Gå til innhold

Opty 170/165 :D Hvor langt vil den klokke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som kan tenke seg hvor langt jeg kommer med opteron 175 med stock kjøler?

håper på minst 3ghz. men det er kanskje for mye og forvente?

7578204[/snapback]

 

Hvis du ender opp med en god stepping kan det være mulig ja. Stock kjøleren er ganske god faktisk, så det er ikke helt umulig. Bare ikke regn med at du enkelt skal klare 3ghz på stock kjøler, med mindre du kjøper en cpu som allerede er testet ;)

Lenke til kommentar
ja, men tror du jeg får den stabil om jeg kjøper en god kjøler ved siden av?

7578317[/snapback]

 

Som jeg allerede svarte; ingen kan svare deg på det!! Etter alt jeg vet kan det være at du aldri får den stabil over 2.6ghz...(det finnes dårlige eksemplarer også, ikke glem det)

 

Men selvsagt; lavere temperaturer er alltid bedre :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Liten nedtur :p

 

Den gamle klokken var ikke spessielt stabil :p så nå kjører den på 2560 eller noe med høy fsb og htt (og minne på 236 med litt ekstra volt men brikkene blir veldig varme... :( )

 

Laster opp validation i morgen eller noe...

 

God natt!

 

Bountyhunter

7578422[/snapback]

 

vil tro det kommer av at htt fremdeles er litt høy, sett den til 2x siden du kjører med lav cpu multiplier og høy fsb. Denne hastigheten har ikke noe å si uansett hvor lavt du setter den, så bare sett den langt ned. Også minnet kan være synderen, har du prøvd å klokket det litt ned igjen bare for å sjekke om det er problemet?

Lenke til kommentar

Hvis du setter den til 2x blir jo hypertransport clocken veldig lav da, og jo, hvis den blir lav nok så vil det påvirke ytelsen. Husk at stock er 1000mhz, så jeg ser ikke noen grunn til å senke den mer enn nødvendig.

 

Btw, personlig kjører jeg med veldig høy HTT atm, 360x8, så da må jeg senke multiplieren til 2.5x :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Hvis du setter den til 2x blir jo hypertransport clocken veldig lav da, og jo, hvis den blir lav nok så vil det påvirke ytelsen. Husk at stock er 1000mhz, så jeg ser ikke noen grunn til å senke den mer enn nødvendig.

 

Btw, personlig kjører jeg med veldig høy HTT atm, 360x8, så da må jeg senke multiplieren til 2.5x :)

7581226[/snapback]

 

det har minimalt å si på ytelsen hvilken hastighet htt kjører på. Det er ikke noe du vil merke noe til verken i spilling eller vanlig bruk. Kom også på en ting til som kan hindre at det ikke er stabilt. FSB er på 340 noe som er høyt til 2,7ghz iallefall. Sett cpu multiplier'n til 10x og la den stå der hele tiden, det er ikke vits i å sette den til 8x. Det eneste du oppnår med det er høy fsb og ustabilteter hvis hk ikke tåler høy fsb.

Lenke til kommentar
det har minimalt å si på ytelsen hvilken hastighet htt kjører på. Det er ikke noe du vil merke noe til verken i spilling eller vanlig bruk. Kom også på en ting til som kan hindre at det ikke er stabilt. FSB er på 340 noe som er høyt til 2,7ghz iallefall. Sett cpu multiplier'n til 10x og la den stå der hele tiden, det er ikke vits i å sette den til 8x. Det eneste du oppnår med det er høy fsb og ustabilteter hvis hk ikke tåler høy fsb.

7581418[/snapback]

 

Så klart det er vits i å kjøre på 8x multiplier! Høyere HTT skader ikke, og 360 HTT er enkel match for hovedkortet :p . Dessuten får jeg andre minnedividers som passer bedre samt at cpuen også klokker lenger med noen minnedividere enn andre. Minnekontrolleren er jo integrert i cpuen.

 

EDIT: Men selvsagt, ikke alle hk klarer så høy HTT...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=150206

 

Htt er ikke veldig høy da....'

 

Minne er litt høyt men har prøvd det med høyere divider også og kom ikke noe lenger... Er forøvrig forøyd med 2.5ghz x2 kjører det meste av det jeg trenger helt knirke fritt... det som er flaske halsen er den stappfulle hardisken min...

 

Takker for alle svar! og er gjerne med å diskuterer vitsen med å stille multi

lavere en standar ;) noen som har noen konkrete ytelses tester om det? Altså høy fsb vs høy multi?

 

Mvh Bountyhunter

Lenke til kommentar

Er rev 2 ja... hørt de er litt dårligere en rev 1...? noen som vet noe om det?

 

Har ikke ocz en volt garanti på 2.9 elns?

OCZ Platinum Edition memory modules are rated to handle up to 2.9V without invalidating the OCZ Lifetime Warranty so that performance enthusiasts can tweak their systems without worry.

 

Er fra ocz sine sider så da er det vel bare å peise på? :p:love:

 

men har ikke aktiv kji på minne brikkene enda så de idler på rundt 40grader og load er vel på 45+ :no:

 

ennivais: OCZ = :love:

 

Bountyhunter :ph34r:

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...