Gå til innhold

Fotokonkurransen 3, runde 1: Religion


magneska

Anbefalte innlegg

DET HAR KOMMET INN FORSLAG OM Å ENDRE OPPLEGGET FOR DENNE KONKURRANSEN. DETTE DISKUTERES LENGER NED I TRÅDEN!

 

Da braker det løs med en ny runde i fotokonkurransen.

Følger opp med nok et julerelatert tema.

 

RELIGION

 

Bildene skal være tatt i løpet av tidsrommet fredag 22. des – søndag 24. des kl 23:59, men trenger ikke å leveres inn før påfølgende mandag kl 20.00. Bildene blir deretter lagt ut i egen tråd med poll for avstemming, som varer fram til førstkommende torsdag kl 21.00. Fotografen bak de tre bildene som får flest stemmer, blir offentliggjort og gitt poeng fra 1 til 4. (1. plass = 4 poeng, 2. plass = 2 poeng, 3. plass = 1 poeng). Poengene teller i sammendraget, hvor det vil bli kåret en kvartalsvinner etter runde 13. Det er verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no.

 

Reglene for konkurransen:

1. DU må være fotografen bak bildet.

2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag.

3. Du står fritt til å tolke temaet.

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

5. Filstørrelse: MAKS 350KB.

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.

7. Bilder som tidligere er postet, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen.

9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta.

10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lagt ut, samt når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.)

 

Bildene sendes til meg som PM

 

NB: Husk å oppgi bildets tittel, dato og klokkeslett bildet er tatt (exif helst). Alle vil få en bekreftelse pr PM.

 

OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt umiddelbart så vi kan få ordnet opp tidsnok!

 

Tidligere konkurranser:

13. Runde: Stress - Bildene

12. Runde: Kulde - Bildene

11. Runde: Arkitektur - Bildene

10. Runde: Vær - Bildene

9. Runde: Ønskedrømmen - Bildene

8. Runde: Lyd - Bildene

7. Runde: Fristelse - Bildene

6. Runde: Stilleben - Bildene

5. Runde: Kommunikasjon - Bildene

4. Runde: Høst - Bildene

3. Runde: Kropp - Bildene

2. Runde: Stillhet - Stillhet

1. Runde: Forfall - Bildene

 

Lykke til!

Endret av magneska
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, hadde egentlig tenkt til å utsette konkurransen en uke eller to. Er litt usikker på om noen tar seg tid til å delta akkurat nå? Jaja, man vet jo aldri...

7561025[/snapback]

Tja, hvis man skal gjøre forandringer med konkurransen, er jo for så vidt tiden gunstig nå. Synes imidlertid ikke vi skal sammenligne konkurransen her med den på foto.no som er hver måned. Men kanskje vi heller kunne kjøre ukes konkurranser, hvor vi har en hel uke på oss til å ta og redigere bilde, så kunne vi kanskje bruke påfølgende uke til avstemming? Hva om vi bruker de siste dagene som er igjen av dette året til å diskutere konkurransens framtid, så starter vi på nytt med friskt mot fra uke 1?

Lenke til kommentar

Vi kan jo prøve å gjøre den om til en ukeskonkurranse.. Men vi holder vel fortsatt på med kvartalsvinnere? eller blir det etter 13 runder uansett.. ?

 

Men uansett hva vi finner ut av, ønsker jeg alle en riktig god jul - og bruk fridagene til å være sammen med familie og venner.. Og ikke glem kameraet da :p Man får vel tatt fine bilder i jula og :p

Lenke til kommentar

Mitt forslag for ukeskonkurranser er at vi har konkurranse hver uke, med avstemning i én uke. Mens den avstemningen pågår får vi en ny oppgave, som vi jobber med frem til avstemningen for forrige uke er ferdig.

 

Mao. er hver konkurranse to uker lang, men med én ukes overlapp. Om vi jobber med Magneskas tema i én uke fra mandag, med leveringsfrist søndag, så gir Sentimental (som vinner for 2 uker siden) en ny oppgave, som vi jobber med fra mandag, samtidig som avstemningen på Magneskas oppgave pågår.

 

Vad tycks?

Lenke til kommentar

Har jeg da forstått det riktig Anew.. ?

I uke 52 står Magneskas tema "religion" med avstemming i uke 1, og i uke 1 stiller Sentimental med tema som har avstemming i uke 2. Vinner nr. 1 har tema i uke 3, og vinner uke 2 har tema uke 4..

 

Tror jeg satser på den tankegangen ja :)

 

Men en liten ting.. Denne ukes konkurranse.. Bilder som ble tatt på søndagen, blir det gjort et lite unntak denne gangen.. ettersom det er jul og greier (og at temaet ble lagt ut på fredagen..)

Endret av dagim
Lenke til kommentar
Mitt forslag for ukeskonkurranser er at vi har konkurranse hver uke, med avstemning i én uke. Mens den avstemningen pågår får vi en ny oppgave, som vi jobber med frem til avstemningen for forrige uke er ferdig.

 

Mao. er hver konkurranse to uker lang, men med én ukes overlapp. Om vi jobber med Magneskas tema i én uke fra mandag, med leveringsfrist søndag, så gir Sentimental (som vinner for 2 uker siden) en ny oppgave, som vi jobber med fra mandag, samtidig som avstemningen på Magneskas oppgave pågår.

