Gå til innhold

Filmen(e) som forandret ditt liv?


erriksen

Anbefalte innlegg

"Deliverance"

 

Fordi en mann pulte en annen mann i rumpa, og jeg var fremdeles ung og uskyldig da jeg så den. Når en ser hvor gammel filmen er, er den scenen temmelig sterk og guffen selv i dag.

 

Kunne nevnte en bråte gode filmer som fikk meg til å tenke mye og lenge, men ingen har faktisk forandret livet mitt. Tror jeg :hmm:

Squeeeeeeeeeeeeal little piggy <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A Walk to Remember. Den forandre litt synet mitt på folk. At de såkalte "rare" menneskene kan vise seg å være mer interessante enn du tror. Og så endra det litt av levemåten min. Jeg begynte å føle at jeg burde gjøre ting for å få noe ut av livet mitt som jeg er fornøyd med. Og så gikk dette med døden mer inn på meg enn noen gang før.

 

Pearl Harbor gikk også inn på meg. Faktisk i en så stor grad at jeg ikke kan beskrive det.

Endret av Raba
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
De nevnte seriene er vel kanskje ikke helt realistiske da men :/ Hvertfall ikke PB

 

star wars er da heller ikke realistisk;)

 

Nei, men de viser vel ikke så mye av hvor mye mennesket får til da :p

Føler en viss tirring i gullkorn-delen av hjernen min :hmm:

 

Forklar?

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen filmer som har forandret meg noe særlig.

Men Pulp Fiction åpnet i allefall øynene mine for Mr. Tarantinos geniale filmunivers, og det har jo gitt meg mang en god filmopplevelse.

 

Så må jeg vel nevne Life of Brian, som er den første filmen jeg kan huske at jeg så. Setter den på regelmessig enda.

Genial film!

 

Andre filmer som jeg mener er geniale:

The Godfather I (III er også bra og II må man se fordi det er nummer II)

3000 Miles To Graceland

Pink Floyd - The Wall (Det er en film jo)

Reservoir Dogs

Vinden Som Rystet Kornet/The Wind that shakes the Barley

Endret av mhm.
Lenke til kommentar

 

 

Nuff said

 

Herlig! Sånne skulle det vært flere av:D

 

Romeo og Julie forandret vel livet mitt i en viss grad... Skjønte litt mer av hva ekte kjærlighet er. Noen ganger tror man at man har funnet det, men så ser man filmen. Fikk litt tårer i øynene på slutten ja:P

Endret av Richardinho
Lenke til kommentar

Filmene som forrandret mitt liv:

8 Mile.."kødder man men purken får man bank"

Pans labyrinth.."Man må aldri glemme matpakken sin "

Haisommer 3.." Kødder man med haien kødder haien med deg"

Fight club .. " Fikk meg til å se annerledes på ting "

10.000 BC " Neste gang jeg ser en tiger skyter jeg n' "

Volver " Ekte kjærlighet..enough said..end of word..punktum finale"

War of the worlds.. " Hver gang noen ler av en vits tenker jeg på død"

 

- Joakim Bokke Nes

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg så The Mist igår kveld, basert på novellen til Stephen King, forandra kanskje ikke meg, men har tenkt helt utrolig mye på den til nå. En må se film:)

Lenke til kommentar

Herregud, denne emnen startet noe interessant, men nå er det bare pisspreik. Nesten ingen har kommet med seriøse innblikk bortsatt for noen få. Ganske trist egentlig.

 

 

Tydligvis folk har missforstått med hva "forandret ditt liv" innebærer og kaster bare ut filmer de synes er kule.

Dette er ikke "din favorite film" enme....

 

Topic gone off track thanks to tards.

Lenke til kommentar

Det er ikke en film som har fått meg virkelig interessert i film. Det er dere her på forumet. Det er vel ingen filmer som har forandret livet mitt, men det er flere filmer som jeg har sett hvor jeg sitter igjen med en veldig rar følelse inni meg, The Shawshank Redemption, American History X og Requiem for a Dream.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Schindler's List - Beste filmen om 2.Verdenskrig spørr du meg. Er man interessert i det temaet er det ingen grunn til å ikke se filmen. Jeg var ikke noe spesielt interessert i 2.Verdenskrig, så så jeg denne filmen. NÅ er jeg interessert. Denne filmen er bedre enn Der Untergang og The Pianist. Filmen er rørende, jeg skulle gjerne snakka med Schindler føler jeg. Jeg blir irritert hver gang noen sier noe rasistisk, for jeg tenker på denne filmen.

 

Flott film. Terningkast 6.

Lenke til kommentar

David Lynch's The Elephant Man.. Det er den eneste filmen jeg kommer på i farten som har i nevneverdig grad påvirket måten jeg lever på. Jeg tenker meg gjerne to eller tre ganger om før jeg dømmer folk eller ser ned på mindre begavede siden den filmen. Gjør heller aldri narr av utseende til folk.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...