Gå til innhold

Beste kameramobiler i butikkene nå


snoemann

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en enkel tråd hvor folk kunne legge inn noe info om ledende kameramobiler for tiden.

Tanken her er å legge mest vekt på kameraet men samtidig ta hensyn til andre faktorer som menyer, størrelse pris osv.

 

I første post oppsummerer jeg noen meninger/resultater i tester og slikt. Ikke ment som en handleliste, mobiltelefoner kan ha mange andre nyanser enn kamera som gjør at et annet kan være et bedre valg for nettopp deg, og hvordan man liker bildegjengivelsen kan også være litt subjektivt.

Formålet med dette er bare å forsøke å skape litt mer oversikt i en jungel av mobiler med kamera, for personen som vil ha en mobiltelefon med nettopp et bra kamera =)

 

Klasse A : 0 - 2000 kroner

 

SE K750i gammel traver med 2MP og autofokus

 

Eller også andre fra SE med samme kamera, som f.eks. Z710i eller W700i, begge ligger under 2000 kroner merket, men mangler autofokus.

 

Klasse B : 2000 - 4000 kroner

 

SE's K800i med autofokus 3,2MP og BestPic rundt 3400 kroner

 

Nokias N73 - bra bildekvalitet til en litt høyere pris

Dedikert tråd

 

Jeg quoter amobils test av N73 :

Mange stusser sikkert på hvilket kamera som er best av det i N73 og Sony Ericsson Cybershot-telefon K800i. Ettersom søkeren i N73 er tregere og mindre brukervennlig, K800i har bedre blits og N73 sliter med kontrasten i bildene, vil K800i gi en bedre kameraopplevelse. MMen hvis du er mer opptatt av bildekvaliteten, og heller ønsker bedre farger, finere konturer og i mange tilfeller bedre bilder, så vil N73 være et bedre kjøp.

 

Andre alternativer er : Nokias N80 hvor du havner opp under 4000 kroners lappen, med noe jeg tør påstå som et litt dårligere kamera uten autofokus og noe svakere fargegjengivelse.

Eller Nokias N71 til under 3000 kroner

 

Klasse C : 4000 + kroner

 

Nokias N93 med et kamera som er på linje med SE K800i og N73, men har bra videokvalitet.

 

LG KG920 5MP, best i godt lys men alt i alt kanskje ikke drastisk mye bedre enn K800i/N73, og ellers kanskje heller ikke den beste mobiltelefonen? Så da må man spørre seg om det er verdt å gå over 4000 kroner.

 

Alternativer er også Xcute's DV1 eller DV2.

 

______________________________________________________________________________

 

Hva er ledende akkurat nuh per dags dato i de forskjellige klassene?

 

Kom med meninger!

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snart kommer N95 som desidert kommer til å være best i den øvre prisklassen!

7483091[/snapback]

 

Xcute Dv80? vil tro at den er bedre enn N95(kamera)

7489050[/snapback]

Jeg tror ikke XCute er så bra bortsett fra kamera og skjerm.

Tror N95 kommer til å være langt finere når de gjelder meny og dvs.

Lenke til kommentar
Jeg må le.

 

Hvorfor lister dere telefoner etter antall megapiksler? Kvaliteten på bildene og antall MP har absolutt ingen sammenheng, det går nærmest motsatt vei.

7494937[/snapback]

 

Helt enig her ;) Nå må folk begynne å tenke på optikken, teknologien og ikke bare megapixler her.

Lenke til kommentar
Tar N73 bedre bilder en k800?

Tror k800 tar bedre bilder i mørket, siden blitzen er så bra der,?!

7496163[/snapback]

 

Jeg har tatt mange bilder med begge to og har konkludert med at N73 tar best bilder utendørs når det er lyst, mens K800i tar MYE bedre bilder i mørket og innedørs, samt at kameraet på K800i er mye raskere og har flere funksjoner så jeg holder en knapp på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...