Gå til innhold

Jeg får ikke spille WOW hva skal jeg gjøre?


scoop3x

Anbefalte innlegg

Forkjellig fra person til person. Men ikke nekt for at WoW krever ufattelig mange timer av dagen. I mitt tilfelle gikk det kraftig utover karakterene mine, og jeg fikk et dårligere forhold til foreldra mine.

7515352[/snapback]

Ja, men folk som bruker tilsvarende tid på CS o.l. Likevel ser jeg aldri at "Cs suger fordi broren min er avhengig"-tråder dukker opp i Cs-forumet...

 

Nei, vit hva dere kritiserer før dere grer 7 millioner med en kam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som spiller WoW, og ikke klarer å begrense seg har ett problem. Samme gjelder de som spiller CS eller whatever også.. Vil si at en større del av WoW gamere sliter med dette, enn de som spiller CS. Rett og slett fordi det er to helt forskjellige typer spill.

Endret av nerval
Lenke til kommentar
Jeg vet hva jeg kritiserer. Og desuten er det få som bruker så mye tid foran pcskjermen på CS, og de som gjør det er akkurat samme saken som med WoW.

7515392[/snapback]

Jeg vet at du vet hva du kritiserer. :p

 

Men back to topic.

Fortsatt: Det er ikke så mange "addicts" som man skulle tro. Ja, WoW krever mye tid, spesielt PvE delen, dvs. den delen der du sloss mot monstre. Men hvilken rett har dere til å dømme oss for et spill dere ikke engang har spilt selv? (Jada, noen har spilt det.) Jeg mener; 7 millioner spillere, hvordan kan dere da si automatisk: "Ikke begynn å spill WoW, da blir du like avhengig som alle de andre som spiller!"

 

Edit: Nerval, godt poeng.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar
Det synes jeg blir feil å si. Du kan vel ikke si at alle 7 millionene som spiller WoW har hatt et bedre liv med eller uten WoW, når det faktisk er et spørsmål om smak og behag. Jeg kunne aldri tenkt meg å slutte WoW akkurat nå.

7515341[/snapback]

 

Det er vel heller et spørsmål om avhengighet i et spill hvor utviklerne jobber tett i tett med psykologer, hvis oppgave er å skape et spill du aldri skal greie å slutte med.

 

I tillegg må du se på hvilken motivasjon disse spillerne gjør det for; fordi de synes det er morsomt å gjøre gjentakelser over veldig lang tid (hjernevasking), eller fordi de prøver å opparbeide seg et godt utstyr (som tross alt gir deg liten eller ingen reell glede annet enn at det er et visst kick å motta denne belønningen idet du oppnår den).

 

Det er ikke helt lett å akseptere at spillet er slik når du spiller det, dette av åpenbare grunner. Men at det er et spørsmål om smak og behag er ikke nødvendigvis rett det heller.

Lenke til kommentar
Det synes jeg blir feil å si. Du kan vel ikke si at alle 7 millionene som spiller WoW har hatt et bedre liv med eller uten WoW, når det faktisk er et spørsmål om smak og behag. Jeg kunne aldri tenkt meg å slutte WoW akkurat nå.

7515341[/snapback]

 

Det er vel heller et spørsmål om avhengighet i et spill hvor utviklerne jobber tett i tett med psykologer, hvis oppgave er å skape et spill du aldri skal greie å slutte med.

 

I tillegg må du se på hvilken motivasjon disse spillerne gjør det for; fordi de synes det er morsomt å gjøre gjentakelser over veldig lang tid (hjernevasking), eller fordi de prøver å opparbeide seg et godt utstyr (som tross alt gir deg liten eller ingen reell glede annet enn at det er et visst kick å motta denne belønningen idet du oppnår den).

 

Det er ikke helt lett å akseptere at spillet er slik når du spiller det, dette av åpenbare grunner. Men at det er et spørsmål om smak og behag er ikke nødvendigvis rett det heller.

7515610[/snapback]

Har du spilt spillet, eller leste du det der på VG.no?

Lenke til kommentar
Har du spilt spillet, eller leste du det der på VG.no?

