Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgraderer til Trådløst Dlink?


Anbefalte innlegg

Halla,

 

Skal ha julegave til meg selv og da blir det trådløst nettverk.. pc en som i hovedsak skal kobles opp ligger vell en 10 meter unna i 2 etasje.. lurer på om denne her ruter en funker fett ?

 

Pc/nettverket en må ha bra nok bandwith til å game f.eks CS osv :p

 

D link

 

:ph34r:

 

Det må være 4 uttak for kabel i tillegg.. vet ikke om det er det på denne :\

 

hmm.. alternativer og.. rundt 5-700 ??

Endret av felge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Enhetstype  Trådløs ruter + 4-portssvitsj (integrert)

 

Det er 4 uttak til TP-kabler på den ja. :)

 

Har ikke noe erfaring med den selv, men du kan jo lese litt i prisguiden, her på forumet og tester av den.

 

 

Selv har jeg en Linksys WRT54G og en WUSB54G, funker veldig bra det hvertfall.

Lenke til kommentar
Halla,

 

Skal ha julegave til meg selv og da blir det trådløst nettverk.. pc en som i hovedsak skal kobles opp ligger vell en 10 meter unna i 2 etasje.. lurer på om denne her ruter en funker fett ?

 

Pc/nettverket en må ha bra nok bandwith til å game f.eks CS osv :p

 

D link

 

:ph34r:

 

Det må være 4 uttak for kabel i tillegg.. vet ikke om det er det på denne :\

 

hmm.. alternativer og.. rundt 5-700 ??

7547378[/snapback]

 

 

Billig og bra ruter, har personlig god erfaring med d-link der jeg har hatt d-link lenge og så gått vekk fra det etter anbefaling og brent meg veldig ..

Den ruteren har ikke så veldig bra rekkevidde men hvis det er snakk om 10m så skulle det være ingen problem, eneste du må huske på er å legge deg på en annen frekvens (kanal) enn naboene slik at du får best mulig signal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Angående kanal, så er det vel ikke alltid best å ligge på en annen kanal bare for det er andre trådløse nett på de andre kanalene. Brukte selv 4 eller 5 før, men når jeg gikk over til 11 som et par andre naboer har fikk jeg en del sterkere signal. Så kan være mye annet som forstyrrer også.

Lenke til kommentar
Angående kanal, så er det vel ikke alltid best å ligge på en annen kanal bare for det er andre trådløse nett på de andre kanalene. Brukte selv 4 eller 5 før, men når jeg gikk over til 11 som et par andre naboer har fikk jeg en del sterkere signal. Så kan være mye annet som forstyrrer også.

7547423[/snapback]

Årsaken til at du får sterkere signal på enkelte kanaler er at summen av direktesignal og reflektert signal er størst på de kanalene. Du kan få samme positive effekt på de andre kanalene ved å flytte routeren noen millimeter. MIMO routere har bedre signal inne i hus fordi at de har flere antenner og kan finne det beste signalet automatisk uansett kanalvalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...