Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er dette noe å satse på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

arizone er jevelig bra, har en selv men det er bare en 2 kanaler som jeg driver en sub som er på 250w rms og forsterkern gir 180w rms og holdte på og sprenge suben:O vil anbefale den forsterkeren men ikke de elendige subene som det ikke står kor mange watt rms/max power watt er på:S ikkje kjøp det du linket til oss sier nå jeg bare!

Lenke til kommentar

Grunnen til at ørna fra Arizona mudrer til og vrenger lyden i suben din ved brutale pådrag er at den er alt for liten og pinglete.

Å si at den er så enormt bra er en sterk overdrivelse, det finnes mye bedre saker på markedet enn de greiene der.

 

Søk etter brukte forstekere og sats på ett eller to gode elementer er mitt råd. Få og gode komponenter som koster litt er bedre enn flere billige av heller laber kvalitet.

Lenke til kommentar

Ehhh... Jo ;)

Faktisk er jeg overrasket over at valget av navn på produktene siden en ikke finner en eneste link til en offisiell side i USA.

 

Vil tro det stort sett er samme kinavare som så mye annet under huven der også. Og med det mener jeg slikt som US Carvor - et "merke" som er beryktet for å skryte på seg mer enn fjortis på første fyllefest og holder like lenge som vedkommende fjortis holder på all børsten... :D

 

Prøv å få testa suben på en god forsterker så vil du skjønne hva jeg mener, du kan ikke ha opplevd altfor mye av godsaker når du mener den fuggeln der er bra ;)

 

Du finner massevis av godsaker i diverse sjapper, si hvor du holder til så kan jeg jo etter beste evne tipse deg om nærmeste forhandler som kan ha noe på demo :)

Lenke til kommentar

tromsø,kjøpte den forsterkeren oss bilradiospes.no i tromsø..

har vært borti noen gode forsterkere som macrom,mtx og alpine sine...

 

 

men kom med forslag du,den forsterkeren ørna jeg har skal jeg etterpå bruke til 6*9 ere ikke bass som jeg gjør nå... like før jeg sprenger suben på halvt volum på forsterkeren brokoblet (180w rms) og suben min er på en max power 600w..

Lenke til kommentar
tromsø,kjøpte den forsterkeren oss bilradiospes.no i tromsø..

har vært borti noen  gode forsterkere som macrom,mtx og alpine sine...

 

 

men kom med forslag du,den forsterkeren  ørna jeg har skal jeg etterpå bruke til 6*9 ere ikke bass som jeg gjør nå... like før jeg sprenger suben på halvt volum på forsterkeren brokoblet (180w rms) og suben min er på en max power 600w..

7548400[/snapback]

ja du var en morsom kar ;) tror du har ett og annet å lære om bilstereo enda, men det er ikke for seint vettu....

Lenke til kommentar
tromsø,kjøpte den forsterkeren oss bilradiospes.no i tromsø..

har vært borti noen  gode forsterkere som macrom,mtx og alpine sine...

 

 

men kom med forslag du,den forsterkeren  ørna jeg har skal jeg etterpå bruke til 6*9 ere ikke bass som jeg gjør nå... like før jeg sprenger suben på halvt volum på forsterkeren brokoblet (180w rms) og suben min er på en max power 600w..

7548400[/snapback]

ja du var en morsom kar ;) tror du har ett og annet å lære om bilstereo enda, men det er ikke for seint vettu....

7551554[/snapback]

 

 

 

 

takker. er bare 17 år... og er litt inne på div merker og sånt ,og kan koble stereo men vet ikke ka som er verd og kjøpe til de og de høytalerene liksom....

 

 

skal vell en gang i tiden når jeg blir eldre og får meg penger ,vertfall kjøpe sub,monoblokk/4 kanaler og 6*9.maybe et rimelig bra frontsett=) cd spiller kjøper jeg nå til 3000 spenn så det er alerede fikset=)

Lenke til kommentar

takker. er bare 17 år... og er litt inne på div merker og sånt ,og kan koble stereo men vet ikke ka som er verd og kjøpe til de og de høytalerene liksom....

 

 

skal vell en gang i tiden når jeg blir eldre og får meg penger ,vertfall kjøpe sub,monoblokk/4 kanaler og 6*9.maybe et rimelig bra frontsett=) cd spiller kjøper jeg nå til 3000 spenn så det er alerede fikset=)

7553198[/snapback]

 

Der har vi en "feil" allerede, du skal kjøpe deg et GODT frontsett, før du tenker på 6x9. Regner med at du skal ha dette i en bil du skal kjøre selv, og da sitter du vel foran å kjører? Og en cd spiller til 300 kan være bare dritt i forhold til en til 1000-1500, det går ikke på pris dette, men kvalitet... samme gjelder med watt, trenger ikke bety en dritt ;)

Lenke til kommentar

 

Der har vi en "feil" allerede, du skal kjøpe deg et GODT frontsett, før du tenker på 6x9. Regner med at du skal ha dette i en bil du skal kjøre selv, og da sitter du vel foran å kjører? Og en cd spiller til 300 kan være bare dritt i forhold til en til 1000-1500, det går ikke på pris dette, men kvalitet... samme gjelder med watt, trenger ikke bety en dritt

 

 

 

3000kr står det ikke 300,hadde aldri kjøpt meg cd spiller til 300 kr haha :p frontsett skal jeg ha og noe lyd bak og + sub=)

Lenke til kommentar
like før jeg sprenger suben på halvt volum på forsterkeren brokoblet (180w rms) og suben min er på en max power 600w..

7548400[/snapback]

 

her har vi en annen ting. Suber sprenger ikke fordi forsterkeren leverer for mye watt, men fordi forsterkeren prøver å levere mer enn den egentlig klarer. Resultatet blir forvrengt lydsignal, som etter en kortere eller lengre stund (avhengig av kvaliteten på subelementet) fører til brent spole og dødt element.

 

En stor, kraftig og dyr forsterker har mye mindre sannsynlighet for å ødelegge ett element enn en Jalla Audio på (oppgitt) 2000 watt maks til 990 kroner (satt på spissen, men du skjønner tegninga). Har selv en monoforsterker på 400 watt RMS (lær deg med en gang, RMS (root mean square, effektiv uteffekt) er det eneste tallet som teller) som kostet 5500, og har kjørt denne på alle mulige basselementer fra en 10" til 150 kroner til en 12" til 4000, og har bare klart å sprenge ett element.

Lenke til kommentar

Det kan være lurt å ha i mente at ethvert hattehyllemontert element som ikke er fysisk adskilt fra luftmassen basselementet jobber mot vil få massiv juling og fungere som ikke fullt så passive slaver.

At dette vil resultere i grums og spetakkel sier seg sjøl...

 

Skal en absolutt skal ha noe i hattehylla ville jeg satset på etpar små koaxer i egne kammre.

 

Men dette er noe som kommer langt ned på listen, etter oppgradering av batteri, demping og mye annet.

 

1. pri bør være gode komponenter foran samt et godt basselement - ifølge ens egne kriterier - og gode forsterkere.

 

Ting bak kommer vel som nr. 283 eller enda lengre ned...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...