Gå til innhold

Mann dreper baby over spill :(


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+214asdf125
Reagerer litt på noe i den artikkelen da. Først står det "beat to death". Noe som høres utrolig drastisk ut, for at de senere skriver at han klappet til henne i fjeset og kastet henne i en stol. (stressless?) For alt vi vet kan det jo bare være at han vil sette ungen litt på plass og tok litt hardere i enn beregna. Veldig få av oss husker hvor lite vi tålte som barn.

7515348[/snapback]

 

Det er et godt poeng du kommer med, aviser har en tendens til å legge litt på. Rart jeg ikke tenkte noe særlig over dette selv heller før du tok det opp nå :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syke folk finnes overalt. Her i NORGE var det da nettopp ei KVINNE som DREPTE sin EGEN SØNN, og forsøkte å drepe den andre! Hvor sykt er ikke det? Ei MOR, som har TO sønner, prøver å drepe dem begge - og klarer å drepe den ene før noen klarer å gripe inn.

7515272[/snapback]

 

Ja er masse sykt i verden og i lille Norge for den sagt skyld. Men moren hadde sikkert gjemt unna et voldelig spill som hun trente på for å samle nok mot til å drepe sine egene barn.

 

Synes det blir total feil vinkling på alle artikler i dag som omhandler mennesker som blir drept. Men spesielt i slike artikler som omhandler drap der et spill var involvert, det er jo rene feltdagen for folk som Pycnopodia og Thompson, som begge insisterer på at spillet gjorde dem voldelig med mangler det essentsielle, nemlig kilden til sine utsagn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Synes det blir total feil vinkling på alle artikler i dag som omhandler mennesker som blir drept. Men spesielt i slike artikler som omhandler drap der et spill var involvert, det er jo rene feltdagen for folk som Pycnopodia og Thompson, som begge insisterer på at spillet gjorde dem voldelig med mangler det essentsielle, nemlig kilden til sine utsagn.

7515817[/snapback]

Pycno har vel strengt tatt kilder, det spørs bare hvor langt man velger å tolke disse kildene! Leste et par av kildene, og selv om jeg ikke setter spørsmål ved disse så setter jeg spørsmål på "denne kilden tyder på at.."-setningene som den forrige tråden produserte.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel om han klikka fordi han spelte eit voldeleg spel som plutseleg slo seg av ELLER om at det var fordi ungen (kanskje) knuste xbox'n.

 

Om det var fordi det voldelege spelet smitta over på personen (noke eg tviler 100% på)

er det riktig å "angripe" spelet i artikkelen. Men visst det var fordi ungen knuste xbox'n (noke eg trur) burde man ikkje NEMNE spelet i artikkelen, dette er ein sjuk person som klikka for nesten ingenting.

 

Eg trur at han hadde gjort det uansett kva spel han spelte, han hadde gjort det om det var ei flaske med whiskey, det som gjorde at han klikka var at ungen knuste noke han hadde betalt PENGER for. IKKJE fordi spelet gjorde han gal.

 

Er så trist når slikt skjer :(

Lenke til kommentar

han må ihvertfall hatt en "predisposition" for vold, man dreper ikke barn bare fordi man spiller mye skytespill.

 

syns nesten det virker som pycnopodia mener at om man spiller nok skytespill så er man lettere tilbøyelig til å skade eller drepe, jeg tror så absolutt ikke det. jeg, og mange kamerater av meg har spilt skytespill siden doom og duke nukem, ingen av oss er voldelige for det.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Du er så opptatt av det derre pengegreien, og at vi hører om dem som selger dritten til oss, unnskyld meg, men jeg hører ikke på kassadama på elkjøp jeg når jeg kjøper spill. Eller kanskje Elkjøp har et skjult budskap i barkoden. Konspirasjonfakta på gang her ja, teori? Den dropper vi liksågodt. Hva skal man vel med teori, etter 2 minutters forskning så vet jeg ALT.

 

:!:

 

Bra skrevet ;)

 

Bare problemfolk flipper ut i slike sitasjoner som når noen herper for deg når du spiller. Har selv hatt FLERE lignende episoder, for ikke å snakke om at PCen hopper ut ol.

 

Jeg beholdt roen!(ikke i gamle dager når jeg hadde en herpa pc, da ble det litt "fysisk" avstraffing som til slutt førte til at den ikke funka mer).

 

*Jeg er KJENT for å gå berserk til tider, men ved untak av en episode for 1 uke sia der jeg bare gikk litt ute av kontroll, så var sist gang for 3-4 år sia. Det med PC spilling og agressivitet er _nesten_ bare bullshit, god selvbeherskelse fjerner all fare.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Det virker som om denne tråden også blir til en ørten-siders krangel om dataspill har skylden for alt som er av ondskap i verden. Jeg vet at det er galt å gå på person, men Pycnopodia, vi er alle lut lei av deg. Sorry. Måtte bare si det. Det noen av disse forskerne burde gjøre, er å følge opp mange gamere og en kontrollgruppe av ikke-gamere, og se hvem som er mest voldelig. Jeg tror ikke det ville være merkbar forskjell. Denne mannen var en syk, syk person. "Ghost Recon" er heller ikke spesielt voldelig. Det er omtrent så lite voldelig et spill av den typen kan være, uten at man går helt over i Mario-sjangeren. (Skyting av skjell, sopper, osv..) Hvis det var FEAR eller Dead Rising eller sånne spill, kunne man begynne å lure på om ikke det var det det skyldtes. Men det var nok ikke Tom Clancy sin skyld.

