Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trimming som virker kun på akselrasjon?


Quassy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avansert?

 

All trimm gir mer effekt i HK, og når du har mer hk får du bedre akslerasjon, men den drar samtidig lenger ut på gira om den ikke helt dro ut siste giren før.

 

På girmoped er det bare å bytte drev for å "tilpasse" toppfarten, men da kan du bli liggende på høyt turtall hele tiden.

Med variatordreven (automatgir), så får du vell ikke noe større toppfart om du bare presser ut mer hk, du får aks, men du må bytte vekter ol. for å få mer toppfart..

Lenke til kommentar
Det finnes to typer drev. De som fokuserer på fart, og de som fokuserer på aks. Setter du inn et aks drev så får du jo bedre. Men jeg er ikke sikker på hvor mye mer toppfart de gir.

7601430[/snapback]

 

Tja, ikke helt inne på det der vel..

 

Når man drever den ned, så mopeden blir sterkere, så taper den toppfart.

 

Større drev foran, og mindre bak, blir høy toppfart

Mindre foran, og større bak, da blir det den sterk.

 

Aksen blir bedre om man har drevet den til toppfart, da man må gire hele tiden.

Lenke til kommentar
Det finnes to typer drev. De som fokuserer på fart, og de som fokuserer på aks. Setter du inn et aks drev så får du jo bedre. Men jeg er ikke sikker på hvor mye mer toppfart de gir.

7601430[/snapback]

Aksen blir bedre om man har drevet den til toppfart, da man må gire hele tiden.

7602213[/snapback]

Drevet til aks mener du vel!

 

Drevet til toppfart: Større toppfart, mindre aks

Drevet til aks: Mindre toppfart, mer aks

Lenke til kommentar
Å for du er så kul og kjører 125cc. håper du veit at mange Mopeder kan flekke deg?

 

All trim gir ikke nødvendigvis effekt i HK.

7611329[/snapback]

Både NM, HK og passenede dreving er viktig ja.

 

Hvorfor kommer du å sier mange 50cc drar 125cc? Tåpelig å sammenligne max plombert lettsykkel med blodtrimma moped? Hvis man kjører begge plombert eller trimma er det ganske klart at lett motorsykkelen vinner.

Endret av Burner Bw.
Lenke til kommentar
Å for du er så kul og kjører 125cc. håper du veit at mange Mopeder kan flekke deg?

 

All trim gir ikke nødvendigvis effekt i HK.

7611329[/snapback]

 

tør å si at det er ingen mopeder som kan flekke han. kansje den der i kina som kom oppi 200 da (raskeste mopeden i verden). Men den brukte riktignok en eveighet oppi den farten da.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Dreva til aks kan i enkelt tilfeller gi bedre toppfart og..

Om du fra før ikke klarer å dra ut en dreving.

 

Vet ikke hvordan de 50cc`s greiene deres drar ut på gir jeg.. ?

7611267[/snapback]

 

Det stemmer faktisk. Jeg leverte NSR'en min til service, og etter å ha fått nye drev på den så akset den litt bedre, og økte toppfarten med 10 km/t. Mulig det var pga slitte drev de jeg hadde før, men jeg tror det ikke. Str på drevet bak var forandret med 4-8 tagger. Husker ikke helt, jeg har den ikke lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
tør å si at det er ingen mopeder som kan flekke han. kansje den der i kina som kom oppi 200 da (raskeste mopeden i verden). Men den brukte riktignok en eveighet oppi den farten da.

7642934[/snapback]

 

Og jeg tørr ikke tenke på hvor ekkelt det er å kjøre i 200 med en moped når det er på grensen til ubehagelig på en 600..

Lenke til kommentar

Får si det sann; Jeg gir 50000kr til den som kan ta med seg mopeden sin og flekke Mitoen min! :D

Og nei, jeg kjører IKKE originalt..

 

200 er da vell ikke noe gale på mellomklasse?

 

Har hatt 180 mange ganger på mitoen, og det er lett.. Det er jo ikke nooe ubehagelig..

Hadde 185 nedover med NSR`en, det var helder ikke ubehagelig.. :p

 

Er vell fra person til person det der.. ;)

Endret av HondaNSR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Får si det sann; Jeg gir 50000kr til den som kan ta med seg mopeden sin og flekke Mitoen min! :D

Og nei, jeg kjører IKKE originalt..

 

200 er da vell ikke noe gale på mellomklasse?

 

Har hatt 180 mange ganger på mitoen, og det er lett.. Det er jo ikke nooe ubehagelig..

Hadde 185 nedover med NSR`en, det var helder ikke ubehagelig.. :p

 

Er vell fra person til person det der.. ;)

7654734[/snapback]

 

Så absolutt, jeg syns det er morsomere å ligge i 110-140 i litt svingete og varierte veier, noen liker bedre å kjøre i 200-250 på rette strekninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...