7515625[/snapback]

 

Spilte det vel cirka et år. :thumbup:

7515652[/snapback]

Ok... For det første: Hvis spillet er så avhengighetskapende som du sier, hvorfor har da blizzard ordnet opp i PvP systemet da? Nå slipper du å spille 24/7 for å bli High Warlord/Grand Marshal... Husk: Det er casual gamers pengene ligger i, for hvem er den dominerende gruppen? Jo, casuals. Hvem vil spille lengre (altså: spille wow lengre, som i 1 og et halvt år istedet for 1 år.) hvis de får det enklere for seg? Casuals. De aller fleste addicts slutter tidligere enn casuals, fordi de har et problem. Mao. ligger det mer penger i casual gamers pga. casuals spiller lengre og derfor får blizz penger gjennom monthly fee... Enkelt og grrrrreeeit. ;)

Lenke til kommentar
Forkjellig fra person til person. Men ikke nekt for at WoW krever ufattelig mange timer av dagen. I mitt tilfelle gikk det kraftig utover karakterene mine, og jeg fikk et dårligere forhold til foreldra mine.

7515352[/snapback]

Kan være enig i at det muligens krever mye av din tid, men det gir jo ufattelig mye tilbake også da ;)

Når man driver mye med noe man liker så klarer man ikke innse at det finnes bedre ting å foreta seg, rett og slett.

Kanskje er akkurat det du driver med det aller beste du kan foreta deg der og da ?

Lenke til kommentar
Ok... For det første: Hvis spillet er så avhengighetskapende som du sier, hvorfor har da blizzard ordnet opp i PvP systemet da?

 

For det første, hvorfor finner du på ting? Har ikke sagt noe om i hvilken grad spillet er avhengighetsskapende, jeg. Chill ned den forsvarsposisjonen din litte grann da. ;)

 

Nå slipper du å spille 24/7 for å bli High Warlord/Grand Marshal...

 

Jepp, nå kommer rank14 til å bli en casual greie alle kan oppnå bare de spiller et par timer om dagen. :ermm:

 

Husk: Det er casual gamers pengene ligger i, for hvem er den dominerende gruppen? Jo, casuals.

7515710[/snapback]

 

Hvor har du dette pisspreiket fra? Spillet er bygd opp slik at du skal bli level 60 (som før øvrig krever en hel del med repitisjoner - hjernevasking), bli med i en guild og gjøre reperetrende øvelser (hjernevasking) og oppnå belønninger (som blir en besettelse). Er ikke sånn at majoriteten av de som spiller WoW roter rundt i SM heller da. :roll:

Lenke til kommentar
Husk: Det er casual gamers pengene ligger i, for hvem er den dominerende gruppen? Jo, casuals.

7515710[/snapback]

 

Hvor har du dette pisspreiket fra? Spillet er bygd opp slik at du skal bli level 60 (som før øvrig krever en hel del med repitisjoner - hjernevasking), bli med i en guild og gjøre reperetrende øvelser (hjernevasking) og oppnå belønninger (som blir en besettelse). Er ikke sånn at majoriteten av de som spiller WoW roter rundt i SM heller da. :roll:

7515916[/snapback]

Så du mener den største gruppen WoW-spillere er avhengig?

 

Er man ikke casual selv om man er 60?

 

Er man casual hvis man bare "roter rundt" i low/mid lvl instancer?

 

Edit: Det er tydlig du ikke er så oppdatert innenfor WoW miljøet.

 

Jepp, nå kommer rank14 til å bli en casual greie alle kan oppnå bare de spiller et par timer om dagen.

 

Ja, fordi du mister ikke rank lenger, de har fjernet ranks. Nå bruker du marks/honor point på å kjøpe items.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar
Ja, fordi du mister ikke rank lenger, de har fjernet ranks. Nå bruker du marks/honor point på å kjøpe items.

7516056[/snapback]

 

Dette har lite med diskusjonen å gjøre - men ok. Du mister ikke rank, hva så? Jeg er villig til å vedde mye på at det kommer til å kreve så latterlig lang tid å oppnå fullt rank14-sett og -våpen at det ikke er mulig å oppnå for en såkalt casual gamer uten å bruke mange, mange måneder (om ikke flere år). Og da vil sikkert utstyret være helt gimpa uansett.

