Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da dukket det opp en pakke i dag, + en pakkelapp i går som jeg hentet i dag. Alt ifra Amazon.com

 

Legends of the Fall - $10.99

Babel - $18.99

+ frakt

 

post-137074-0-88135500-1311957138_thumb.jpg

 

Gettysburg / Gods and Generals (Limited Collector's Edition) - $55.99

+ frakt, 87.00kr MVA, 117.00kr fortolling.....

 

post-137074-0-27121900-1311957277_thumb.jpg

post-137074-0-72879800-1311957292_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Conan The Barbarian, $15 fra HK.

Conan The Destroyer, $15 fra HK.

Futurama Vol. 5, $13 fra Amazon (utgått tilbud).

Family Guy Laugh It Up Fuzzball Trilogy, $15 fra Amazon (utgått tilbud).

 

HK-utgavene av Conan er bedre enn US-utgavene.

 

 

 

bLCck.jpg

 

zIXn2.jpg

 

uLg1E.jpg

 

Jj9rX.jpg

 

 

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Da dukket det opp en pakke i dag, + en pakkelapp i går som jeg hentet i dag. Alt ifra Amazon.com

 

 

Gettysburg / Gods and Generals (Limited Collector's Edition) - $55.99

+ frakt, 87.00kr MVA, 117.00kr fortolling.....

 

post-137074-0-27121900-1311957277_thumb.jpg

post-137074-0-72879800-1311957292_thumb.jpg

 

Bestilte også denne samtidig med kubrick boksen og betaler vel ca 130 i frakt. slipper fortollings gebyr da jeg valgte ekspress sending og da betaler momsen via amazon (momsen legges til totalbeløpet ) uten gebyrer. jeg mottar pakken på ca en uke istedet for 30 dager og slipper at den havner på tolllageret i oslo. Er noe mere i frakt men på langt nær så mye som fortollingsgebyret Så kommer nok til å velge ekspress sendinger for filmer verdi over 200 framover.

 

Items Ordered Price

1 of: Stanley Kubrick: Limited Edition Collection [blu-ray] [blu-ray] $107.49

 

1 of: Gettysburg / Gods and Generals (Limited Collector's Edition) [blu-ray] [blu-ray] $56.99

 

 

Item(s) Subtotal: $164.48

Shipping & Handling: $27.97 Priority International Courier

-----

Total Before Tax: $192.45

Sales Tax: $0.00

Import Fees Deposit $48.11

-----

Total for This Shipment: $240.56

 

 

Edit: korrigerte litt på posten om det letter mot misforståelser.

Endret av Lugmeister
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte også denne samtidig med kubrick boksen og betaler vel ca 130 i frakt. slipper fortollings gebyr da jeg valgte ekspress sending og da betaler amazon momsen for deg uten gebyrer. jeg mottar pakken på ca en uke istedet for 30 dager og slipper at den havner på tolllageret i oslo. Er noe mere i frakt men på langt nær så mye som fortollingsgebyret Så kommer nok til å velge ekspress sendinger for filmer verdi over 200 framover.

Om jeg forstår deg riktig, så kan ikke det stemme. Amazon betaler ingenting av moms eller fortollingsgebyr osv. til norske myndigheter, og pakkene du får i posten er like avgiftspliktige med ekspresspost som all annen fraktmetode. Å gjøre slikt er ulovlig, og Amazon er et av de største selskapene i verden innenfor denne bransjen og er seriøs til fingertuppene.

 

Det jeg tipper har hendt er at du har fått pakken "utenfor" Posten siden det er ekspress, altså via DHL, UPS, FedEx eller lignende selskap. Da pleier normen å være at pakken utleveres så fort som mulig, men at når verdien er over 200,- osv. så får du en giro i posten med moms- og fortollingsavgifter i ettertid, som regel noen dager til kanskje et par uker etter du har fått pakken. Dette har hendt meg hver gang jeg har fått noe levert fra en såkalt "courier". Men du har jo selvsagt rett i at du får pakken mye fortere med dette alternativet, men med mindre du er ekstremt heldig (kan jo skje i visse tilfeller) så må du nok ut med alle avgiftene.

Lenke til kommentar

Aha, beklager, jeg registrerte ikke den linja. Da er det jo for så vidt greit, men da betaler jo strengt tatt ikke Amazon momsen. Men tar poenget, og hvis det faktisk stemmer og fungerer (aldri hørt om den metoden før) så er jo det strålende og masse penger spart på tollgebyr. Regning i posten/fortolling fra Posten ville jo blitt langt dyrere enn $48.

 

Edit:

Bleh, glem alt, jeg misforstod. Strålende hvis det fønker! :D

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

korrigerte forrige posten noe. tror dette kom etter at Den nye loven for e-tjenester ble innført så vi sparer penger+rask frakt og posten taper penger for tapt fortollingsgebyrer.

Har ikke sjekket ut hvor mange varer eller hvor høy totalprisen er for at dette skal lønne seg før frakta overstiger det man sparer på å bestille i mindre partier i forhold til fortollingsgebyrer. Er nok noe man må regne ut for hver bestilling.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

korrigerte forrige posten noe. tror dette kom etter at Den nye loven for e-tjenester ble innført så vi sparer penger+rask frakt og posten taper penger for tapt fortollingsgebyrer.

Har ikke sjekket ut hvor mange varer eller hvor høy totalprisen er for at dette skal lønne seg før frakta overstiger det man sparer på å bestille i mindre partier i forhold til fortollingsgebyrer. Er nok noe man må regne ut for hver bestilling.

 

Nei denne tjensten har amazon tilbudt i lengre tid allerede.

Men eg har ikkje selv prøvd den men eg har lagt merke til den og

ideen i seg selv er jo ikkje dum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...