Thor. Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Trenger et program som kan krympe/øke mine NTFS partisjoner. Jeg har nå funnet ut at 30 gig ikke var nok for Vista og vil derfor ta fre xp partisjonen. Jeg har etter tidligere erfaringer prøvd Partition magic uten hell og ville se om det var noe annet (gratis?) å finne. Jeg snubblet over Qparted men siden jeg ikke kan så mye linux så kom jeg frem til at jeg burde finne et annet alternativ. Hvilke andre partisjonsprogram vet du om om kan endre størrelsen på en partisjon?
Hårek Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 GParted er ganske grei. Den er også basert på Linux, men det spiller jo liten rolle. Du laster ned en .iso fil som du brenner til CD (som image). Så booter du CD og er i programmet. http://gparted.sourceforge.net/
Lukilock Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 Hei! Du skal være litt obs når du lager partisjon med slike programmer, noen ganger kan det bli "krøll" slik at ting ikke virker 100% etter på. Sempron
Thor. Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Skrevet 22. desember 2006 Hei! Du skal være litt obs når du lager partisjon med slike programmer, noen ganger kan det bli "krøll" slik at ting ikke virker 100% etter på. Sempron 7542886[/snapback] Takker for advarselen. Har prøvd partition magic før engang men da ble det full formatering etterpå. Jeg er forberedt på det meste så alt viktig ligger på en ekstern disk som er skrudd av og koplet fra under endringer av disk/eventuell nyinnstalasjon som trengs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå