Gå til innhold

Kjøp av headset i Julegave, hvilket?


Laxaa

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe et skikkelig headset til min yngre bror i julegave, og jeg lurer på hvilket headset som anbefales til kriteriene som jeg har satt(nevnt under)

 

-Headsettet skal kunne tåle skikkelig bruk. Min bror skal bruke dette til iPod'en sin, og siden han driver og spiller fotball, så kunne det ha vært kjekt med et headets som tålte litt når han var ute og trente(jogging, f.eks) Har hørt at Porta Pro headsettene skal være ganske skjøre.

 

-Headsettet skal kunne være portabelt. Ikke store klokker.

 

-Lyden skal være god(en selvfølge) og headsettet bør isolere lyden godt(slik at den lekker minst mulig)

 

-Prisen skal ikke overstige 500 kroner.

 

Takker for all mulig hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AKG K26P er et knall lite og sammenleggart headsett som spiller fletta av konkurrenter i samme klasse som f.eks Koss Porta Pro. What Hi-Fi hadde en samletest der bl.a K26 og Porta Pro ble testet mot hverandre. K26 Fikk 5 av 5 stjerner, og Koss 3 av 5.

 

Porta Pro'en har vel vært produsert i 25 år nå? Var selvsagt en god hodetelefon i sin tid, men utviklingen går nå sin gang... ;)

 

DT231 er vel en litt mere "Hi-Fi" hodetelefon i forhold til K26, men til gjengjeld er den både større og mer tungdreven. Selv har jeg både DT231 og K26. DT231 bruker jeg kun hjemme på forsterkeren, som forøvrig er ganske sjelden. Mens K26 bruker jeg til iPod'n og pc'n.

 

Så veldig robust er K26 nok desverre ikke, ikke mere enn andre hodetelefoner i samme klasse. Iforhold til porta pro så stiller den vel ganske likt når det gjelder byggekvalitet.. k26 har hvertfall ordentlige puter og ikke de der tøy tingene som smuldrer opp og detter av. Og Ellers så sitter de rimelig godt på hodet, er passe stram så de ikke ramler av hvis man jogger eller lignende..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...