Gå til innhold

Sider med Flash kræsjer Firefox.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nå ferie og har i tankene å gjøre et realt forsøk på å gå over til Linux før neste semester i Januar. Men jeg støter nå på problemer allerede den første timen med at Firefox etter installasjon krasjer uanmeldt når jeg prøver å gå inn på sider med Flash-funksjoner som ikke er blokkert av Adblock. Kan noen gi en liten pekepinne på hvordan jeg kan fikse eller finne problemet?

Jeg har aldri støtt på noe lignende problem før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan installerte du flash? Nyeste playeren (libflashplayer.so) i ~/.mozilla/firefox/plugins eller på en annen måte? Hvilke Firefox-versjon er det?

Skrevet

Jeg installerte flash gjennom Firefox når jeg fikk alternativ om å installere den ved visning av en side som brukte flash, installerte helt greit fra hva jeg kunne se, men crashet like etter når den fikk lastet flash-innholdet av siden :)

Sitter på jobb for øyeblikket så får komme tilbake med infomasjon rundt versjon o.l. Har installert Ubuntu Edgy Eft, og browser er "out of the box", men som sagt, kommer med detaljer så fort jeg er hjemme :)

Skrevet (endret)

Adblock blokkerer egentlig alt innhold som definert av filtrene. Så snart jeg går inn på en side med innhold av flash lukkes hele browseren uten forvarsel/beskjed.

Kan vel starte løsningen med en måte å fjerne hele flash, grundig å helt for å bli kvitt kræsjer inntil videre, evt avdekke noe annet som kan være årsak for at den plutselig avslutter.

Endret av Trynemjoel
Skrevet

Note: if firefox crashes when visiting a website with flash content, do the following:

sudo gedit /usr/bin/firefox

and add the following line as last but one line of the file:

export XLIB_SKIP_ARGB_VISUALS=1

Now firefox shouldn't crash anymore. (Launchpad bug report: [1])

Restart Mozilla Firefox

Skrevet (endret)

Tusen takk for hjelpen Hockey500, funket som smurt. :)

EDIT:Wops, ikke riktig som smurt. Dagbladet kræsjer fremdeles Firefox.

Endret av Trynemjoel
Skrevet

Reinstallerte du Ubuntu? For litt problemer med Firefox?

Hvis du vil ha flash til å fungere, legg libflashplayer.so i /usr/lib/firefox/plugins/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...