Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Usikker på helsesøster


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Var hos helsesøster på tirsdag for å få ny resept og bytte p-pilletype. Bestemte meg for å begynne med Yasmin. Tirsdag var den dagen jeg hadde den første pillefrie dagen og hadde derfor ikke tatt noen på den tiden jeg pleier som er klokken 0800 på morningen.. Prata med helsesøster om å utsette uka mi slik at jeg slapp det i jula og da sa hun at jeg bare kunne starte på de nye pillene dagen etter (onsdag) og likevel være beskyttet.

Hvordan kan hun være så sikker på at jeg er beskyttet når det har gått en hel dag uten p-pille?

 

Noen som vet? Takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha, denne var litt morsom. Du kommer til oss i stedet for å høre på helsesøstra?

Regner med at hun vet hva hun snakker om.

7548943[/snapback]

 

Har du ikke noe fornuftig å si om det som er temaet her foreslår jeg at du lar være :) Nettopp derfor jeg skrev, fordi jeg er usikker. Btw; Oss inkluderer ikke deg.

Endret av Meflee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Haha, denne var litt morsom. Du kommer til oss i stedet for å høre på helsesøstra?

Regner med at hun vet hva hun snakker om.

7548943[/snapback]

 

Har du ikke noe fornuftig å si om det som er temaet her foreslår jeg at du lar være :) Nettopp derfor jeg skrev, fordi jeg er usikker. Btw; Oss inkluderer ikke deg.

7549727[/snapback]

Det var omtrent et mest fornuftige i hele tråden. Det er visse ting du kan spørre forumet om, og det er visse ting du skal overlate til de som vet hva de driver med. Akkurat i dette tilfellet ville jeg satset på å få det helsesøsteren sa bekreftet framfor å stole på oss (altså alle på forumet utenom Veronica).

Lenke til kommentar
Altså, poenget er vel at helsesøster jobber faktisk med det. Vi er bare en gjeng folk med meninger.

Så mitt tips er fremdeles å sikre seg den ene uken, så slipper man eventuelle bekymringer. Trenger ikke være verre enn det :)

7550187[/snapback]

Så meflee sitt tilfelle er særegent og ingen har opplevd dette før =o jøss, altså, ingen med ERFARING?

Lenke til kommentar
Jupp, men hvis man er beskyttet i den pillefrie uka, og jeg da hadde en pillefri dag for så å begynne på en ny type p-piller så skulle det ikke være noe problem. Så, jeg er nok beskyttet, har bare ikke tenkt på det før nå.

7550328[/snapback]

Det var en dag der du skulle tatt piller men ikke tok de. Dvs at du ikke er beskyttet de neste 7-8 dagene og trenger annen prevangsjon. Grunnen til at du er sikker i sukkerpille/pillefrie uken er at pillene gjør deg det, men når du ikke har tatt piller så er du ikke 100% sikker. Bare en glemt pille kan gjøre deg gravid.

Lenke til kommentar
Jupp, men hvis man er beskyttet i den pillefrie uka, og jeg da hadde en pillefri dag for så å begynne på en ny type p-piller så skulle det ikke være noe problem. Så, jeg er nok beskyttet, har bare ikke tenkt på det før nå.

7550328[/snapback]

Det var en dag der du skulle tatt piller men ikke tok de. Dvs at du ikke er beskyttet de neste 7-8 dagene og trenger annen prevangsjon. Grunnen til at du er sikker i sukkerpille/pillefrie uken er at pillene gjør deg det, men når du ikke har tatt piller så er du ikke 100% sikker. Bare en glemt pille kan gjøre deg gravid.

7550368[/snapback]

 

Hmm.. skjønner ikke helt hva du mener. Jeg har jo ikke glemt noen pille. Det var jo ikke meningen jeg skulle ta noen pille den dagen for det var jo den første pillefrie dagen min. Jeg har jo ikke glemt noen pille som jeg egentlig skulle tatt. Hvis det er sånn du mener det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...