Gå til innhold

windows xp og Vista på samme pc.Hvordan?


slimer

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har veldig lyst til å teste Vista og ser at man kan installere den i 30 dager for å se om man vil ha den eller ikke. Jeg er avhengig av pc-en så jeg tørr ikke å satse å bare installere Vista med en gang. Vil gjerne teste først om den funker t100% til mitt formål

 

Dermed har jeg tenkt å installere Vista ved siden av windows xp, dvs. på samme maskin.

 

Er det noen som har noen guider hvordan få til to os på samme maskin?

hjelp, pekepinn..

 

eller er det rett frem.

 

Jeg har tenkt å installere Vista på egen partisjon.Hvordan da få valget for å velge OS ved oppstart av maskinen?

 

tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du bare slenger i vista cd-en, booter fra den, og velger at du vil installere den på en annen partisjon enn win xp er på. Og da skal det funke. gjorde det til meg.

Men vista har ingen boot.ini fil, den har en .exe fil, som ser hva du kan boote fra, akkurat som boot.ini men kanskje litt bedre :p

Lenke til kommentar

når du installerer får du et valg om du vil installere de forskjellige versjonene, hvis du ikke skriver inn noen cd key...

så da velger du den versjonen du mest sansynlig tror du vil kjøpe, og når du har kjøpt den, bare registrerer du den versjonen.

Har ikke prøvd selv, men det virker som den mest sansynlige måten å gjøre det på ;)

Lenke til kommentar

Om du leser denne posten tror jeg du vil få svar på det meste lurer på med vista. Står også forklart hvordan du kjører xp og vista på samme pc, og hvilke programmer du trenger for å partisjonere disker osv :)

 

Lykke til!

 

Edit: leste over litt kjapt, ser du allerede har partisjonert disken. Da er det bare å brenne iso filen av vista på ei dvd plate og kjøre på.

Endret av remmm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...