 

Vad tycks?

7567786[/snapback]

Tja... Jeg kan være enig i at det høres bra ut med at vi får en uke på oss til å forberede, ta et bilde, redigere det og levere det. Høres også bra ut med en ukes avstemning og at nytt tema blir gitt samtidig. Likevel klarer jeg ikke helt å se for meg hvordan dette skal fungere...

 

Hvis jeg har forstått deg riktig, mener du altså at konkurransen vil se slik ut de første dagene/ukene:

 

Uke 52: Ansvarlig arrangør: magneska (Tema: Religion)

Uke 1: Ansvarlig arrangør: sentimental

 

Men hvem skal så arrangere uke 2? Skal magneska gjøre det igjen? Og hvis vi skal fortsette med at den som vant for 2 runder siden skal arrangere neste runde igjen, vil dette gå i den berømte "glemmeboka" for mange. Jeg tror dette blir vanskelig å gjennomføre. Tenker også på den linken vi har fått på forsiden til Akam.no, som linker direkte til rundens konkurranse. Skal vi ha to konkurranser som overlapper hverandre (med link til begge deler), ser jeg for meg at dette bare vil virke rotete og forvirrende.

 

Selvom jeg gjerne skulle sett et nytt tema hver uke, tror jeg det er best at vi får en uke på oss på til å ta et bilde før vi må levere det inn, hvor påfølgende uke blir utelukkende til avstemming. Dermed blir det som før, at den som vinner runden vil arrangere neste runde.

 

Når det gjelder denne runden, går jeg ut i fra at fristen for å ta og levere bilde er blitt forlenget ut uka? (siden det ikke er blitt lagt ut noen bidrag enda...) I så fall burde man kanskje forandre datoene i konkurransevilkårene i første post...

Lenke til kommentar
Hvis jeg har forstått deg riktig, mener du altså at konkurransen vil se slik ut de første dagene/ukene:

 

Uke 52: Ansvarlig arrangør: magneska (Tema: Religion)

Uke 1: Ansvarlig arrangør: sentimental

 

Men hvem skal så arrangere uke 2? Skal magneska gjøre det igjen? Og hvis vi skal fortsette med at den som vant for 2 runder siden skal arrangere neste runde igjen, vil dette gå i den berømte "glemmeboka" for mange. Jeg tror dette blir vanskelig å gjennomføre. Tenker også på den linken vi har fått på forsiden til Akam.no, som linker direkte til rundens konkurranse. Skal vi ha to konkurranser som overlapper hverandre (med link til begge deler), ser jeg for meg at dette bare vil virke rotete og forvirrende.

7583059[/snapback]

 

Arrangør i uke 2 blir vinner av uke 52 (altså helt sikkert ikke magneska, siden han ikke får være med), arrangør i uke 3 blir vinner av uke 1 (som utropes etter avstemning i uke 2). Vinner av uke 52 blir klar i slutten av uke 1, slik at det fortsatt blir slik at vinneren går rett fra å bli utropt til å skulle presentere nytt tema. Sånn sett tror jeg ikke "glemmebokfaren" er større enn om vi bare har én runde pr. 14 dager? Resultatet blir jo klart på same tid.

 

Det er et godt poeng at det kan bli uoversiktlig og rotete. Jeg tror ikke det, men er åpen for at jeg er for optimistisk.

 

Edit: Årsaken til at jeg argumenterer for dette er at jeg har lyst til å holde tempoet oppe. De ukene hvor jeg har hatt tid til å delta, så har jeg gått hele avstemningsuken og trippet, og ventet på neste tema. Det er jo fotograferingen som er morsom, ikke avstemningen!

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Når det gjelder denne runden, går jeg ut i fra at fristen for å ta og levere bilde er blitt forlenget ut uka? (siden det ikke er blitt lagt ut noen bidrag enda...) I så fall burde man kanskje forandre datoene i konkurransevilkårene i første post...

7583059[/snapback]

Synes det blir forferdelig rotete å forandre på reglene underveis i en konkurranse (selv om det kanskje virker som om ingen konkurrerer?)! Tror alt dette burde diskuteres videre med litt flere deltagere!? Vi får regne med at folk leser tråden, og kommer med innspill senere!

Lenke til kommentar
Har vel ikke noen sterke meninger om hvordan konkurransen bør være! Synes vel i grunnen fremdeles at den er OK som den er Tror nok ikke at jeg har tid til å ta noen bilder i løpet av hverdagene uansett!

7586381[/snapback]

Jeg synes for så vidt også at opplegget har vært bra slik det har vært, men fordi interessen heller har vært dårlig i det siste, er det naturlig at man tenker hva slags alternativer man kan gjøre. Men når nesten ingen gidder å diskutere dette heller, så tror jeg at også kommer til å hoppe av karusellen snart. Kanskje er det på tide med en liten pause, så får vi håpe at noen begynner å etterlyse initiativ igjen...

Lenke til kommentar

Jeg syns man skal huske på at det var syv bidrag i uke 12, så interessen har ikke vært laber. Forrige uke var jo litt spesiell pga julestria...

 

Om det er stemning for å legge ned hele greia (egentlig greit for meg, siden formatet gjør at jeg sjelden får deltatt), så foreslår jeg at noen forsøker å dra i gang en månedskonkurranse for januar.

 

I en så lang konkurranse bør sikkert vinneren få lov til å delta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...