Gå til innhold

Trenger synspunkter på valg av komponenter.


Anbefalte innlegg

Jeg hadde planer om å vente med oppgradering,men tror ikke jeg klarer å vente allikevel. :hmm:

Så jeg trenger tilbakemeldinger på om disse delene vil fungere godt sammen,og spesielt med hovedkortet da hovedkort ikke er min sterkeste side. Dette er ihvertfall det jeg har valgt ut.

 

Prosessor : Intel Core 2 Duo E6600

Hovedkort : Asus P5N32-SLI Premium

Minne : Corsair TWIN2X C5

Skjermkort : XFX GF 8800GTX

 

Pris ca 11900,-

____________

 

Burde jeg forandre på minnet,eller ser det bra ut? Og hva med hovedkortet,er det et bra kort til overklokking?

Hvis noen mener jeg heller burde gå for et 680i brikkesett,vær snill og forklar meg hva egentlig fordelene med å gå fra 590 til 680i er,bortsett fra quad core støtte på sistnevnte. Jeg har som sagt ikke så god greie på hovekort med alle de forskjellige betegnelsene,dette gjelder spesielt på Intel brikkesettene.

 

Fra før har jeg en Mist 600W som jeg regner med vil være stabil nok til dette oppsettet,og et In-Win X710G(B) Full Tower

Trenger synspunkter på hovedkort og ram med tanke på stabilitet/kompabilitet og moderat overklokking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller gått for dette hovedkortet, da det er av ett nForce-680i SLi brikkesett, som er mye bedre og klokke. Vurderte selv og kjøpe kortet du linka til, men jeg leste enn test utført av hardware.no, og der dukket hovedkortet under lenge før prosessoren engang hadde begynt og bli varm :p De utførte også testen med en E6600..

Også sparer du jo også 54 kr...

 

EDIT: Glem det, det var en enda billigere utgave de hadde testet..

 

EDIT2: Står det "edit" automatisk foran ordet når jeg oppdatere posten? Ser det er flere poster her hvor det står edit. Er det noe man skriver på sjøl, eller er det bare ikke synlig når jeg oppdaterer mine egne poster :hmm:

Endret av eriksen_243
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...