Gå til innhold

Mods i Medieval II Total War?


Anbefalte innlegg

Halloen!

 

 

 

Jeg kjøpte i forige uke mitt første Totatal War spillet (Medieval II) etter anbeffaling fra mange her på forumet. Har i det siste spilt Civilization mye men har blitt ganske lei nå, så jeg bestemte for Total War. Siden jeg er historie student ville jeg ha et spill som er mest mulig historisk korekt. Det er noe som ikke er tilfelle i Medieval II. Derfør "surfa" jeg meg på siden www.twcenter.net i håp for å finne noen gode mods som kunne gjøre spillet mer realistisk. Der fant jeg en del gode mods men skjønte fort at å instalere mods på Medieval II er ikke en enkel sak. Når jeg spilte Civilization så var det ganske enkelt: du lastet ned mod, unzippa den i Mods/Maps mappa som ligger i hoved mappa til Civilization, starta spillet, gikk til "advance"-louad mod og "vips" så var du i gang med spillingen. Alt dette uten å ødelege orginal data av Civilization. Samtidig så kunne du ha flere mods uten å blande dem med hverandre. Men i Medieval II eksistere det ikke mappa med navn Mods eller Maps. I stede, slik som jeg forstår det, så må du enten f... opp orginal data eller bruke noe som heter "modswitch" eller "MedManagar". Jeg skjønner ikke bæra av det der. Er det noen her på forumet som kan dette og kan lage en trå om akkurat denne funksjon så folk slipper å ødelege hele spillet for å kunne spille de forskjellige mods?

 

Jeg setter stor pris på alle som kunne ta seg tid for å svare på spørsmålet. Mange av oss er "grønn" på dette område og trenger hjelp. Takk.

Endret av jascko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har laget en liten template du kan bruke. Bare pakk ut innholdet i denne 7z-filen til M2TW mappen.

 

Deretter kjører du configfixer.bat for å lage en ny konfigurasjonsfil til mod-en.

 

Når dette er gjort er det bare til å legge inn de mods du vil ha inn i \M2TW\MyMods\Data\ og kjøre Launch_MyMod.bat for å kjøre den.

 

http://shabador.mine.nu/MyMod.7z