Gå til innhold

Pc til 2000?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om du skulle vere heldig og finn deg ein ok maskin, kan ein mod som heiter Oldblivion i allefall hjelpe deg å skru ned krava på spelet.

Men det er ikkje mykje pengar å rutte med, nei.

Endret av Marius E
Skrevet (endret)

Bare tar et raskt overslag her...

Billigste HK (socket 754) ca. 300 kr

Billigste sempron CPU: ca. 300 kr

Billigste kabinett med PSU: 400 kr

Billigste skjermkort: 400kr

Billigste minne (512 Mb) 250kr

billigste hdd: 40 Gb 250kr

Billigste CD/DVD-ROM 200kr

Skjerm: FInner en brukt på en bosshaug.

TOTALT: Ca. 2100,-

Så er mulig. Men som saght, det vil vere en pc til surfing og msn maks. Kanskje et par gamle spill i oppløsninger som 640x480 og 800x600.

EDIT: Nå har jeg satt sammen en pc, uten skjerm. Jeg brukte heller en 80 Gb hdd, siden det var snakk om 40 kr og jeg har valgt et skjermkrot som i det minste vil kunne dra BF2 (på 1024x768 med lave innstillinger)

HER ER LINK

EDIT: Billigste webshop med alle delene på lager per i dag var Mamoz.no og der kom det på totalt kr 3030,-

Endret av christopher909
Skrevet

Bør vel legge litt mer penger i et skjermkort, men. Om ikke annet, så finnes det mye ok hardware på demovarer hos f.eks komplett. Bestilte et 6600GT til reservemaskina der i forrige uke til 500,-

Skrevet

Hallo og God kveld.

Til 2500kr får du dårlig med pc, i hvertfall dersom du skal spille bf2 og Oblivion. Som tidligere nevnt er det kommet opp noen forslag, men syntes du beller burde prøve å "anskaffe" mer penger. Er jo snart jul, mulig du kan tjene noen raske der :p

ps: Bor du på Løken i Høland?

Skrevet
Du kan ikke oppgradere den pcn du sitter å skriver på nå da? Ny strømforsynig og grafikkort vil kanskje gjøre susen? Sitter du på noe hardware i utgangspunktet?

7481354[/snapback]

Etter å ha lest noen av trådstarters andre innlegg her på hw, virker det som om pcen han har ikke er noe tess, Snakker her om geforce 2 skjermkort.

Skrevet

Hvilke deler har du fra før som kan brukes? Har du f.eks DVD spiller, kabinett, tastatur, mus, skjerm, DDR minne?

Er ingen Elkjøp butikk e.l i nærheten da, hvor du kan finne et eller annet i søpla? Men du må kanskje slåss om varene med polakkene ... :D

Hvis du hadde fått tak i en DVD spiller, harddisk, kabinett med 300-350w power, og kanskje et eller annet socket 754/939 hovedkort, selv om det er AGP. Da hadde det vært mulig å snekre sammen et eller annet i kombinasjon med nye deler. Er du heldig, kanskje du finner noen DDR brikker også.

Ellers så får du tråle QXL, finn o.s.v

Skrevet

Her er hovedkort (s939), prossesor (AMD64 3800+), 1GB RAM og 6600GT for ca 2.600. Da må du ha kasse m/power, harddisk, DVD spiller selv.

Lim inn i hurtigkassa til Komplett.no

324556 1 # MSI K8N NEO4-F, nForce4, S-939

307004 1 # Asus EN6600GT GeForce 6600GT 128MB PCI-E PCI Express

308954 1 # AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

320044 1 # TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL2.5

Hvis du ikke har et dugende power m P4 kontakt, så har du power her for 250,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=328796

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)
hei noen som veit åssen pc jeg kan få til ca 2000-2500?(snaut med penger) har lyst å spille BF2 og oblivion.. kanskje et dumt inlegg men :blush:

7480513[/snapback]

Tror du får kjøpe deg flax-lodd for de 2000 jeg å prøve å vinne litt mere penger.... eller se på en brukt butikk:P

Endret av dillegutten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...