Gå til innhold

Program for oversetting, norsk <-> engelsk

FamP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som kjenner til programmer som kan benyttes for å oversette fra norsk til engelsk og engelsk norsk?

Navn på program, eller link til leverandører/produsent?

Det kan gjerne være noe "plug-ins" for Word eller et enkeltstående program der en limer inn teksten for å få resultatet.

Både betalingsløsninger og gratis hvis det finnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Clue elektronisk ordbok

7506314[/snapback]

Jeg har brukt Clue siden midten av 90-tallet og kan anbefale det på det varmeste.

7506350[/snapback]

Takk for svarene!

Men jeg tenkte mest på et program som kan oversette HELE teksten i ett jafs. Best mulig selvfølgelig, men jeg vet jo at det må påregnes noe korrektur og sjekk for å se om meningen i innholdet fortsatt er der.

Jeg skal ikke selv benytte programmet, men et lite kontor som jobber med diverse EU-prosjekter som trenger å kunne oversette fra norsk til engelsk. I allefall på en sånn måte at det sparer dem for en del arbeid.

Skrevet

Jeg vil tro det er mindre jobb å oversette selv enn å måtte saumfare babelfish-oversettelser i etterkant - feil er regelen heller enn unntaket når det gjelder slike oversettere.

Skrevet

Kan du oppgi navnet på kontoret så vi vet hvilket firma som planlegger å bruke den typen metoder for oversetting? Da skal ihvertfall jeg holde meg langt unna dem...

Skrevet (endret)

Babelfish eller andre dårlige gratisløsninger er nok ikke aktuelt. Trodde bare at IT-verdenen var kommet såpass langt at det gikk an å kjøpe seriøse og ordentlige programpakker som kunne hjelpe noe i en oversettelsesprosess.

Endret av FamP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...