For å oppsummere alt dette: Mannen var en SYYYYYK person.

Endret av IamBored
Lenke til kommentar

Et rent eksperiment på et menneskes psyke er totalt umulig, og et kontrollert forsøk kan aldri bli gjennomført så vår kjære norske utgave av Thompson tror har refererer til fakta mens han egentlig bare linker til teorier. Det som er irriterende og synd er at det er pga slike som Thompson at vi som spiller spill får et dårlig stempel på oss, bare grunnet vår hobby. Ennå værre er, at det finnes de foreldre der ute som tror blindt på dette, og dermed nekter podene sine å spille spill fordi det er "påvist" at de blir voldelige av det.

 

Ghost Recon er jo FPS med strategi i seg, i alle fall da jeg spilte det for lenge siden. Prøvde meg på et frontal angrep på første brett og endte opp død før jeg viste ordet av det. Krever jo masse tenking det spillet.

 

Nei, jeg venter fremdeles på bevis fra våre krangelvorne "forsker", og de lar fremdeles vente på seg :)

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Grifin, Det er en myte, men sammenhengen mellom spill og vold er ikke dokumentert på samme måte som TV og vold. Du må gjerne påstå at melk eller vann er voldsfremmende men leger og forskere vil neppe si seg enige.

7515008[/snapback]

 

Eh, jo. Norske forskere har funnet et sammenheng mellom melk og voldsbruk. Leste en artikkel om det i Bergens Tidende for noen år siden, hvor de hadde analysert kostholdet til fanger og sammenlignet med vanlige folk, og en av konklusjonene var at voldsmenn drikker mer melk enn folk flest.

 

Som mange andre har sagt, man finner forskning som støtter det man mener.

Lenke til kommentar
Grifin, Det er en myte, men sammenhengen mellom spill og vold er ikke dokumentert på samme måte som TV og vold. Du må gjerne påstå at melk eller vann er voldsfremmende men leger og forskere vil neppe si seg enige.

7515008[/snapback]

 

Eh, jo. Norske forskere har funnet et sammenheng mellom melk og voldsbruk. Leste en artikkel om det i Bergens Tidende for noen år siden, hvor de hadde analysert kostholdet til fanger og sammenlignet med vanlige folk, og en av konklusjonene var at voldsmenn drikker mer melk enn folk flest.

 

Som mange andre har sagt, man finner forskning som støtter det man mener.

7520364[/snapback]

 

Javel, her er min undersøkelse: Folk som drikker helmelk er STERKERE enn folk som ikke drikker det! Dette kan jeg begrunne ved at det er flere proteiner i Helmelk, og derfor drikker kroppsbyggere mer av det.

Lenke til kommentar

Jeg ser at det har blitt diskutert en del sammenhengen mellom vold og dataspill her. Noen påstår at voldsspill avler til vold i det virkelige liv, mens andre påstår at mennesker som begår vold, har en skrue løs fra før.

 

Jeg mener at å påstå at voldsspill lager rene mordere, helt på sin egen hånd, blir helt feil. Om du tar et gjennomsnittlig menneske. Setter ham til å spille et vanvittig voldelig spill, 4 timer om dagen, hver dag i et helt år, og sender ham på gata, hva gjør denne personen da? Dreper det første mennesket han ser? Tvilsomt, det er mange som spiller voldsspill 3-4 timer om dagen hele året, og ikke en promille av disse har drept noen på ordentlig. Det er sikkert en større andel av f.eks. bussjåfører som har drept på ordentlig.

 

Og hva med å trekke noen paralleller til kanskje verdens blodigste land for tida, Irak? Her har vel omtrent ingen spillt et spill i sitt liv, men det er fremdeles vanvittig mye vold der. Å begrunne dette med at "det er Amerika sin feil" syns jeg blir litt feil i grunn. Hva om Amerika hadde innvadert Sveits f.eks. Hadde den samme voldsbølgen skylt over det landet også? Jeg tror egentlig ikke det, og det er derfor en eller flere utløsende faktorer, som får mennesker til å begå flere drap i Irak. Jeg tror en av faktorene kan være religion, i sammenheng med flere.

 

Jeg tror det er mye rart som kan få et menneske til å drepe, og jeg sier ikke at dataspill er helt uskyldig i så måte. Jeg sier at dataspill er en faktor, akkurat som religion, barndom, tilgjengelighet på våpen, desperasjon, sult, generell psyke, og mye mye mer. Og jeg tror også at det alltid må mange av sånne faktorer til, før et menneske går over streken.

Lenke til kommentar

Men Tharos_ da, du bestrider forskere i USA, og ifølge Pycnopodia har ikke vi lov å være uenig med forskerne i USA, det er strengt forbudt. I alle fall det jeg har skjønt av utspillene hans. Da jeg bestridte kildene hans fikk jeg konkret svar at jeg ikke var i posisjon til å bestride forskernes resultater.

 

Jeg for min del sier at voldsspill ikke er en faktor. Voldsspill har vært siden Doom, og jeg har fremdeles igjenne å se at noen dreper pga spill. Det er hele tiden noe helt annet enn spillet som gjør at noen dreper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...