 

Poenget er at du er rimelig inne i spillet hvis du er level 60 og er med i en raiding guild. Selv om du ikke nødvendigvis regnes som en hardcore gamer i WoW, kan du i høyeste grad være avhengig likevel. Om guilden din raider MC/ZG/AQ20 har du ikke sjanse for å bli regna som hardcore, men det kan allikevel være like tidskrevende som å raide hva som helst annet. Bare å oppnå level 60 tar fort 15-20 dager - for mange enda lenger. For å bruke så lang tid på et spill (som før øvrig er svært lite i WoW-sammenheng) skal du være litt mer enn casual. ;)

Lenke til kommentar
Ja, fordi du mister ikke rank lenger, de har fjernet ranks. Nå bruker du marks/honor point på å kjøpe items.

7516056[/snapback]

 

Dette har lite med diskusjonen å gjøre - men ok. Du mister ikke rank, hva så? Jeg er villig til å vedde mye på at det kommer til å kreve så latterlig lang tid å oppnå fullt rank14-sett og -våpen at det ikke er mulig å oppnå for en såkalt casual gamer uten å bruke mange, mange måneder (om ikke flere år). Og da vil sikkert utstyret være helt gimpa uansett.

 

Poenget er at du er rimelig inne i spillet hvis du er level 60 og er med i en raiding guild. Selv om du ikke nødvendigvis regnes som en hardcore gamer i WoW, kan du i høyeste grad være avhengig likevel. Om guilden din raider MC/ZG/AQ20 har du ikke sjanse for å bli regna som hardcore, men det kan allikevel være like tidskrevende som å raide hva som helst annet. Bare å oppnå level 60 tar fort 15-20 dager - for mange enda lenger. For å bruke så lang tid på et spill (som før øvrig er svært lite i WoW-sammenheng) skal du være litt mer enn casual. ;)

7516185[/snapback]

Spiller du rundt 2-3 timer hver dag, og vinner det meste burde du ha fullt r12/13 sett i løpet av... 6-8 uker. Og 2h våpen kan ta rundt 2-3 uker med denne farten.

 

Før så kunne du bare gå opp en rank i uken fra rank 6.

 

rank 6 + rank 7 + rank 8 + rank 9 + rank 10 + rank 11 + rank 11 + rank 12 + rank 12 + rank 12 + rank 13 + rank 13 + rank 13 + rank13 + rank 13 = rank 14.

Så amnge uker tok det å bli rank 14 før.

Man måtte spille ca. så mange uker hvis man spilte 6+++ timer om dagen. Da blizz forsto at de fleste PvP'ere sluttet på rank eleve, forstod de at de måtte gjøre det enklere for oss.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

So what? Dine estimerte tall som sikkert ikke engang stemmer, og dessuten er de basert på at du stort sett vinner (lol), underbygger jo bare hva jeg sier.

 

Skjønner ikke helt hva du vil frem til. Quoter meg selv, jeg.

 

Poenget er at du er rimelig inne i spillet hvis du er level 60 og er med i en raiding guild. Selv om du ikke nødvendigvis regnes som en hardcore gamer i WoW, kan du i høyeste grad være avhengig likevel. Om guilden din raider MC/ZG/AQ20 har du ikke sjanse for å bli regna som hardcore, men det kan allikevel være like tidskrevende som å raide hva som helst annet. Bare å oppnå level 60 tar fort 15-20 dager - for mange enda lenger. For å bruke så lang tid på et spill (som før øvrig er svært lite i WoW-sammenheng) skal du være litt mer enn casual.
Lenke til kommentar
Poenget er at du er rimelig inne i spillet hvis du er level 60 og er med i en raiding guild. Selv om du ikke nødvendigvis regnes som en hardcore gamer i WoW, kan du i høyeste grad være avhengig likevel. Om guilden din raider MC/ZG/AQ20 har du ikke sjanse for å bli regna som hardcore, men det kan allikevel være like tidskrevende som å raide hva som helst annet. Bare å oppnå level 60 tar fort 15-20 dager - for mange enda lenger. For å bruke så lang tid på et spill (som før øvrig er svært lite i WoW-sammenheng) skal du være litt mer enn casual.

Ja, det er jeg (delvis)enig i. Det er derfor jeg bare forsvarer PvP'ing.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...