Gå til innhold

Kjøp av digital speilrefleks.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ønsker og kjøpe meg et digitalt speilrefleks kamera ca. 6000kr

 

Noen som har noen forslag til hva jeg burde kjøpe?

7571773[/snapback]

 

Elkjøp har Pentax K100D til 4290,-

og jeg kan ikke skjønne annet enn at dette må være markedets beste tilbud for øyeblikket:

 

 

Mitt beste råd er:

1 Gå i butikken og prøv kamera i hånda. Ta det som gir deg mest kriblinger i magen når du håndterer det. Bildekvaliteten er veldig lik i denne prisklassen.

Lenke til kommentar
Jeg ønsker og kjøpe meg et digitalt speilrefleks kamera ca. 6000kr

 

Noen som har noen forslag til hva jeg burde kjøpe?

7571773[/snapback]

 

Elkjøp har Pentax K100D til 4290,-

og jeg kan ikke skjønne annet enn at dette må være markedets beste tilbud for øyeblikket:

 

 

Mitt beste råd er:

1 Gå i butikken og prøv kamera i hånda. Ta det som gir deg mest kriblinger i magen når du håndterer det. Bildekvaliteten er veldig lik i denne prisklassen.

7585387[/snapback]

 

Utrolig billig. Kan nesten begynne å lure på om annonsen er feil og at det skulle vært K110D uten stabilisering til den prisen.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på det samme.

Har sittet en del timer foran pc'en nå og lest og lest.

Får inntrykket av at det er Nikon jeg kommer til å gå for, men klarer ikke helt å "forstå" forskjellene med de nyeste, ulike modellene (D40, D70s osv)

Skjønner jo at D40 er for nybegynnere o.l.

 

Nå er ikke jeg akkurat en nybegynner innen fotografering.

Elsker å ta bilder og har hatt hobbyen en stund.

Det som er er at jeg sliter litt med og få til det teoretiske i praksis. Her snakker vi lukker, blender og de tingene der. Klarer liksom ikke bedømme utifra hvor jeg er hen og fotograferer. Da fristet jo D40 veldig mye, men så vil jeg ikke velge kameraet pga noe som evt jeg plutselig kan forstå: alt bare løser seg opp.

Noen råd å komme med? Sikler sånn over et speilrefleks nå.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på det samme.

Har sittet en del timer foran pc'en nå og lest og lest.

Får inntrykket av at det er Nikon jeg kommer til å gå for, men klarer ikke helt å "forstå" forskjellene med de nyeste, ulike modellene (D40, D70s osv)

Skjønner jo at D40 er for nybegynnere o.l.

 

Nå er ikke jeg akkurat en nybegynner innen fotografering.

Elsker å ta bilder og har hatt hobbyen en stund.

Det som er er at jeg sliter litt med og få til det teoretiske i praksis. Her snakker vi lukker, blender og de tingene der. Klarer liksom ikke bedømme utifra hvor jeg er hen og fotograferer. Da fristet jo D40 veldig mye, men så vil jeg ikke velge kameraet pga noe som evt jeg plutselig kan forstå: alt bare løser seg opp.

Noen råd å komme med? Sikler sånn over et speilrefleks nå.

7616515[/snapback]

Personlig ville jeg ha styrt unna D40 pga at den ikke har innebygget fokusmotor og dermed utelukker mange gode objektiver både fra Nikons egne rekker og fra Tamron/Sigma/Tokina (selv om man kan fokusere manuelt med dem).

 

Ellers vil en bok (feks Understanding Exposure) lære deg å koble teori og praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...