Gå til innhold

Kjøpe Canon 350d - pris?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et digitalt speilreflekskamera. Jeg er nybegynner så tenker derfor å starte med Canon 350d. Jeg har prøvd 400d og synes det virket bra, men det er vel ikke så stor forskjell på disse to modellene.

Jeg har fått et tilbud:

Canon 350d + kit-objektiv med 2 gb minnekort, alt nytt for 5000 kr.

Er dette en bra pris for dette kameraet? Eller bør jeg legge inn 2000 kr ekstra for å få 400d? :hmm:

Endret av mats A.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I DK går 350D for (meget passende) omkring 3500 kr. afhænigt af antal billeder, medfølgende optik, batt og div. og så videre.

 

Så mit gæt vil være omkring 4000 norske ... Her solgte platan foto sine sidste for 3999 dkr. incl. kitoptik, så 5000 norske lyder af meget. (3500 gode danske kroner koster 3818 nkr. - selvom i har olien :!: jf. www.valutakurser.dk)

 

Sandisk 2GB koster 299 (jf. produktguide) fra nyt, så det er ikke alverden det skal betyde ekstra.

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

Et 350D kan du sikkert velge og vrake i brukt. Pass på å få et som er pent og lite brukt, evt med mye fordyrende ekstrautstyr som du ville ha kjøpt uansett.

 

Når det gjelder ny-kjøp så er et argument at 400D vil være lettere å selge om et år eller to hvis det blir aktuelt. Hvor stor er prisforskjellen?

 

 

For ordens skyld har jeg 350D og er veldig fornøyd.

 

mvh

Knut

Lenke til kommentar
Pris forskjellen er 2000 kr.

350d kameraet er helt nytt, ikke pakket opp.

Foto&Video selger 350D-kit (uten minnekort) til 5495,- nå, så jeg ville spart mer enn drøye 500 kr for å kjøpe et privat, selv om det ikke er brukt. Det er tross alt tryggere å handle hos en forhandler, særlig med tanke på reklamasjoner/garantisaker. Minnekort av god kvalitet koster ikke all verden heller, Stretto har høyhastighets Lexar-kort (riktig nok bare 512MB) til en billig penge, men kjøp 2-3-4 stykker, så har du så det holder likevel.

 

Vil uansett anbefale deg å ta en kikk på f.eks. Nikon D50, og aller helst ta en tur i en butikk så du kan kjenne på det. Da vil du se at det er store ergonomiske forskjeller på kameraene. Det kan godt være at du likevel liker Canon best, men det er mange som ikke synes Canon-kameraene er gode å holde i også...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Jeg har hatt canon kamera før, så av en merklig grunn så liker jeg å holde i kameraene, selv om de er små.

Det har ikke så mye med størrelsen å gjøre for min del, det har mer med faktisk utforming. D40 er omtrent like liten, men ligger veldig mye bedre i mine hender. Hvis du ikke har tatt i en Nikon før, bør du gjøre det synes jeg, selv om du liker Canon.

 

Hva slags Canon har du hatt før? 300D er endel større enn 350D, så du skal ikke ta det for gitt at de er like gode, hvis det var det du hadde før...

Lenke til kommentar
Jeg hadde et analogt canon. 3000N tror jeg. Jeg får ta meg en tur i byen i dag for å kjenne på kameraene før jeg begynner å prute på prisen da :)

Det er nok en god idé :o) Som sagt må du mer enn gjerne kjøpe Canon, men du bør i det minste vite hva konkurrentene har. Forskjellen i bildekvalitet er i praksis lik null, så det trenger du egentlig ikke tenke på i det store og hele. Forskjellen i ergonomi kan for enkelte (bl.a. meg) være som natt og dag...
Lenke til kommentar
Jeg var på fotobutikken i dag og kjente på kameraene.

Jeg merket ikke så stor forskjell, synes begge var greie å holde i. Men hun som jobbet der, sa " i de testene Canon ikke har kjøpt, så vinner alltid Nikon". Stemmer dette? eller hadde bare japanfoto mange D40 kameraer igjen?

7557352[/snapback]

 

 

Jeg hadde prioritert Nikon D50 fromfor D40, rett og slett fodi mange flotte Nikon objektiver ikke vil fungere tilfredstillende på en D40.

 

Bildekvaliteten skiller lite på kameraene i denne klassen. Det er andre ting som bør avgjøre ditt valg.

1 Ergonomi - sitter kamera bra i hånda.

2 Menyer virker de oversiktlige og greie

3 Magefølelsen

 

Prøv gjerne også kameraer fra Olympus, Pentax og Sony også de lager produkter som ikke står tilbake for canikon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...