Gå til innhold

Kjøpe ny gamer pc på avbetaling


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å kjøpe meg ny pc. Den skal kjøpes på avbetaling, så det er viktig at månedsutgiftene ikke går over 500kr. Trenger den til å spille spil som WoW, Battlefield2, og dagens gode spill. Må også være klar til Vista. Den skal være stasjonær. Ellers er det viktig å si at jeg trenger skjerm, mus og tastatur, og et headset.

Kan noen komme med noe forslag? Tenkte litt på kjøp av kompletts jubileums pc, men får ikke kjøpt pcen før i januar, må bli ferdig med gjeld og eukontroll på bil før dette kjøpet skjer, ellers kverker dama meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det kommer sikkert flere "jubileum" eller "kampanje" pc'er før januar.

tror jeg. Det er hele tiden forandringer, på de 3 ukene kan et annet tilbud være mere fristende. Du er sikker på at du ikke skal sette sammen selv?

titt litt innom netshop sine tilbud også, jeg mener at de er litt bedre

7491502[/snapback]

 

Ok,grunnen til at jeg har kunn tittet på komplett, er fordi jeg har vært kunde der hele tiden og er veldig fornøyd både service og utvalg. Kan jeg ta det på finansering når jeg setter det sammen selv?

kan sette det sammen selv. men er redd for å ødelegge de skjære delene. vil ikke gjøre noe galt..

Lenke til kommentar
det kommer sikkert flere "jubileum" eller "kampanje" pc'er før januar.

tror jeg. Det er hele tiden forandringer, på de 3 ukene kan et annet tilbud være mere fristende. Du er sikker på at du ikke skal sette sammen selv?

titt litt innom netshop sine tilbud også, jeg mener at de er litt bedre

7491502[/snapback]

 

Ok,grunnen til at jeg har kunn tittet på komplett, er fordi jeg har vært kunde der hele tiden og er veldig fornøyd både service og utvalg. Kan jeg ta det på finansering når jeg setter det sammen selv?

kan sette det sammen selv. men er redd for å ødelegge de skjære delene. vil ikke gjøre noe galt..

7491660[/snapback]

 

Delene er ikke av tynt glass som ikke tåler å bli blåst på.

Med sunn fornuft skal det faktisk ganske mye til før noe blir ødelagt.

Lenke til kommentar

farligste går nesten på statisk elektrisitet. Komponentene tåler ganske mye. Hvis noe er feil når du starter opp første gang er det 90% fabrikantens feil

Hvor mye blir maks500 i måneden i "reelle tall"? hva er maks? og skal du ha ALT? eller trenger du ikke tastatur/mus/høyttalere/skjerm?

går en 4 lapper på de sistnevnte

Lenke til kommentar
farligste går nesten på statisk elektrisitet. Komponentene tåler ganske mye. Hvis noe er feil når du starter opp første gang er det 90% fabrikantens feil

Hvor mye blir maks500 i måneden i "reelle tall"? hva er maks? og skal du ha ALT? eller trenger du ikke tastatur/mus/høyttalere/skjerm?

går en 4 lapper på de sistnevnte

7491736[/snapback]

 

Vi får se når den tid kommer.

Trenger alt utenom høytalere, som det står i posten ovenfor...

Det jeg tenkte på var jo at dette kunne jeg for eksempel kjøpe separat. slik at jeg kan bruke mer penger på selve maskinen...

ca 500 * 36mnd = 18000.

Lenke til kommentar
farligste går nesten på statisk elektrisitet. Komponentene tåler ganske mye. Hvis noe er feil når du starter opp første gang er det 90% fabrikantens feil

Hvor mye blir maks500 i måneden i "reelle tall"? hva er maks? og skal du ha ALT? eller trenger du ikke tastatur/mus/høyttalere/skjerm?

går en 4 lapper på de sistnevnte

7491736[/snapback]

 

Vi får se når den tid kommer.

Trenger alt utenom høytalere, som det står i posten ovenfor...

Det jeg tenkte på var jo at dette kunne jeg for eksempel kjøpe separat. slik at jeg kan bruke mer penger på selve maskinen...

ca 500 * 36mnd = 18000.

7497323[/snapback]

 

Bare maskinen kommer på 18000.

