KeyanZa Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 hey kan noen forklare litt om rp? ok rolleplaying, greit nok, men hvordan er det inne på serverene? hvordan fungerer quest? party osv vil vite alt lurer litt på å starte en char, men trenger info takker
Lycantrophe Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Alt er som på alle andre servere, bortsett fra et par regler i /s og /y. All RP skal foregå i disse to kanalene (Gjerne i /G og, det er opp til hver enkelt guild å avgjøre) Resten kan du behandle som OOCkanaler. /s og /y er RP, det din karakter sier skal skje der.
Jonas Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Ting fungerer for det meste som på hvilken som helst annen server, litt avhengig av hva du er ute etter.
Arinomi Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 RP, eller Role Play om du vil, består i at man spiller fra karakterens synspunkt. For eksempel, om du var en human warlock, ville du aldri snakke om stats, level eller xp. Du er jo et menneske i det virkelige liv, ikke sant? Tenk om du istedet var en WoW karakter? Da ville ikke du kjenne navnet til folk, hvilken klasse de var (unntatt hvis det var åpenbart, som en imp som hopper etter) eller hvor sterke de var. RP handler om å være kreativ, når det gjelder navn og historie. For man må jo ha en historie, som man har i det virkelige liv. For eksempel: Jeg spiller en troll priest, som i nesten hele livet har jobbet med å ta livet av folk for penger. Foreldrene døde da han var liten, og for et halvt år siden, traff han den skjønneste jenta noensinne, som han giftet seg med en måned senere. Håper dette hjalp litt
KeyanZa Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 men i gameplay hvordan er det da? springer alle rundt som i pvp? quester, få best gear? osv??
Lycantrophe Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Er forresten utrolig gøy å spille sinnsyk. Utrolig kult å være paranoid og plutselig hoppe utfor en skrent fordi ei padde kom bak deg.
Veta Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 (endret) Er forresten utrolig gøy å spille sinnsyk. Utrolig kult å være paranoid og plutselig hoppe utfor en skrent fordi ei padde kom bak deg. 7583532[/snapback] haha : D trakk på smilebåndet Kanskje jeg skal starte på en RP server når jeg roller når BC er her. Edit:1 liten ting jeg kom på..: Er det lov med /w hvis den du /w er i nærheten? Endret 27. desember 2006 av Veta
Jonas Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Om det er lov med whisper? Hva i all verden skal det bety? Ja, det går ann å sende whisper til hvem som helst, akkurat som på hvilken som helst annen server. Skal også nevnes at alle andre chat-regler nevnt her i tråden + en hel haug andre følges av de færreste. De var mest gjeldende i en tid etter spillet kom ut.
Arinomi Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Er forresten utrolig gøy å spille sinnsyk. Utrolig kult å være paranoid og plutselig hoppe utfor en skrent fordi ei padde kom bak deg. 7583532[/snapback] haha : D trakk på smilebåndet Kanskje jeg skal starte på en RP server når jeg roller når BC er her. Edit:1 liten ting jeg kom på..: Er det lov med /w hvis den du /w er i nærheten? 7584100[/snapback] Ja. Noen foretrekker å bruke spesielle tegn i /w som kjennetegner at personen faktisk er langt borte. For eksempel: Langt borte: /w *Hi there* Nært: /w Hi there Med stjerner i begynnelse og slutt betegner man at det er faktisk stemmer i hodet man hører, og ikke hvisking. /w i nærheten er hendig når man er i en forsamling på to eller flere samtalepartnere, og vil si noe til kun en av dem.
KeyanZa Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Skrevet 27. desember 2006 tja, syns nå disse rp serverene høres ut som normale pvp servers. skal kanskje begynne på ny char, men ser ikke poenget med rp enda?
tyrkeyfight Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 (endret) rp er gøy når du: venter på bg,kjeder deg eller mens du ser etter mer for party. det er mer og men husker ikkje alt :!: spiller nå på dafias brotherhood som er en rp-pvp server Endret 27. desember 2006 av tyrkeyfight
Kjell Fisk Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Noen av dere som veit om en server der RP/PVP server der også RP delen blir tatt seriøst av dem fleste? Har selv en char på Scarshield Legion som er ein RP/PVP server men nesten ingen som RP`er..
Crispin Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Har enda til gode å finne en slik server, hadde vært så utrolig kjekt med en slik server. Men det er ganske umulig da folk alltid har en venn på slike servere, og begynner å spille og driter i rp. Ca hele barneskolen og ungdom skolen her jeg bor har begynt på samme server som lille broren min, som igjen spiller på samme server som jeg! Argh.
Kiruk Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Ja det er blitt veldig lite RP i forhold til det pleide å være. Også er det færre som følger RP reglene på RP servere, men vær klar over at hvis noen skulle reporte deg for OOC i /S eller/Y så kan du få en advarsel av GM. En jeg kjenner løp rundt å skrek "WTF!" i Stormwind og fikk en advarsel. Om du kan bli banna pga det har jeg ikke snøring på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå