Gå til innhold

Klarer PCen min dette spillet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke det nei, Dark messiah krever 8 GB ram og 600 mb skjermkortminne. Spillet har dårligere optimalisering enn Gothic 3, og dette ser man i krava som jeg la til over, som nesten ingen pcer i dag har.

Spillet vil rett og slett fryse ved loadinga eller midt i spillet, og hvis du er heldig så er det nok å restart pcen for hvert map for å renske opp ramen. Patchene fisker KANSKJE litt av problemet.

Det er ett sjansjespill hvis du skal kjøpe det....

Skrevet (endret)

Maskinen du linket til har et integrert Intel GMA 900 skjermkort, og det er derfor ikke bra nok til å kjøre Dark Messiah of Might and Magic.

Spillet krever derimot relativt lite maskinkraft i forhold til flere andre nyere spill, noe som gjør at det kan spilles på maskiner som ikke er av de nyeste på markedet.

Skal du spille det på en bærbar datamaskin er det viktig at skjermkortet er av Mid/High-range, ellers vil det ikke klare å levere nok ytelse til at spillet kjører optimalt.

Brukeren The_Fire har laget en tråd som heter Mobile skjermkortsammenligning, som tar for seg de ulike typene skjermkort man har til rådighet i berbare maskiner.

At spillet krever så mye som Camper_killer insinuerer er feil, men det kan for noen virke slik da spillet har slitt med alvorlige optimaliseringsproblemer ved release.

Mye av dette har dog blitt ordnet i den nyeste patchen, og tar man seg et par minutter med research skal det ikke være et problem å få spillet til å kjøre glatt uten nevneverdige problemer.

Selv kjører jeg spillet godt på en maskin med 1GB minne, en Centrino Duo T2400 @1.83GHz, og et 256MB Go7600 skjermkort. (Fujitsu Siemens Amilo Pi 1556)

De offisielle minimumskravene for spillet er som følger:

Windows XP, 2000

512MB System RAM

2.4 GHz Intel Pentium 4 or equivalent processor

128MB DirectX 9.0 compatible video card

8x DVD-ROM drive

7 GB free hard disk space

Edit: Leif

Endret av fargoth
Skrevet
Tror nok ikke det nei, Dark messiah krever 8 GB ram og 600 mb skjermkortminne. Spillet har dårligere optimalisering enn Gothic 3, og dette ser man i krava som jeg la til over, som nesten ingen pcer i dag har.

Spillet vil rett og slett fryse ved loadinga eller midt i spillet, og hvis du er heldig så er det nok å restart pcen for hvert map for å renske opp ramen. Patchene fisker KANSKJE litt av problemet.

Det er ett sjansjespill hvis du skal kjøpe det....

7520674[/snapback]

:!:

Kjører det på fult med 6xaa 16xaf og full HDR i 1280x1024 med 40+ FPS så du bommet nok grovt :p

Det var en del optimaliseringsproblemer i starten men spillet flyter mye bedere nå enn ved release.

Sjekk ut demoen på www.gigex.com

Skrevet (endret)

PC en skal nok klare det, Men da burde du ikke kjøre for mange programmet samtidlig for at du skal få en stor opplevelse med spillet.....tror jeg :):blush:

Endret av Rambo116
Skrevet
PC en skal nok klare det, Men da burde du ikke kjøre for mange programmet samtidlig for at du skal få en stor opplevelse med spillet.....tror jeg :):blush:

Jeg er ikke enig.

Som jeg skrev i min forrige post, så er ikke Intel GMA 900 kraftg nok til å kjøre spillet med akseptabel framerate.

Som du kan se av tråden jeg linket til i forrige post så ligger Intel GMA 900 nesten nederst på listen over ytelse.

Da hjelper det lite om spillet starter da det vil ligge på konstant 5-10 fps, noe som for de fleste ikke er spillbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...