Gå til innhold

Speech to text program ?


glucchip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei !

Fins det noen programmer som fungerer som "speech-to-text" IKKE "text-to-speech"

 

Isåfall, kan ejg få en link ? :)

 

Takk ! :D

7523644[/snapback]

Dragon Naturally Speaking.

7523663[/snapback]

Noen steder man kan få en sånn trial periode ?

7523715[/snapback]

Det vet jeg ingenting om. Vet ikke om det selges lengre, egentlig. Er ganske gammelt tror jeg. ;)

Lenke til kommentar

Du svarer ikke akkurat på spørsmålet hans ved å kun linke han til et google search, jeg har selv lett nå og prøvd ulike programmer, men jeg har ikke funnet et eneste et som faktisk klarer å forstå hva som sies. Det verste programmet må dog være Microsoft sin wave to text -omformer, som ikke klarer å høre hva man sier uantsett hvilke innstillinger man bruker.

 

Jeg sa for eksempel: "Can you please listen very carefully to what I have to say? Okay, can you do that? Thank you." Veldig tydelig og sakte, hva ble det? Jo, logisk nok ble det: "can you please tell a Lanny can only to look at how this town came canyon the facts thank you"

Og den bruker ufattelig lang tid til å ikke finne det ut og. Kan jo dog hende jeg ikke snakker engelsk godt nok, men får da være måte på.

 

Hva trenger du det til? Om du kun vil ha det for underholdning i hverdagen finnes det en rekke gode programmer. Om du vil ha et program med nytteverdi derimot har jeg ingen å anbefale, dessverre.

 

Venter selv spent på noen som kan gi link til et bra program.

Lenke til kommentar

Slike programmer finnes, og de fungerer overraskende godt. På min arbeidsplass dikterer vi notater, som et talegjenkjenningsprogram omformer til tekst. Programmet lærer etterhvert hvordan min uttale er, og blir bedre og bedre.

 

Talegjenkjenningsfunksjonen er integrert i annen software, og har intet eget programnavn. Skal sjekke hva levrandør/programmerer heter, og komme tilbake til saken. Dog tror jeg denne teknologien foreløpig er i sin barndom, og at de gode programmene er svært dyre. :hmm:

Lenke til kommentar
Slike programmer finnes, og de fungerer overraskende godt. På min arbeidsplass dikterer vi notater, som et talegjenkjenningsprogram omformer til tekst. Programmet lærer etterhvert hvordan min uttale er, og blir bedre og bedre.

 

Talegjenkjenningsfunksjonen er integrert i annen software, og har intet eget programnavn. Skal sjekke hva levrandør/programmerer heter, og komme tilbake til saken. Dog tror jeg denne teknologien foreløpig er i sin barndom, og at de gode programmene er svært dyre. :hmm:

7532515[/snapback]

Skal ha det i skolesammenheng og slikt.

Jeg har prøvd en del jeg og, men som The strategy-player sier, er det få som klarer å tolke det godt nok...

Lenke til kommentar
Du svarer ikke akkurat på spørsmålet hans ved å kun linke han til et google search, jeg har selv lett nå og prøvd ulike programmer, men jeg har ikke funnet et eneste et som faktisk klarer å forstå hva som sies.

Du har tydeligvis ikke letet godt nok.

 

Jeg har tidligere i denne tråden sagt at Dragon Naturally Speaking er et program veldig godt egnet for å gjøre tale om til tekst.

 

Tar man et enkelt Google-søkDragon Naturally Speaking vil man finne ut at versjon 9 er den nyeste versjonen av programmet. Øverste linken på Google-søket fører deg hit.

 

Skal du ha et godt gjenkjenningsprogram er Dragon Naturally Speaking 9 det beste valget.

 

I begynnelsen skal du lese et visst antall ord, for at programmet skal lære seg stemmen din. Jo mer du leser av disse testene (maskinen vet hva som skal uttales, og får med seg hvordan vært ord uttales), jo bedre blir programmet til å kjenne igjen stemmen din.

 

Jeg har personlig dette programmet på pcen, og det funker utmerket. Jeg har tatt de testene det er å ta, og når jeg snakker normalt engelsk i normal fart, fungerer det perfekt.

 

(og ja, programmet er så dyrt, og nei, jeg linker ikke til piratnedlastinger).

Endret av tissedam
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Virker dette bare på engelsk?

 

Gosciny ;)

Ja, jeg har aldri sett et program av denne typen som fungerer fra norsk til tekst. Det vil vel komme, men sånn som jeg vet det, finnes det i per dags dato.

 

Sånn er det bare.

 

Var på sykehuset en tur i desember og så legen brukte et slikt program på norsk, med medisinske uttrykk og alt. Fungerte oversakende bra, jeg ble i alle fall imponert og har begynnt å lete.

Fint hvis noen sier i fra om de skulle finne noe.

 

Fred!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...