle hatt stor bokstav. Ved å se på bl.a. emnetitlene til trådene dine, ser jeg du har drøssevis av skrivefeil (orddelingsfeil, dårlig bruk av tegnsetting, you name it). Derfor mener jeg du bør feie under egen dør før du begynner å hakke på andre. EOD!

 

Og for at denne posten ikke skal bli totalt meningsløs, har jeg et spørsmål til dere som har "Gudfaren" på topplista deres: Hva er så fantastisk bra med den filmen (evt trilogien)? Det jeg tenker om "Gudfaren", er uinspirerende og langdryge dialoger, tamme action-scener (i den grad de kan kalles det), og kjedelige karakterer (med unntak av Michael og Don Vito). Hvorfor har den fått den statusen den har fått?

7596666[/snapback]

Den største feilen i denne tråden er jo emne tittelen hvor det står ganster og ikke gangster....

Endret av Narkan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...