Lindsay Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Hvordan oppretter du brukere i mysql og hvordan gjør du det så denne bruker/brukere har fulle rettigheter til den databasen/databasene?
CruellaDeVille Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Hvordan oppretter du brukere i mysql og hvordan gjør du det så denne bruker/brukere har fulle rettigheter til den databasen/databasene? 7580845[/snapback] "Fulle rettigheter" - inkluderer det også drop, create osv? Hvis det bare er "vanlige" databaseoppgaver (insert, update, select, delete) kan du bruke følgende kommando i mysql-prompt. grant select, insert, update, delete on databasenavn.* to 'username'@'host' identified by 'password';
Gjest Slettet+142 Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 blander meg inn og spør jeg: hvis det er mer da? enten ALLE rettigheter til én database?
Lindsay Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Skrevet 27. desember 2006 Først å fremst tenker jeg på hvordan fremgangsmåten for opprettelse av bruker og att den bruker har da alle rettighetertil selve databasen.Databasen oppretter jeg i phpmyadmin,men det er vel ikke lurt å bruke root kontoen selv om den består av 73 store og små bokstaver pluss tegn. Og derreter hvordan sette passord på den brukeren hadde vært greit å få med seg
CruellaDeVille Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 Først å fremst tenker jeg på hvordan fremgangsmåten for opprettelse av bruker og att den bruker har da alle rettighetertil selve databasen.Databasen oppretter jeg i phpmyadmin,men det er vel ikke lurt å bruke root kontoen selv om den består av 73 store og små bokstaver pluss tegn. Og derreter hvordan sette passord på den brukeren hadde vært greit å få med seg 7584956[/snapback] du kan vel slenge på "drop", "truncate" og "create" i samme spørring så kan de også opprette, tømme og slette tabeller. Men det kan kanskje være veldig dumt å tillate det i et webskript
Lindsay Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Skrevet 28. desember 2006 Hva er kommandoen for å opprette en bruker og sette passordet for den brukeren? Dette er i linux
roac Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 (endret) Hva er kommandoen for å opprette en bruker og sette passordet for den brukeren?Dette er i linux 7594964[/snapback] Når du ikke vil søke i google, f eks på ordene create user mysql, skulle man tro at du i det minste leste svarene i den tråde du opprettet. Endret 28. desember 2006 av roac
CruellaDeVille Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Hva er kommandoen for å opprette en bruker og sette passordet for den brukeren?Dette er i linux 7594964[/snapback] Jeg tror det var nettopp dette jeg svarte på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå