Gå til innhold

skole-bærbar til under 10000 kr.


Anbefalte innlegg

Som dere sikkert har skjønt ska jeg kjøpe meg en bærbar til skolebruk og litt gaming har ikke spesielt gode kunskaper om hva jeg bør velge så derfor lurer jeg på om

denne kunne hvert noe?

 

noe andre forslag?

 

Har noen Kriterier som den helst bør oppfylle:

- vista

- helst brde den dra wow, cs, battlefield (ikke så viktig).

 

 

På forhnd takk for svar :yes:

 

(beklager skrive leif)

Endret av iver.no
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en laptop som veier 2,5 kilo fordi jeg ville ha en kraftig maskin som i tillegg til å brukes ved studiene kunne brukes til å spille spill. Etter å ha sittet på forelesninger/gruppearbeid med en 15,4" skjerm laptop på 2,5 kilo fant jeg ut at det var hyggelig med en kraftig maskin, men det var ikke like praktiskt med skolearbeid. For det første er batterilevetiden ikke så bra som på mindre maskiner (Se bort fra helt billige da.) og for det andre er 15,4" rett og slett for stort og klumpete for å ha med rundt omkring.

 

Jeg kjøpte meg en brukt Dell C400 med 12" og 1,6 kg vekt for 1800,- og batteriet varer faktiskt i nesten 3 timer med alle sparefunksjoner på. Noe som holder i bøtter og spann for forelesninger og enkelt skolearbeide. Nå står den "tunge" maskinen hjemme og siden jeg også har en relativ kraftig stasjonær fra før har jeg endt opp med at "desktopperstatteren" nesten ikke brukes. Og da er det synd å bruke 10000,- for en bærbar i en slik setting. Det andre er klart at man får endel oppmerksomhet og misunnelige blikk fra andre når man kommer med en svær maskin, men så var det det om man kjøper den pga det da.

 

Jeg sier ikke at den maskinen som er foreslått er dårlig, tvert i mot. Men i forhold til å ha den med seg rundt omkring for å skrive notater og gjøre oppgaver kan jeg love deg at den før eller siden vil bli ett irrtasjonsmoment. Så spørsmålet er: Hva er viktigere? Spillinga eller skolearbeidet, og når du har prøvd hvor deilig det er å ta en 12" maskin på 1,6 kilo ut av vesken og sette den fram på skolepulten savner du ikke de nesten 3 kiloene som ble foreslått lengre oppe...

 

Mitt forslag: kjøp en lett maskin, skip spillbarheten hvis du har en kraftig hjemmepc fra før og sats på noe som er lettere å ha med seg rundt omkring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...