Gå til innhold

Inspiron 9400. Driver problem?

PreZiDenT

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp skaffet meg en 9400, 2.0 ghz og geforce 7900 gs grafikkort. Fikk med Windows xp media center edition som jeg bruker akkurat naa. Det virker foerst og fremst som dell har lagt inn mye skit paa datamaskinen, men akkurat naa bryr jeg ikke meg saa fryktelig om det. Problemet oppstaar naar jeg skal se bilder og liknende (ogsaa ikonene nede til hoyre er forkludret).

Bildet her viser hvordan det ser ut:

http://img83.imageshack.us/img83/2228/untitledhj2.jpg

Jeg har lagt inn de nyeste forceware driverene, men fortsatt sliter jeg med grafikken. Noen som veit hva dette kan skyldes?

Inspiron E1705, Intel Core 2 Duo processor T7200 (4MB/2.00GHz/667MHz)

17 inch UltraSharp TrueLife Wide-screen WUXGA

2GB, DDR2, 533MHz 2 Dimm

256MB NVIDIA GeForce Go 7900 GS

Kan komme med mer spesifikasjoner om oenskelig.

Endret av PreZiDenT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Redigerte innlegget mitt med de opplysningene. Jeg kjoerer paa 1920x1200. De andre opploesningene virker daarlig.

7532177[/snapback]

En skjerm har bare en oppløsning som er optimal, i allefall disse skjermene, vet ikke hvordan det er med andre. Ikke bare i internett du har dette problemet nei? Bilder og ikoner generelt?
Lenke til kommentar

I denne tråden er det en med dell maskin som hadde samme problemet og fikk fikset det. Du kan jo prøve å sjekke om det hjelper :)

Det virker som om du har en eller annen zoomfunksjon aktivert; all grafikk er jo blant annet bittelitt større i IE, og slik skal det ikke være.

La meg gjette - du har en Dell-maskin?

De shipper en del av sine maskiner med DPI settings til 120dpi av en eller annen merkelig grunn - dette gir utslag i noen programmer som er godt linket mot innstillinger i systemet - disse re-rendrer da grafikken til 120dpi. Resultat: Uskarp grafikk.

Sjekk om dette kan være tilfellet: Høyreklikk på desktopen, velg egenskaper (properties) -> Settings -> Advanced -> General og se om dpi er satt til 120 eller 96 (eller noe helt annet).

Hvis den ikke står på 96 forstørres all grafikk i enkelte programmer med 25% og ting blir uskarpe.

Endret av remmm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...