Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett faller ut - telefonlinjas feil?


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at internett faller ut relativt ofte, det virker som et eller annet skjer slik at bredbåndsmodemet må starte på nytt, dermed forsvinner internett i 30-60 sekunder. Dette kan skje opptil flere titalls ganger i timen på det værste og er følgelig smått irriterende.

Jeg har vært i kontakt med min leverandør flere ganger, og sist fikk jeg beskjed om at de kunne sette i gang et feilsøk på linja. Hvis det viser seg at det er feil på mitt interne annlegg må jeg selv betale for feilsøket. Derfor anbefalt de meg å feilseøke selv på telefonlinja mellom inntaket i boligen og første kontakt.

Det har jeg gjort, og jeg fant ut at det var brudd på kabelen som var skøytet med å tvinne trådene sammen (hver for seg) og teipe igjen. Ser ut som det er lenge siden dette er gjort, men kan dette være grunnen til mine problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK. Da legger jeg ny kabel. Merket i dag at internett faller ut når noen ringer til oss.

7502209[/snapback]

Vist internett faller ut når det ringer er det et veldig stort hint om at splitter ikke er koblet foran alle telefonutakene!

 

Sjekk at splitter står før alle telefonene. (Vist du har flere.)

Lenke til kommentar

Da har jeg lagt ny kabel fra inntaket på loftet til første telefonkontakt. Splitteren en koblet inn før alt annet. Fremdeles faller internett ut.

 

Det eneste jeg tror det kan være da, er splitteren, siden jeg ikke fikk brukt den jeg fikk med mitt nye modem. Men er det så stor forskjell på splittere? Hvis ikke MÅ feilen ligge utenfor min rekkevidde.

Lenke til kommentar

Hvis det fortsatt er slik at du detter ut når telefonen ringer.

 

Gjør da følgende:

 

1. Koble fra alle telefonene dere har. ALLE

2. Koble splitteren hvor du vil på linjen.

3. Koble 1 telefon rett på splitteren.

4. Koble deg på nettet.

5. Ring telefonen med mobilen din.

 

Se om du da mister forbindelsen, gjør du det så er det ikke ditt problem lengere.

 

:)

 

 

FRD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...