Gå til innhold

Stillegående PSU, 5-600w, ca 1000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det er noe spesiell grunn til at MIST ikke er blant toppen på SPCRs PSU-oversikt?

 

Har de bare tilfeldigvis ikke testet den, eller går den f.eks. under flere navn?

7632757[/snapback]

Mist går under navnet Cooltek i utlandet ;) tror foresten ikke den er så veldig kjent i mange land.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er noe spesiell grunn til at MIST ikke er blant toppen på SPCRs PSU-oversikt?

 

Har de bare tilfeldigvis ikke testet den, eller går den f.eks. under flere navn?

7632757[/snapback]

Mist går under navnet Cooltek i utlandet ;) tror foresten ikke den er så veldig kjent i mange land.

7633257[/snapback]

 

Kan også skyldes at SPCR ikke har testet så mange Fortron-source baserte strømforsyninger. Det eneste jeg finner at de har testet er en eldre 400Watt fotron-source. Fortron Source produserer mange forskjellige merker, blant annet AOpen, Mist, bZerk, noen nyere/kraftige OCZ osv.

Lenke til kommentar

Dimension: 5.9"(W) x 3.4"(H) X 5.9"(L)

150mm(W) x 86mm(H) x 150mm(L)

 

http://corsairmemory.com/corsair/HX_power_supply.html

 

Corsair er mer effektiv enn Mist = mindre varme = mindre støy. Enkelt og greit.

 

edit:

før noen svarer her, vil jeg bare si at det kan jo være andre ting som spiller inn på støynivået, som f.eks viftekvalitet.

Men høy effektivitet i en PSU vil si at mindre strøm blir gjort om til varme i PSU'en, noe som alltid er bra. Corsair sin HX-serie går for å være en av de mest effektive PSU'ene på markedet atm. Her i gamle gnore med 230V inn, vil den sannsynligvis ligge over 80%, selv ved lav last.

 

edit2:

urgh beklager, du spurte om KABEL-målene. Prøvde kjapt å finne ut av det nå, men fant det ikke. Jeg så at noen nevnte de var bekymra over at floppy-kabelen som fulgte med kunne være kort for STORE towers. Jeg poster igjen hvis jeg finner ut av det.

Endret av Odd Logic
Lenke til kommentar
Floppy kabelen er ikke i bruk likevel, så det er ikke så nøye.

 

Grunnen til jeg lurer på lengden på kablene er at psu skal plaseres utenfor pcen, så skal kablene strekkes inn til de riktige kontaktene.

7670436[/snapback]

 

 

Funnet utav hvor lange kablene er?

 

..Jeg vurderer å kjøpe den samme corsair 520W'n, og skal bruke den i Antec P180B kabinett som er litt spesielt med PSU liggende nederst i kabinettet..

 

edit: fant akkurat dette, som kanskje kan gi en liten pekepinn.. Sjekk bildet her.. ..og nederfor står visst målene også gitt :)

Endret av GKSaue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...