Gå til innhold

Mods i Medieval II Total War?


Anbefalte innlegg

Halloen!

 

 

 

Jeg kjøpte i forige uke mitt første Totatal War spillet (Medieval II) etter anbeffaling fra mange her på forumet. Har i det siste spilt Civilization mye men har blitt ganske lei nå, så jeg bestemte for Total War. Siden jeg er historie student ville jeg ha et spill som er mest mulig historisk korekt. Det er noe som ikke er tilfelle i Medieval II. Derfør "surfa" jeg meg på siden www.twcenter.net i håp for å finne noen gode mods som kunne gjøre spillet mer realistisk. Der fant jeg en del gode mods men skjønte fort at å instalere mods på Medieval II er ikke en enkel sak. Når jeg spilte Civilization så var det ganske enkelt: du lastet ned mod, unzippa den i Mods/Maps mappa som ligger i hoved mappa til Civilization, starta spillet, gikk til "advance"-louad mod og "vips" så var du i gang med spillingen. Alt dette uten å ødelege orginal data av Civilization. Samtidig så kunne du ha flere mods uten å blande dem med hverandre. Men i Medieval II eksistere det ikke mappa med navn Mods eller Maps. I stede, slik som jeg forstår det, så må du enten f... opp orginal data eller bruke noe som heter "modswitch" eller "MedManagar". Jeg skjønner ikke bæra av det der. Er det noen her på forumet som kan dette og kan lage en trå om akkurat denne funksjon så folk slipper å ødelege hele spillet for å kunne spille de forskjellige mods?

 

Jeg setter stor pris på alle som kunne ta seg tid for å svare på spørsmålet. Mange av oss er "grønn" på dette område og trenger hjelp. Takk.

Endret av jascko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har laget en liten template du kan bruke. Bare pakk ut innholdet i denne 7z-filen til M2TW mappen.

 

Deretter kjører du configfixer.bat for å lage en ny konfigurasjonsfil til mod-en.

 

Når dette er gjort er det bare til å legge inn de mods du vil ha inn i \M2TW\MyMods\Data\ og kjøre Launch_MyMod.bat for å kjøre den.

 

http://shabador.mine.nu/MyMod.7z

 

Ta gjerne og sjekk .bat filene for ulumskheter om du har mistanke om at jeg er en ond, ond grinch som vil ødelegge jula for deg (høyreklikk og velg edit).

 

EDIT: Husk å oppdater M2TW til v1.1, de filene jeg har pakket ned er basert på denne versjonen.

 

EDIT2: For å anbefale noen mods, så ligger Ultimate AI høyest på listen min. Deretter er det et par mods jeg har under testing:

- Titles, Bishops, Princesses, Privy Council

- 2-handed animation fix og 2h-balancing

- Bug FIX: ballista/cannon tower bug

- DariusEG's Battle Mechanics

Endret av shabador
Lenke til kommentar
Er vel strengt tatt ingen som har sagt at M2tw er realistisk, bortsett fra andre forumbrukere da, men de er teite i såfall :p

7562144[/snapback]

 

 

Det er akkurat derfør jeg prøver å finne ut hvordan man laster ned mods, nettop fordi at den ikke er realistisk. Har jeg sagt at M2TW er realistisk?

Lenke til kommentar
Er vel strengt tatt ingen som har sagt at M2tw er realistisk, bortsett fra andre forumbrukere da, men de er teite i såfall :p

7562144[/snapback]

 

 

Det er akkurat derfør jeg prøver å finne ut hvordan man laster ned mods, nettop fordi at den ikke er realistisk. Har jeg sagt at M2TW er realistisk?

7562197[/snapback]

 

 

Nei, men jeg tolket det sånn at du trodde det i utgangspunktet. Jeg ser nå at det lett kan feiltolkes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...