Gå til innhold

skal kjøpe Multimedia/spillmaskin >12000

Vrimmel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en utenlandsstudent som trenger en bærbar pc jeg skal ha til leiligheten min der jeg studerer. Det er antagelig ikke så lurt i henhold til studiene, men jeg tenkte å ha en pc som jeg kan spille spill med, se film på, og enkel nettbruk. Så den bør ha stor skjerm 15.4-17" i widescreen. Jeg kommer antagelig også til å bruke den litt til tegning på data. Der er ikke jeg superkresen, men den bør ikke ha dårlige spesifikasjoner i forhold til slikt.

Jeg reiser den 7. januar, så jeg må ha pc-en i hendene senest 5. januar.

Jeg har satt 12000 til makspris. Den kan gjerne koste mindre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingen bærbar-expert selv, men..

Om du skal frakte den mye mellom skole og hybel ville jeg satset på en liten og lett, og lagt resten av pengene i en fet skjerm til å ha hjemme, Lcd evt en Tv.

Evt en fet spille-pc med skjerm + en billig\brukt bærbar\pda til skolebruk?

For den prisen bør du kunne få i både pose og sekk :)

Slikt utstyr er ofte billigere i ytlandet forresten.

Skrevet (endret)

Ah nei, vi bruker ikke pc i timen. Det er kun for å ha hjemme. Pc er noe særlig billigere der jeg er og utvalget er svært mye dårligere.

Pluss norsk tastatur er fint å ha

Endret av Vrimmel
Skrevet (endret)
Om den skal stå på samme plass er vel en vanlig stasjonær pc ett bedre valg, med tanke på pris\ytelse.

Vil du ha 'liten og elegant' kan jo shuttle være ett bra valg :)

7528912[/snapback]

OFF: Er du dum? Vi velger jo bærbar fordi vi vil ha bærbar.

Til trådstarter: Jeg har akkurat kjøpt meg en ASUS F3JP til 12000ca. Den kan være noe for deg. Ta en titt på den. Den har et ATI X1700 kort som er bra nok til spill.

https://prisguiden.no/product.php?productId=54259

Sjekk denne tråden også:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=669175&hl=+F3JP

Endret av Lynniz
Skrevet

Hehe, nei langt ifra Lynniz.

Prøvde bare å komme med alternativer jeg, og som trådstarter sier: 'Det er kun for å ha hjemme' - og da ser ikke eg poenget med å betale masse extra for en bærbar...

Men smaken er som baken, den er delt.

Skrevet
Hehe, nei langt ifra Lynniz.

Prøvde bare å komme med alternativer jeg, og som trådstarter sier: 'Det er kun for å ha hjemme' - og da ser ikke eg poenget med å betale masse extra for en bærbar...

Men smaken er som baken, den er delt.

7529352[/snapback]

ok, skjønner :thumbup:

Skrevet
'Det er kun for å ha hjemme' - og da ser ikke eg poenget med å betale masse extra for en bærbar...

7529352[/snapback]

Fordi det er så innmari mye arbeid å dra pc'en rundt i hjemmet også hvis den ikke er bærbar.....

Skrevet
'Det er kun for å ha hjemme' - og da ser ikke eg poenget med å betale masse extra for en bærbar...

7529352[/snapback]

Fordi det er så innmari mye arbeid å dra pc'en rundt i hjemmet også hvis den ikke er bærbar.....

7529825[/snapback]

Dessuten er det vel å foretrekke bærbar når man skal flytte utenlands..

Skrevet

Jeg flytter mye på meg, har liten plass og den er fin å ha med hjem i ferien istedet for å betale 20 kg i overvekt.

Så vennligst ikke diskuter dette mer. Jeg vil gjerne ha noen anbefalinger ettersom jeg ikke har veldig stor oversikt over laptopmarkedet.

Skrevet (endret)

Asus F3Ja hvis du kan strekke budsjettet med 500 ekstra. Finnes også med lavere oppløsning til en lavere pris.

Asus F3T hvis du klarer deg med turion prosessor. Absolutt godkjent grafikkort

HP dv9041 Turion, bra skjermkort, media center, 17"

HP dv9060 Som over mn med intel prosessor.

Her er en sammenlikning av overnevnte pcer.

Lykke til med valget (og studiene) :)

Endret av Shhhh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...