Gå til innhold

MS exec questions long term potential for Nintendo


Knebel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo et helt ærlig spørsmål det da. Jeg har tenkt til å kjøpe wii selv, men er litt bekymret om jeg vil bli fort lei og om det vil bli litt spilltørke fremover pga manglende og dårlig 3. partsstøtte. Og da tenker jeg mest på kule partyspill som bruker kontrolleren på en morsom måte. Wii har et megapotensial til å overta som partykonsoll etter PS2 (PS3 tror jeg blir for dyr med det første), men de må jobbe hardt for å det til.

Lenke til kommentar

Jeg ser helt klart at det er spennende med Wii's nye grensesnitt, men jeg også at det kan bli "slitsom" til tider å spille Wii, i og med at mye er lagt opp til at du må bevege deg mye. Det høres kanskje ut som jeg er lat, men tenk deg at du skal slappe av en kveld med venner og så må du stå oppreist å bevege på armne hele tiden. Jeg synes det høres slitsomt ut. :shrug:

 

Virket hvertfall på meg som det var små muligheter for "vanlig" styring da jeg prøvde Wii.

Lenke til kommentar
Jeg ser helt klart at det er spennende med Wii's nye grensesnitt, men jeg også at det kan bli "slitsom" til tider å spille Wii, i og med at mye er lagt opp til at du må bevege deg mye. Det høres kanskje ut som jeg er lat, men tenk deg at du skal slappe av en kveld med venner og så må du stå oppreist å bevege på armne hele tiden. Jeg synes det høres slitsomt ut. :shrug:

 

Virket hvertfall på meg som det var små muligheter for "vanlig" styring da jeg prøvde Wii.

7561387[/snapback]

Så godt som alle spillene, til og med Wii Sports, kan styres med ekstremt små bevegelser. Ikke noe slitsomt med mindre man vil at det skal være slitsomt. Og i mange tilfeller så er Wiikontrollen langt mindre slitsom, siden man får mulighet til å spille med kun en hånd, hvile hendene hvor man vil, og ting som sikting og menyvalg føles langt mer naturlig enn med vanlig håndkontroll.

 

Så.... La myten om de store bevegelsene og slitsom spilling dø. Det er rett og slett ikke tilfellet at Wiikontrollen er slitsom. Med mindre man vil at den skal være det.

Lenke til kommentar

Tja, hva kan man si, MS har en tendens til i undervurdere konkurentene sine, men som utrykket sier, hovmod står for fall. Dog dette er vel ikke MS sitt syn men et syn fra en person i MS. Selv om det er sant som harn sier at det er for tidlig å bedømme noe på nåværende tidspunkt, tror jeg nok Wiien kan gjøre mer enn antatt siden den ikke bare fokuserer på hardcore gamere men også tar inn de små som ikke tenker så mye på konsoll spilling.

 

Historier om 89 år gamle bestemødre som svinger golfkølla med bestefar fremfor storskjermen er ikke historier man leste da X360 kom ei heller ved lanseringen av PS3. Det er der Wiien kan stikke sverdet dypt og selge bedre enn de andre konsollene.

 

Men tiden vil vise, jeg tror det blir en jevn krig mellom de 3 konsollene, mye jevnere enn hva som er spåd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...