Tenk på rentene og gebyrene i tillegg, så maskinen din kommer til å koste deg mye mer.

En annen ting, er kjipt å fortsatt måtte betale en 3 år gammel maskin om 3 år.

Prøv heller å spare opp så mye du klarer på noen mnd, og kjøp en rimeligere maskin kontant. Du kan heller oppgradere underveis de 2 neste årene. Slik vil du alltid ha en rimelig oppdatert maskin :)

Lenke til kommentar

La nå mannen selv avgjøre hva han selv vil, jeg sitter på samme tanken. Jeg er en som ikke klarer og spare opp, det er hele tiden noe gøy å bruke disse pengene på. Jeg skal selv bestille meg en pc for ca. 17-9k fra komplett på avbetaling. Og du får ganske mye for disse pengene.

 

Dette er hva jeg har tenkt meg: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=39123

 

Men jeg skal også vente til Januar, får vente og se hva ati kommer med, og kanskje jeg skal spare inn på noe og bestille med vista samtidig.

 

Som sagt, så kommer det jo hele tiden noe nytt, 1. kvartal kommer AMD med nye cpu'er, vista kommer og ATi kommer med sin nye gpu, så valget blir sikkert noe helt annet.

Lenke til kommentar
La nå mannen selv avgjøre hva han selv vil, jeg sitter på samme tanken. Jeg er en som ikke klarer og spare opp, det er hele tiden noe gøy å bruke disse pengene på. Jeg skal selv bestille meg en pc for ca. 17-9k fra komplett på avbetaling. Og du får ganske mye for disse pengene.

7497813[/snapback]

 

Takk for at du støtter meg Nad. Det ene er det at dama dreper meg hvis jeg bruker en hel lønning på utgifter, mens det er ingenting igjen hvis det kommer noe uforutsett... Vi har begge økonomisk utdanning. Grunnen til at jeg velger avbetaling, er fordi at:

1 I renter taper jeg ca bare 3000kr på de tre årene. Det kan jeg leve med.

2 Jeg bor ikke hjemme hos mor og far som kansje andre her på forumet gjør, g når man da har bil, samt dame, og venner som "alltid" skal feste, Er det litt for mange utgifter på lang sikt.

3 Jeg har også tenkt å bruke penger på mobil, anlegg i bilen, syden og andre gøye ting. Selv om pcen er det jeg vil ha mest glede av, er det den største utgiften på totalpris.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da tar jeg opp denne igjen. Neste måned kjøper jeg meg ny pc. kan noen komme med noen gode løsninger når jeg skal kjøpe på avbetaling

 

Jeg kommer til å spille wow og battlefield, så pcen må klare disse spillene uten lagg og problemer. Eneste utstyr jeg har fra før av er høytalere. ellers må alt kjøpes inn nytt.

 

Har vurdert dell, men hvordan er de på support?

Jeg vet ikke hva jeg skal ha, men kunne tenkt meg kansje 256mb grafikk kort eller mer, 2gb ram, core duo 2,1 eller mer. en rask harddisk til os,spill og programmer, og en stor til annet. 2 dvd stasjoner der min 1 er brenner.

ellers er jeg egentlig helt blank.

 

HELP ME PLEASE

Lenke til kommentar

Hellu igjen! Som sagt, sitter i samme båt som deg, og skal bestille meg dette i morgen / onsdag. http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...65-6A90934FBEF7

 

Jeg har tatt E4300 for jeg skal vente til de nye cpu'ene til intel kommer i 2.kvartal. Ellers kan du f.eks hive ut E4300 og Vista og heller kjøpe E6600, da det blir en knall pc..

 

EDIT: jeg har ikke tatt med harddisk, du kan skifte ut gtx med gts og legge til en harddisk..

Endret av nAD
Lenke til kommentar

avbetaling...?

Jeg var å titta på en laptop i dag som koster 13000 som jeg tenker jeg skal kjøpe i morra på avbetaling, 12 mnd lissom... litt over 1100 kr pr mnd. det er grei pris, men hvordan virker det, aldri kjøpt noe på avbetaling før, er det slik at når jeg går i butikken og kjøper den at jeg betaler en slant med penger eller betaler jeg ikke noe før regningen kommer i posten ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...