Gå til innhold

Noen dødsmorsomme fakta


kattekatt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bevisbyrde: bevi'sbyrde (etter lat. onus probandi) plikt til å framskaffe bevis.

 

 

Jeg har ingen plikt til å gi dere noen bevis. Jeg kan kalle det fakta hvis kildene mine sier at det er det(selvom det kan virke tvilsomt). men dersverre kan jeg ikke vise dere kilden min siden det er fra et flygeblad og det ligger ikke på nettet.

Lenke til kommentar
Alle utenom kulepennen er riktig...

7514211[/snapback]

Igjen: kilde?

7514387[/snapback]

Hvorfor i all verden skal du ha kilde? Er du virkelig så stor en kritiker at du nekter for at det finnes helt vanvittige ting? Sånne ting er bare slikt man leser tilfeldig i et eller annet blad med fakta. Tror jeg leste

 

- flere mennesker blir drept årlig av esler enn de som dør av flykræsj

- flere mennesker dør hvert år av kokosnøtter enn av haier

 

på en sånn "tro det eller ei"-side i Donald blad? Eller så leste jeg det i Guinness Rekordbok. Og har selvfølgelig hørt det utallige ganger på Discovery Channel, Animal Planet og andre lignende kanaler.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor i all verden skal du ha kilde? Er du virkelig så stor en kritiker at du nekter for at det finnes helt vanvittige ting? Sånne ting er bare slikt man leser tilfeldig i et eller annet blad med fakta. Tror jeg leste

 

 

7514986[/snapback]

 

Krav om kilde er heldigvis et sterkt kriterie i dette forumet. Du har helt rett i at det flimrer forbi øynene et vell av sinnsyke inntrykk, og det finnes trolig endel merkelige mennesker som beveger seg i cyberspace. Kvaliteten derimot på siling av tull fra fakta mangler mange andre foraer, derfor synes jeg det er helt i orden at andre forlanger dokumentasjon for egne påstander i dette forumet, det gjør det mere troverdig. Frustrerende ja, men nyttig læring...ja så absolutt.

Lenke til kommentar

akkurat den med kokosnøttene har jeg sett før, og den er jo forsåvidt ganske sannsynlig. Kokosnøtters oppgave er jo å falle ned (slik at den kan bli spist og frøene fraktet videre i avføring). Og når de i tillegg er tunge og harde, så er det farlig.

 

Ellers er det alltid rimelig å kreve kilde. Hvis en ikke har kilde for sine påstander, kommer man ikke langt i en akademisk utdannelse (i politikken derimot, kan man komme langt uten kilder).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kokosnøtters oppgave er jo å falle ned (slik at den kan bli spist og frøene fraktet videre i avføring). Og når de i tillegg er tunge og harde, så er det farlig.

 

 

7515996[/snapback]

 

Får man i seg kokosnøttfrø ved å fortære kokosnøtter?

Lenke til kommentar
- 5 ganger så mange dør av legers feibehandlig en av skutevåpen

- 90 000 dår årlig av infeksjoner de har pådratt seg på sykehuset

7505225[/snapback]

Jeg er mye på sykehuset og der gjør de mye feil. Og det er i Norge. Så dette stemmer nok. Men for å si det sånn da, hvis det ikke hadde vært sykehus hadde død jævla mange fler!

Lenke til kommentar
akkurat den med kokosnøttene har jeg sett før, og den er jo forsåvidt ganske sannsynlig. Kokosnøtters oppgave er jo å falle ned (slik at den kan bli spist og frøene fraktet videre i avføring). Og når de i tillegg er tunge og harde, så er det farlig.

 

Ellers er det alltid rimelig å kreve kilde. Hvis en ikke har kilde for sine påstander, kommer man ikke langt i en akademisk utdannelse (i politikken derimot, kan man komme langt uten kilder).

7515996[/snapback]

Jeg har begynt å se opp når jeg ser kokkosnøtttrær

Lenke til kommentar
akkurat den med kokosnøttene har jeg sett før, og den er jo forsåvidt ganske sannsynlig. Kokosnøtters oppgave er jo å falle ned (slik at den kan bli spist og frøene fraktet videre i avføring). Og når de i tillegg er tunge og harde, så er det farlig.

 

Ellers er det alltid rimelig å kreve kilde. Hvis en ikke har kilde for sine påstander, kommer man ikke langt i en akademisk utdannelse (i politikken derimot, kan man komme langt uten kilder).

7515996[/snapback]

Poenget var at det er litt vanskelig å finne kilder på noe man har sett på dicovery channel ol.

Lenke til kommentar
- 5 ganger så mange dør av legers feibehandlig en av skutevåpen

- 90 000 dår årlig av infeksjoner de har pådratt seg på sykehuset

7505225[/snapback]

Jeg er mye på sykehuset og der gjør de mye feil. Og det er i Norge. Så dette stemmer nok. Men for å si det sånn da, hvis det ikke hadde vært sykehus hadde død jævla mange fler!

