Gå til innhold

Sette to disker i raid 0

SilentBob

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har to Seagate Barracuda 7200.7 300 GB SATA disker som jeg ønsker å sette opp i raid 0. Begge diskene er helt nye og helt tomme. Har et Gigabyte GA-965P-DS4 hovedkort som støtter raid. Windows er innstalert på en Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA. Hva er det jeg må gjøre inne i bios for å sette de to diskene i raid? Er det bare å "enable" raid? Jeg vil ikke at 320GB som windows er innstalert på skal være med i raid oppsettet, hva mer må jeg gjøre etter at jeg har enablet raid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Jeg har to Seagate Barracuda 7200.7 300 GB SATA disker som jeg ønsker å sette opp i raid 0. Begge diskene er helt nye og helt tomme. Har et Gigabyte GA-965P-DS4 hovedkort som støtter raid. Windows er innstalert på en Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA. Hva er det jeg må gjøre inne i bios for å sette de to diskene i raid? Er det bare å "enable" raid? Jeg vil ikke at 320GB som windows er innstalert på skal være med i raid oppsettet, hva mer må jeg gjøre etter at jeg har enablet raid?

7482936[/snapback]

Du må enable raid i bios, så må du gå inn i bios til raid kontrolleren, og sette opp raidet derfra. Da får du velge hvilke disker som skal være med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...