Gå til innhold

Hjelp til overklokking av Intel Core Duo E6400


Anbefalte innlegg

Hjelp til overklokking av Intel Core Duo E6400 trengs.

 

Skal kjøpe meg denne prosessoren samt dette minnet og hovedkort:

 

MSI 975X Platinum PowerUP Ed., I975X, Socket-775, ATX, GbLAN, ViiV, PCI-Ex16

Corsair TWIN2X 8500 DDR2, 1024MB CL5 Kit w/two matched 512MB PC8500 dimm's

 

Kan noen der ute hjelpe meg emed en god oppskrift for å klokke dette oppsettet mest mulig?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjelp til overklokking av Intel Core Duo E6400 trengs.

 

Skal kjøpe meg denne prosessoren samt dette minnet og hovedkort:

 

MSI 975X Platinum PowerUP Ed., I975X, Socket-775, ATX, GbLAN, ViiV, PCI-Ex16

Corsair TWIN2X 8500 DDR2, 1024MB CL5 Kit w/two matched 512MB PC8500 dimm's

 

Kan noen der ute hjelpe meg emed en god oppskrift for å klokke dette oppsettet mest mulig?

 

Takker for svar

7567377[/snapback]

 

Hvis jeg kjøper ddr2 6400 ram(400hz) og setter bushastighet til 400 vil dette kjøre synkront og gi bra ytelse? Kan det gjøres så enkelt?

 

Dette gir en hastighet på 3,2. Bør holde

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper ddr2 6400 ram(400hz) og setter bushastighet til 400 vil dette kjøre synkront og gi bra ytelse? Kan det gjøres så enkelt?

 

Dette gir en hastighet på 3,2. Bør holde

7567840[/snapback]

Det er nok ikke så enkelt skjønner du :p Du må gå forsiktig i svingene og bevege deg gradvis oppover. For hver gang du øker litt så må du teste stabiliteten på prosessoren. HER finner du mye nyttig info om overklokking ;)

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper ddr2 6400 ram(400hz) og setter bushastighet til 400 vil dette kjøre synkront og gi bra ytelse? Kan det gjøres så enkelt?

 

Dette gir en hastighet på 3,2. Bør holde

7567840[/snapback]

Det er nok ikke så enkelt skjønner du :p Du må gå forsiktig i svingene og bevege deg gradvis oppover. For hver gang du øker litt så må du teste stabiliteten på prosessoren. HER finner du mye nyttig info om overklokking ;)

7568066[/snapback]

JEg ville ha kjoert 400fsb med en gang og klokket forsiktig derifra.

 

Og ikke kast bort pengene dine paa de pc2-8500 brikkene. kjoep heller noe saant...

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper ddr2 6400 ram(400hz) og setter bushastighet til 400 vil dette kjøre synkront og gi bra ytelse? Kan det gjøres så enkelt?

 

Dette gir en hastighet på 3,2. Bør holde

7567840[/snapback]

Det er nok ikke så enkelt skjønner du :p Du må gå forsiktig i svingene og bevege deg gradvis oppover. For hver gang du øker litt så må du teste stabiliteten på prosessoren. HER finner du mye nyttig info om overklokking ;)

7568066[/snapback]

 

Jeg prøvde meg på 266 MHz (original hastighet), 300, 333, 366 og 400. Alt gikk bra, kjørte SuperPI mellom hver gang jeg justerte den opp, og kjører nå stabilt på 3,2 GHz. Har ikke prøvd høyere.

Lenke til kommentar

NorthQ 3312BLA. Den kan, i likhet med likt utformede kjølere, på ingen måte anbefales til 680i SLI. CPU-sokkelen er så langt oppe på kortet at jeg med nød og neppe fikk plass i mitt Lian Li PC7077B kabinett. På den andre siden brukte jeg et par timer på å flette den inn i den stående hovedkortkjøleren. At prosessoren overlevde den brytekampen tilskriver jeg flaks mer enn dyktighet, og jeg har bygd min andel av PC'er... :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...