7516427[/snapback]

 

Vet du hva? Det der var en antagelse på et svææært tynt grunnlag! Og det dør ikke så mange av feilbehandling. Punktum.

Lenke til kommentar
Kokosnøtters oppgave er jo å falle ned (slik at den kan bli spist og frøene fraktet videre i avføring). Og når de i tillegg er tunge og harde, så er det farlig.

 

 

7515996[/snapback]

 

Får man i seg kokosnøttfrø ved å fortære kokosnøtter?

7516137[/snapback]

jepp, det hvite kjøttliknende greiene innenfor skallet, nå er det hovedsaklig dyr som spiser dette, men også mennesker tørker eller koker dette

 

For øvrig:

Falling coconut deaths are often used as a comparison to shark attacks, making the claim that it is more likely to be killed by a falling coconut than by a shark. There is no evidence of people being killed in this manner.[2] However William Wyatt Gill, an early LMS missionary on Mangaia recorded a story in which Kaiara, the concubine of King Tetui, was killed by a falling, green nut. The offending palm was immediately cut down. This was around 1777, the time of Captain Cook's visit.

 

så dette virker som en myte.

Kilde: Wikipedia, (som selvsagt ikke er en primærkilde)

Lenke til kommentar
- 5 ganger så mange dør av legers feibehandlig en av skutevåpen

- 90 000 dår årlig av infeksjoner de har pådratt seg på sykehuset

7505225[/snapback]

Jeg er mye på sykehuset og der gjør de mye feil. Og det er i Norge. Så dette stemmer nok. Men for å si det sånn da, hvis det ikke hadde vært sykehus hadde død jævla mange fler!

7516427[/snapback]

 

Vet du hva? Det der var en antagelse på et svææært tynt grunnlag! Og det dør ikke så mange av feilbehandling. Punktum.

7516875[/snapback]

 

 

Og hva slags kilder baserer du det på?

 

Rimelig bastant påstand.....

 

Jobber noen i familien din i helsevesnet?

Lenke til kommentar
- 5 ganger så mange dør av legers feibehandlig en av skutevåpen

- 90 000 dår årlig av infeksjoner de har pådratt seg på sykehuset

7505225[/snapback]

Jeg er mye på sykehuset og der gjør de mye feil. Og det er i Norge. Så dette stemmer nok. Men for å si det sånn da, hvis det ikke hadde vært sykehus hadde død jævla mange fler!

7516427[/snapback]

 

Vet du hva? Det der var en antagelse på et svææært tynt grunnlag! Og det dør ikke så mange av feilbehandling. Punktum.

7516875[/snapback]

 

 

Og hva slags kilder baserer du det på?

 

Rimelig bastant påstand.....

 

Jobber noen i familien din i helsevesnet?

7517804[/snapback]

Fordi hver gang noen dør av feilmedisinering, vil du se det på VG.no/db.no med 56 i skriftstørrelse. Det kan være en grei pekepin.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

jepp, det hvite kjøttliknende greiene innenfor skallet, nå er det hovedsaklig dyr som spiser dette, men også mennesker tørker eller koker dette

 

 

7516954[/snapback]

 

Det tviler jeg på, fordi det ligner ikke på frø i det hele tatt :) Kokos blir forøvrig brukt til matlagning, drikke og som suvernirer. Det er på ingen måte et ukjent næringsmiddel.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
- 5 ganger så mange dør av legers feibehandlig en av skutevåpen

- 90 000 dår årlig av infeksjoner de har pådratt seg på sykehuset

7505225[/snapback]

Jeg er mye på sykehuset og der gjør de mye feil. Og det er i Norge. Så dette stemmer nok. Men for å si det sånn da, hvis det ikke hadde vært sykehus hadde død jævla mange fler!

7516427[/snapback]

 

Vet du hva? Det der var en antagelse på et svææært tynt grunnlag! Og det dør ikke så mange av feilbehandling. Punktum.

7516875[/snapback]

 

Og hva slags kilder baserer du det på?

 

Rimelig bastant påstand.....

 

Jobber noen i familien din i helsevesnet?

7517804[/snapback]

Det er rimelig enkelt. Som jeg forklarte så blåses ALLE saker om feilbehandling opp i media. Vi kan alle telle på en hånd hvor mange saker dette er i året. Husk at det er forskjell på feilbehandling og en infeksjon pådratt på sykehuset. Jeg er kanskje bastant men ordet feilbehandling bør ikke brukes på denne måten.

 

Ja, jeg har familie i helsevesenet og jeg er selv under utdanning for å entré et pre-hospitalt ledd av helsevesenet.

Endret av eilertsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...