Gå til innhold

Får ikke Catalyst Control Center til å fungere!


benbeni89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har et X850XT skjermkort, og har installert siste driver, og Catalyst sofware til Windows Vista.. Men så nå jeg skal starte Control Center, så bare tenker den et par sekunder, så skjer det ingenting. Har prøvd å installere det på nytt, men hjalp ikke!

 

Noen som har et forslag?

7544854[/snapback]

 

 

Hei

 

Med forbehold om å ikke tråkke i salaten, så tror jeg du må ha netframework 2.0 installert http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

 

Måtte iallefall jeg men er helt ny i ati verdenen så kan godt være mulig noe annet er galt.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har et X850XT skjermkort, og har installert siste driver, og Catalyst sofware til Windows Vista.. Men så nå jeg skal starte Control Center, så bare tenker den et par sekunder, så skjer det ingenting. Har prøvd å installere det på nytt, men hjalp ikke!

 

Noen som har et forslag?

7544854[/snapback]

 

 

Hei

 

Med forbehold om å ikke tråkke i salaten, så tror jeg du må ha netframework 2.0 installert http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

 

Måtte iallefall jeg men er helt ny i ati verdenen så kan godt være mulig noe annet er galt.

 

Lykke til.

7546915[/snapback]

Ok. Skal prøve. Er helt ny i denne verdenen jeg å serru :p

 

EDIT: Det var ikke dette som var problemet. Er samme ennå..

Endret av benbeni
Lenke til kommentar

Har opplevd dette ett par ganger med ett 9800PRO, men vet ikke hva som forårsaker det.

Denne løsningen fungerte begge gangene: Finn mappen der "CCC" er installert. Husker ikke om det er i ATI mappen på C eller under programfiler.

dobbelklikk en etter en alle *exe filene som har ATI ikon. Gi de tid til å eventuelt starte CCC.

Når det først har startet en gang slik, starter det normalt etterpå.

Men husk at CCC kan bruke laang tid på å starte etter om/oppstart(noe Herk!). Vent om så 3-4 minutter før du prøver å starte CCC.

Endret av viper44
Lenke til kommentar
Har opplevd dette ett par ganger med ett 9800PRO, men vet ikke hva som forårsaker det.

Denne løsningen fungerte begge gangene: Finn mappen der "CCC" er installert. Husker ikke om det er i ATI mappen på C eller under programfiler.

dobbelklikk en etter en alle *exe filene som har ATI ikon. Gi de tid til å eventuelt starte CCC.

Når det først har startet en gang slik, starter det normalt etterpå.

Men husk at CCC kan bruke laang tid på å starte etter om/oppstart(noe Herk!). Vent om så 3-4 minutter før du prøver å starte CCC.

7550303[/snapback]

Hmm.. Går på den mappa som det er installert.. Men det ligger ikk så mange .exe filer med ati ikon akkuratt.. Hvor mange skal dette være sånn ca?

Lenke til kommentar
Jeg mener at alle catalyst-versjonene blir sluppet med og uten control center. Fordi CC krever .net 2.0 installert, og mange vil ikke ha en 200MB download for å få lagt inn en grafikkdriver.

 

Bare last ned versjonen uten CC, så går alt greit skulle jeg tro.

7551863[/snapback]

Jamen det jeg skal inn der å gjøre er å sette sånn at jeg får PC på TV.. Går vel ikke noen andre steder på ATI det vel? Jeg har bare .NET Framework 1.1 trur jeg. Når jeg skal installere 2.0 står det at det ligger i operativsysteme fra før.. Kan det være at det er med i Vista?

Lenke til kommentar

Trenger ikke control center for å sette opp PC til TV.

CC er bare en overbloated versjon av det vanlige oppsettet. Har aldri brukt det så lenge jeg hadde ATI-kort (har Nvidia nå). Jeg foreslår at du avinstallerer de driverne og henter de uten CC. Du får fortsatt et kontrollpanel, bare ikke så omfattende og pent.

 

Men selvsagt er det mye bugs i Vista og gamle drivere som ikke funker som de skal, så jeg vet ikke mye om det.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...