Gå til innhold

Wii mangel fører til mindre PS3 salg...


cbs77

Anbefalte innlegg

Siden alle andre innlegg blir referet til mer eller mindre usikre kilder så kan jeg like godt si at dette er min teori.

 

Flere av dem som har planer om å kjøpe PS3, kommer også til å ha en Wii.

Nå har Nintendo ikke klart å levere mer Wii til Norge enn Sony har klart å levere PS3 til 4 kontinent. Folk som ville ha noe å spille på frem til PS3 kom i mars/april/september/2042 (strykk det som ikke passer), har nå ingenting å leke med. XBOX360 er det fullt av i butikkene. De er ikke stort dyrere enn en Wii, har bedre grafikk enn både PS3 og Wii, og mange flere tilgjengelige spill.

 

EDIT: Konklusjonen er at de som kommer til å kjøpe Wii i tillegg til PS3 eller XBOX360, kommer til å kjøpe seg en XBOX360 mens de venter på Wii. Og når PS3 endelig kommer, så finner de folka som har kjøpt 360 mens de ventet, at det ikke er noen grunn til å bytte.

 

 

Gratulerer Microsoft, monopolet på et nytt marked er så godt som sikret.

(Wii er ikke med i monopolkrigen, de leker ved siden av)

Endret av cbs77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ikke til å se hvem som vinner slaget for om noen år. Så er litt tidlig å kåre 360 til noen vinner. Det kommer nye sendinger med Wii hele tiden i Usa og det kommer nye i Norge i dag(?). Og disse selges ut med en gang. All dekningen av at det kommer for få Wii i media, tror jeg får en del folk som sitter på gjerde til å kjøpe nå.

 

Wii slo 360 sin salgs rekord etter 4 dager i Australia. Wii,360, Ps3 har en del forskjellige mål grupper. Med Wii som har det bredeste.

 

Og det er ingen tvil om at Ps3 Kommer til å selge som bare det. Så noe monopol blir det nok ikke enda.

Lenke til kommentar

360 selger dårlig? ehm.. jeg har hørt noe helt annet...

Jeg skal ha PS3 og hvertfall ikke Wii...

 

PS fans er veldig lojale ovenfor sony etter hva jeg har lært med tiden, det betyr jo at både 360 og Wii blir lagt for hat...

 

Selv har jeg 360 og er superfornøyd... men var skeptisk til om jeg egentlig skulle kjøpe den.. men når jeg først gjorde det så angrer jeg hvertfall ikke på det :D

Lenke til kommentar

Jeg tror det PS3 kommer til å tape mest på er den høye prisen. 360 og PS3 konkurrerer mot hverandre, og jeg føler Wii står litt på sidelinjen, siden de har litt forskjellige målgrupper. Nå som 360 kommer til å koste over 2000 mindre enn Playstation, kommer de til å tape en del kunder bare på det området.

 

360 har i tillegg et forsprang, siden de har vært på markedet såpass lenge. Merkelig nok ser det ut som de fleste "sparer seg" til PS3 og Wii.

 

 

Men i kampen mellom Wii og PS3, kommer Nintendo til å vinne klart pga. nytenkning, pris og bredt publikums-spekter.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Det er vell på tide MS får ut nokre spel som er av høg kvalitet og utan gørr! Viva Pinata er jo det einaste idag.

7506956[/snapback]

Det virker som om de akkurat har begynt på "Barnespill-sjangeren" for alvor. De hadde vel ikke ett eneste spill for de yngre før Pinata kom ut. Jeg vil si det er en veldig god start :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er vell på tide MS får ut nokre spel som er av høg kvalitet og utan gørr! Viva Pinata er jo det einaste idag.

7506956[/snapback]

 

Tror nok MS sliter med imaget og smalt nedslagsfelt på xbox fortsatt, 360 er vel fortsatt å regne som en konsoll for gutter/ menn i alderen 14-35 eller noe sånt.

Ryktene sier at Viva solgte 35.000 kopier i statene i november, for et spill med utelukkende glimrende reviews er det lavt, meget lavt.

Wii er en konsoll for hele familien fra dag en, PS har også dekket markedet brett

med satsningen på party spill, Guitar Hero, singstar, eye toy etc etc.

Lenke til kommentar

Vis utviklingen til Wii fortsetter i samme trend som den har til nå, med skyhøye salgtall og knusing av X360's salgstall fra sin release, kan nok Wii bite mer fra seg enn både Sony og MS kunne tenke seg.

