Gå til innhold

CPU kjøler som passer til ASUS P5B Deluxe


andylove

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et P5B deluxe fra asus. Wifi versjonen altså. Nå har jeg lest litt rundt og hadde i utgangspunktet tenkt å skaffe meg en Zalman 9500LED. Denne fungerte glimrende på min AMD64 4000+.

 

Jeg har også Lian Li PCV1100PLUS, hvor hovedkortet er opp/ned og Zalman vil da blåse lufta rett ut av kabinettet.

 

Nå viser det seg at den vifta ikke passer til hovedkortet :ohmy:

 

Derfor har jeg den siste tiden bruk Big Typhoon 120mm utgaven. Dette fungerer glimrende når jeg har kabinettet åpent. Problemet er at den trekker luft ovenfra og ned. Dvs rett fra kabinett veggen og ned på CPUen. Dette er jo litt teit, siden luftstrømmen kommer MOT CPU og ikke ned.

 

Noen som har andre gode forslag til CPU kjøler som passer godt til mitt hovedkort og som er en god bidragsyter for at lufta blir blåst ut av kabinettet?

 

Takk for svar :thumbup:

 

EDIT:

Kan kanskje legge til at når kabinett viftene ikke var i bruk, så hadde jeg drifstemp på CPU mot nærmere 60 grader og heavy load kom opp mot 65/70 grader. Så jeg er usikker på hvor god den big Typhoon vifta egentlig er...

 

Har det noe å si om jeg har skrudd vifta for hardt på? Vil dette resultere i høyere temp?

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...