Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Har bestillt bredbånd fra NextGenTel nå. NTNU-tilbudet på 2Mbit linje. Vi er to stykker som skal dele på abonnementet, han bor i 2. etg og jeg bor i kjelleren og vurderer derfor å montere ett trådløst nettverk.

Jeg har gratis trådløst nettverkskort gjennom skolen (IEEE 802.11. tror jeg)

Jeg trenger dermed antagelig kun en basestasjon. Er alle disse stasjonene bra nok til å utnytte 2Mbit-linje? Er kortet mitt bra nok for 2Mbit? Går det an å koble maskinen til han i 2. rett på basestasjonen ved hjelp av kabel slik at han slipper å kjøpe trådløst kort? (Har kun stasjonær PC)

Hvor mye koster sånn cirka det utstyret jeg behøver, i forhold til alternativet (Hub og ca 15m kabel?)

 

Takker for svar! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Quote:


Den 2002-11-22 16:38, skrev mascot:


2etasjer kan være killer for mange aksesspunkt.



 

Jeg har basestasjonen i kjelleren (D-link 614+)og når jeg sitter i 2. etasjen har jeg fremdeles "excellent" kontakt.

 

Har en Compaq Evo N600c m/ integrert trådløst nettverkskort.

 

//sindre

 

[ Denne Melding var redigert av: sindres på 2002-11-22 20:22 ]

Lenke til kommentar

kjøp en D-link med støtte for 22 Mbps, den har betraktelig bedre rekkevidde en 11 Mbps, teoretisk med 11 Mbps skal vel klare en 4 Mbps så det skulle nok gjøre susen uansett. børe sørg for å skaff et 22 mbit WLAN PCI kort

 

Men det kommer jo også an på bruken, renger med at det vil suse en god dose gjennom den 2 mbit linja, og da er det ganske greit med 100mbit nettverk hjemme, jeg har en D-Link DI 713P Wireless Gateway, den har innebygget switch.

Til switch har jeg koblet stasjonær. Trådløst er 2 bærbare +alle besøkende. Det funker utmerket med trådløs, men er allerede dårlig dekning 40 meter unna, men det er nok mest fordi d-linke er meget dårlig strategisk plasert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...