 

Den første feilen til MS og Sony er at de undervurderte Nintendo alt for mye. Den feilen kan koste dem dyrt nå, når Wii er ute over hele verden og biter seg fast på markedet.

 

Sony tror jeg blir å slite med PS3en sin, siden den er så vanvittig dyr, samt at de har jo had en del problemer med den, som f.eks for få enheter, problemer med bakoverkompatibel spilling og need for update ut av boksen.

 

Jeg for min del har mistet troen på Sony. Når jeg og fikk se den sammenligningen av CoD3 mellom X360, Wii og PS3, ble jeg langt fra imponert over grafikken på PS3 som ikke så på langt nær så fin ut som grafikken på X360. Nå er jo PS3 ny hvor X360 er litt eldre, så det er nok at utviklerne ikke klare å utnytte kraften i PS3 maskinen, men til de gjør det blir ikke jeg å gidde å kjøpe noen PS3, og i vært fall ikke kjøpe noe PS3 før den kommer under 3 lapper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Det er nok mulig at Sony satsa _litt_ feil denne generasjonen. Konsollen blir sikkert knall, men de har jo hatt så mye trøbbel med å få den ut og alt sånt. Blir sikkert stress når konkurrentene hiver rundt seg med konsoller!

Lenke til kommentar
Jeg for min del har mistet troen på Sony. Når jeg og fikk se den sammenligningen av CoD3 mellom X360, Wii og PS3, ble jeg langt fra imponert over grafikken på PS3 som ikke så på langt nær så fin ut som grafikken på X360. Nå er jo PS3 ny hvor X360 er litt eldre, så det er nok at utviklerne ikke klare å utnytte kraften i PS3 maskinen, men til de gjør det blir ikke jeg å gidde å kjøpe noen PS3, og i vært fall ikke kjøpe noe PS3 før den kommer under 3 lapper.

7507045[/snapback]

 

Betyr grafikken så mye for deg plutselig nå ? PS3 har jo en ny kontroll metode med sin six axis kontroller også. Det betyr jo også en del gjør det ikke ? Bare vent til utviklere utnytter den mer ordentlig.

Lenke til kommentar
Wii kommer til selge langt bedre enn de andre. Tipper Wii har 70/80% markedsandel om 5 år.

 

Litt morsomt synes jeg med tanke på at nå som HDTV endelig begynner å bli vanlig så vil en konsoll som ikke støtter det dominere.

 

Herlig ironi i det.

7507426[/snapback]

 

Kjenner 1 som har HDTV jeg.

Han ble helt hekta på Wii og villa ha'n med en gang.

Ellers har ingen HDTV, jeg vil ha flatskjerm, men den trenger ikke å være HDklar.

Det du sier gjelder ikke for folk flest.

 

F-eks spillkonsoller pleier ikke å stå i stua, de pleier å stå på gutterommet/mannerommet.

Der har de den gamle tv'en.

 

Har faktisk ikke møtt noen oppegående, etablerte folk som har X360 i stua.

Nettopp fordi den er stygg, stor, krever JÆVLA mye extra plass & den passer rett og slett ikke!

 

At HDTV kommer det er det ingen tvil om, men det vil ta mange år før mannen i gata har det. Og det er de Nintendo appelerer til, ikke dere hardcore _(ååååå, må det det beste ALLTID)

Lenke til kommentar
Wii kommer til selge langt bedre enn de andre. Tipper Wii har 70/80% markedsandel om 5 år.

 

Litt morsomt synes jeg med tanke på at nå som HDTV endelig begynner å bli vanlig så vil en konsoll som ikke støtter det dominere.

 

Herlig ironi i det.

7507426[/snapback]

 

Kjenner 1 som har HDTV jeg.

Han ble helt hekta på Wii og villa ha'n med en gang.

Ellers har ingen HDTV, jeg vil ha flatskjerm, men den trenger ikke å være HDklar.

Det du sier gjelder ikke for folk flest.

 

F-eks spillkonsoller pleier ikke å stå i stua, de pleier å stå på gutterommet/mannerommet.

Der har de den gamle tv'en.

 

Har faktisk ikke møtt noen oppegående, etablerte folk som har X360 i stua.

Nettopp fordi den er stygg, stor, krever JÆVLA mye extra plass & den passer rett og slett ikke!

 

At HDTV kommer det er det ingen tvil om, men det vil ta mange år før mannen i gata har det. Og det er de Nintendo appelerer til, ikke dere hardcore _(ååååå, må det det beste ALLTID)

7507532[/snapback]

 

Så godt som alle flatskjermer støtter HD. 720P er HD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...