Gå til innhold

Rekordsalg av Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så vidt eg veit sel Sony PS3 med tap. Dette kjem blant anna fram av følgjande tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=665584&hl=

 

Det er vel heller ikkje uvanleg at konsollar blir seld med tap for så å tene pengar på spel og tilbehør. Men som du seier, så virker det som Nintendo sel Wii med forteneste.

7515663[/snapback]

Sannsynligvis kunne Wii vært solgt til nærmere 1000 kr, og Nintendo ville likevel hatt fin fortjeneste sett spill + konsoll under ett. Men det er jo en større risiko -- som både MS og Sony tydeligvis tar. Så lenge Nintendo selger ut konsollene sine, så er selvsagt deres stragegi 100% å forsvare økonomisk sett..

 

Men jeg venter iallfall til den er nede i 2000kr igjen selv :) (Det plager vel ingen her kan jeg tenke meg, da det blir færre å stå i kø med :p )

Lenke til kommentar
Vel... Man bruker spesialdesignede chipper for å få ned prisen. Bieffekten er mindre strømforbruk.

Nei. Man bruker spesialdesignede brikker for å få ned strømforbruket og størrelsen.

 

Veivekontrollen ER ikke spesielt dyr å produsere.

Jo det er den i følge Nintendo.

 

Hvorfor koster ikke Xbox360 spesielt mye mer enn Wii da?

Den har vært på markedet lenge, og Microsoft har solgt med store tap inntil nylig.

 

 

Den er overpriset - jeg leste et sted at planen egentlig var å selge den billigere, men etter den massive interessen og tilbakemeldingene Nintendo fikk, skjønte de at de kunne selge den dyrere enn de hadde tenkt. Det høres plausibelt ut i mine ører.

Nei. Nintendo går akkurat i null ved lansering. Og ryktet går ikke ut på at Nintendo ikke "skjønte" at de kunne selge den dyrere, men at store kjeder kom med krav om at den ikke kunne selges til $200, men måtte selges til $250. Jeg tror likevel dette er tull, siden Nintendo som sagt har påpekt at de akkurat går i null ved lansering.

Lenke til kommentar
Nei. Nintendo går akkurat i null ved lansering. Og ryktet går ikke ut på at Nintendo ikke "skjønte" at de kunne selge den dyrere, men at store kjeder kom med krav om at den ikke kunne selges til $200, men måtte selges til $250. Jeg tror likevel dette er tull, siden Nintendo som sagt har påpekt at de akkurat går i null ved lansering.

7519585[/snapback]

Fair nok. Kilde! :)

Lenke til kommentar

Jeg har selv investert i en Wii og bedre konsoll skal du lete lenge etter i mine øyne. Den er kanskje svak HW messig, og ser ut som en liten pingle mellom de 2 ruvende kjempene Sony og Microsoft, men den lille kjempen har en upercut som kan slo KO på envær konsoll, om den blir brukt fult ut. Im talking about the Wiimote.

 

Ingen annen konsoll har fått meg til å leve meg så inn i et spill som Wii har klart. Etter noen minutter med Wii og mitt første tresverd (Twilight princess) satt jeg og fekta rundt i lufta, slo imaginære fiender som bare eksisterer på skjermen. Men Wii gjør det virkelig.

 

At Wii selger godt, er jo et bra tegn. Noen som husker Nintendos forrige konkurent, Sega? Hvor er de nå, jo de lager spill for nettopp Nintendo. Ironisk? Kanskje det blir fremtiden for Sony eller Microsoft en gang.

 

Det er fint at Wii selger godt, bare dumt at det finnes folk der ute som mener Nintendo bare leverer barnslige spill, for det ødelegger en del for et selskap som vet hvor det skal treffe folks hjerter, noe Nintendo har klart igjen med Wii.

Lenke til kommentar

Med Wii slipper man og måtte koste på lagringskort/harddisk i motsetning til X360 core som alle sammenlikner med. Og om man skal kjøpe en trådløs nettadapter i tillegg blir den temmelig mye dyrere.

 

Dessuten ser jeg ikke helt problemet med at den kanskje er litt "overpriset". Folk kjøper jo "overprisede" varer som bare rakkern ellers i samfunnet. Det er ikke reint få som heller kjøper en bukse til 800kr enn en til 150kr selv om de er tilsynelatende like. Det er som regel bare merket som skiller dem. Og Nintendo er da vel et "godt" merke, er det ikke?

Lenke til kommentar
Nei. Nintendo går akkurat i null ved lansering. Og ryktet går ikke ut på at Nintendo ikke "skjønte" at de kunne selge den dyrere, men at store kjeder kom med krav om at den ikke kunne selges til $200, men måtte selges til $250. Jeg tror likevel dette er tull, siden Nintendo som sagt har påpekt at de akkurat går i null ved lansering.

7519585[/snapback]

Fair nok. Kilde! :)

7522161[/snapback]

http://video.google.com/videoplay?docid=6133447032518637786 (02:10)

 

Hun forklarer også at Wiimotene er veldig dyre å lage. Jeg tror folk undervurderer teknologien i både selve konsollen og Wiimoten. Når de begynner å snakke om hvordan enkelte brikker som brukes i Wiimoten koster lite så glemmer de nok andre aspekter, som at Wiimoten faktisk er som et "kamera", og at den faktisk må gjøre en god del selv for å holde orden på hvor den er i rommet.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Jeg har selv investert i en Wii og bedre konsoll skal du lete lenge etter i mine øyne. Den er kanskje svak HW messig, og ser ut som en liten pingle mellom de 2 ruvende kjempene Sony og Microsoft, men den lille kjempen har en upercut som kan slo KO på envær konsoll, om den blir brukt fult ut. Im talking about the Wiimote.

 

Ingen annen konsoll har fått meg til å leve meg så inn i et spill som Wii har klart. Etter noen minutter med Wii og mitt første tresverd (Twilight princess) satt jeg og fekta rundt i lufta, slo imaginære fiender som bare eksisterer på skjermen. Men Wii gjør det virkelig.

 

At Wii selger godt, er jo et bra tegn. Noen som husker Nintendos forrige konkurent, Sega? Hvor er de nå, jo de lager spill for nettopp Nintendo. Ironisk? Kanskje det blir fremtiden for Sony eller Microsoft en gang.

 

Det er fint at Wii selger godt, bare dumt at det finnes folk der ute som mener Nintendo bare leverer barnslige spill, for det ødelegger en del for et selskap som vet hvor det skal treffe folks hjerter, noe Nintendo har klart igjen med Wii.

7522820[/snapback]

 

SEGA lager vel strengt tatt ikke bare spill for Nintendo. :)

 

Dessuten er både Sony og Microsoft selskaper som spenner veldig bredt, det er ikke kun konsollmarkedet de sikter seg inn på.

Lenke til kommentar
SEGA lager vel strengt tatt ikke bare spill for Nintendo. :)

 

Dessuten er både Sony og Microsoft selskaper som spenner veldig bredt, det er ikke kun konsollmarkedet de sikter seg inn på.

7528911[/snapback]

 

Var egentlig ikke det jeg mente heller, men Nintendos argeste konkurent på 90 tallet ble danket totalt ut og lager nå spill til blant annet Nintendo. Kanskje dårlig formulert av meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...